Len čiastočne. Skôr to bolo zlou organizáciou pripájania z Bajkalskej. Kým sa v lete nezmenila organizácia pripájacieho pruhu tak vznikali zápchy aj tu.
Zmena organizácie pripájacieho pruhu aj v Petržalke by síce pomohla ale neodstránila zápchy, tie totiž vznikajú až v Ružinove.
Časové rozloženie je aj ráno od tej 6 do cca 9, lebo aj začiatok pracovnej doby je už rozložený rôzne.
Na strane Petržalky máš ale dobre vyriešený rozptyl. Najkritickejšie je to hneď na prvej križovatke za mostom (Dolnozemská), ale aj tu sa už doprava rozptyluje už po cca 500 metroch - časť ide na Šustekovu a časť ďalej po Dolnozemskej.
Pri tom aky je pristup mesta k elektrickam sa ani necudujem ze ludia ako Marčello nadavaju na zlu, zlu, pomalu, hlucnu elektricku a radsej snivaju o TGV, ICE, RJ, a co ja viem este co premavajucich v dvojminutovom takte v tuneli cez Petrzalku. Namiesto aby sa elektricka preferovala realne sa preferuje slovne. Mesto dostva peniaze z ojrofondov a co sa s toho urobi? NIČ
Pekny priklad: "Modernizácia Dúbravskej radiály"
Mame sme sancu postavit ozajstny nosny system. Mala by sa opravit trat, zatravnit trat (co by aj znizilo hlucnost), vytvorit spolocne zastavky elektriciek a autobusov, vytvorit bezbarierove pristupy k zastavkam, zrusit zopar zbytocnych zastavok, naistalovat preferenciu elektriciek, pripadne aj najvacsie krizovatky riesit mimourovnovo...
ALE NIE! My mame len ciel mat co najvacsy zisk na tom ze EU spolufinancuje tento paskvil ktory sa ani neda nazvat modernizaciou...
"ten projekt, ktorý pripravilo mesto a presadzuje sucasne vedenie je proste zly."
-> "... Schlosser totiž je človek, ktorý vie robiť a vie mať výsledky..."
No ja neviem ale ked pozeram na posledne projekty "(ne)Nosný Systém MHD do Petržalky" a "(pseudo)Modernizácia Dúbravskej radiály" tak sa my HDI nezda byt az taky schopny ako ho popisujes...
Treba mat cipovu kartu vydanu skolou (napr. ISIC) aktivovanu na dany rok, alebo preukaz na zlavu vydany dopravcom. Inak je zlavneny cestovny listok neplatny.
chcela by som sa opytat, ze ak som studentka a nemam elektricenku a ani isic a kupim si zlavneny listok a pride do autobusu revizor a chce doklad o tom ze som studentka tak sa staci preukazat potvrdenim o navsteve skoly alebo musim mat aspon isic/elektricenku?
Ono to súvisí.
Príklad: Kapacita vetvy na predmostí je 10 000 vozidiel/hodina. Denne sa cez túto vetvu potrebujú dostať do zamestnania obyvatelia, ktorý na dochádzku využívajú 25 000 vozidiel. Keďže ranná špička má dve hodiny, tak máme 12 500 áut/hod, čo je viac ako kapacita vetvy. Pokiaľ ale poobede idú títo istí ľudia domov v rozmedzí 15:00 - 17:59, tak hodinová záťaž vetvy je len 8333, 33 vozidla, teda nemalo by prísť ku kongescií. To však nič nemení na tom, že tým úzkym hrdlom celého systému je práve táto vetva a nie most.
A nie je to skor tym, ze rano sa doprava koncentruje medzi 6 az 8 hodinu, pricom poobede je rozlozena (teda nie je doprava taka husta) na vacsie casove pasmo, kedze nie vsetci koncia po 8 (a pol) hodinach prace?
Ja by som skôr povedal, že ide o to, že pri použití teórie grafov je most hranou a predmostia/preplety tvoria vrcholy (uzly), ktoré spája hrana - most. Tento uzol - predmostie sa ale v skutočnosti skladá z ďalších uzlov a hrán. Zápcha na moste je teda v skutočnosti zapríčinená nedostatkom kapacity na predmostí/preplete, ktoré sa nachádza v smere jazdy za mostom.
Nechce sa mi k tvojim laickym rozpravam ani vyjadrovat, dost usilia ma stalo si to precitat, len dodam jedno - Ak je Petrzalka tak autonomny dopravny system, preco potom vacsina liniek MHD ide za Dunaj a preco su kazde rano plne mosty v smere do mesta? (Lafranconi je specificky, nakolko sa tu zmiesava "mestsky" tranzit s medzinarodnym, ktory je navyse blokovany spickov v Petrzalke).
A.
hej mýliš sa. už som to to povedal viac ráz a poviem to aj tebe, každý deň je možné niečo sa nové naučiť. k dispozícii máš aj tú Wikipédiu, ale v tomto prípade budem tvojim učiteľom ja.
kongescia na Prístavnom moste je iného charakteru ako tá, ktorá vzniká na Novom moste. A o kongescii na Apollo sa väčšinou nedá hovoriť. Ani v jednom prípade nevzniká kongescia na moste v dôsledku problémoch na predmostiach ale sú to dva paralelné javy, ktoré sa však vzájomne ovplyvňujú a vzájomne zhoršujú.
Kongescia na Novom moste vzniká pre úzke hrdlo na jeho konci v podobe vyhradeného bus pruhu a následne na Staromestskej, ktoré nie sú dostatočne kapacitné dopravu účinne rozptylovať. Je to rozdiel oproti križovatke Prístavná-Košická, ktorá túto vlastnosť má a to je aj dôvod, prečo na Apollo moste nevznikajú zápchy. Na Prístavnom moste vznikajú kongescie z roznych príčin v každom smere. V smere do Petržalky vznikali pre zlú organizáciu dopravy pri pripájaní z Bajkalskej, to sa už odstránilo, čím sa vyriešili aj problémy. Smerom von z Petržalky vznikajú kongescie jednak často na križovatke s Bajkalskou, kde je odbočovacia vetva pre nesprávne zaraďovanie sa, taktiež pre časté spomalovanie kvoli pokazenemu mostnemu uzaveru. A dalej su to tie typicke kolony v dosledku nespravneho sposobu jazdy. Na predmosti v Petrzalke vznikaju kvoli zlej organizácie dopravy, kde sa v jednom bode zlucuju tri velmi kapacitne smery, čo sa tiež dá vyriešiť.
Petržalka je pomerne autonómna časť dopravného systému so svojim charakteristickými špecifikami. Dalsou specifickou časťou je CMO ohranicena priblizne Staromestskou, Sancovou, Legionarskou, Dostojevskeho a Vajanskeho nábr.. Trosku iný je zase Ruzinov s Prievozom a iné sú Rača, Karlovka a Dúbravka.
B.
Električka k mestu patrí. ale nie hocijaká a hocijako. projekt, ktorý pripravilo mesto (a je od roku 2006 principiálne rovnaký) je zlá, ekonomicky aj dopravne neodôvodnená. v pondelok to priznal aj primátor. priznal, ze sa mesto snazi podvadzat vlastnych obyvatelov aj EU kvoli peniazom.
C.
Nebodaj ti však bude treba dat aj lekciu zo slusneho spravania (ako v pondelok Ftáčnikovi), lebo tvoja arogancia presiahla hranicu, ktoru som ochotny ticho tolerovat:
• Ak sa mi niečo nepáči, snažím sa to zmeniť. Ak sa mi nepáči električka, tak sa s tým pokúsim niečo spraviť. Zmeniť ÚP, projekty, zúčastniť sa konaní. Je to moje právo a je povinnosťou mesta to rešpektovať. nie je mojou povinnosťou súhlasiť so zámermi mesta a/alebo investorov, ale je povinnosťou mesta na moje pripomienky prihliadať. Nechceli sme pritom tak veľa. A ak sa mesto rozhodlo to nerešpektovať, bude znášať dôsledky, ktoré už teraz nebudú bezbolestné. Nejako to mesto už teraz pocíti.
• ak som sa rozhodol, že chcem mat dom v zelenom prostredí, kde nočné ticho pretína šuchotanie lesnej zveri a do mesačného svitu húka sova, tak urobím všetko preto, aby som to dosiahol. Ak som si zaumienil, že chcem v Petržalke Centrálny mestský park, tak vykonávam kroky, ktoré k tomu smerujú. Je nespochybniteľným faktom, že si túto víziu osvojili minimálne signatári petície, ktorých je vyše desaťtisíc.
• fungovanie domu sa riadi zákonom č. 182/1993 Z.z. a uzneseniami domových schôdzí. V tomto smere boli všetky domové schôdze v súlade so zákonom a sú teda platné a právne záväzné za celý dom. Podobne ako hlasovanie napríklad zastupiteľstva. Pre električku sme za tých 7 rokov mali 4 či 5 uznesení (všetky sú platné a všetky sú v rovnakom duchu), ktorých dokopy podporila nadpolovičná väčšina obyvateľov nášho domu.
• ak sa rozhodnem, že budúci rok sa pokúsim o politický úspech, tak k tomu budem aj tak pristupovať. Doteraz som kandidoval len preto, že ma s takouto ponukou oslovili druhí a sám som žiadnu kampaň nerobil a cieľom nebol politický úspech ale presadenie istých vecí, ktoré sa podarili aj inak. Ale máš pravdu, beriem si tvoje slová k srdcu a pravdepodobne budem zvažovať budúci rok už aj politický úspech a získanie popularity. A téma Chorvátskeho ramena, centrálnej zóny ale aj električka budú jedny z ústredných tém budúcoročnej kampane.
ssssssssssssssssssssssssss, teraz si sa popálil. Bez wikipedie, kde si prvýkrát v živote videl slová ako triangulácia a pod. to nejde.
Ja neviem o akých systémoch to síce točíš, keďže podľa mňa mosty v BA sú súčasťou jedného veľkého bratislavského systému, ktorý nemá významné a jednoznačne odlíšiteľné subsystémy, ale budiš. Len Ťa poopravím, že mestské okruhy v BA idú výlučne po diaľničných mostoch.
Nerozumiem však ako môžeš tvrdiť, že mosty v BA sú v špičke v pohode a problém je na predmostiach. Áno, primárny problém pravdepodobne vzniká na predmostiach, kde sú križovatky a teda dochádza ku kongesciám, ale sekundárne sa tento problém v podobe kolón prenáša aj na most, či sa mýlim?
Dostal si sa do vlastných pascí, sám si protirečíš a už nevieš ako svoju nenávisť k električke obhájiť. Preto tu kľučkuješ ako nejaký príživnícky politik z našich daní (to ešte zatiaľ chvalabohu a niekedy si myslím, že chvalabohu chvalabohu nie si, ale chcel by si) a vyberáš z kontextu to, čo ti vyhovuje. To podčiarkuješ tým, aký si šikovný, dokonalý a pomaly by sme sa k tebe mali modliť.
Ja ti niečo poviem: keby si bol taký šikovný, dokonalý a vďaka tebe by v BA veľa vecí fungovalo, zrejme by si bol aj populárny. To, že nie ani vo vlastnom bytovom dome (nezískaš ani 100 % súhlas pri PIATICH! ľudoch na pracovnú komisiu schôdze), asi nebude len tak, že sa všetci, čo sú s tebou v kontakte zle vyspali, ale preto, že tvoje samovychválené skutky asi také dobré a verejnoprospešné nebudú.
Električka k mestu patrí - to vedia aj Petržalčania. Pokiaľ ju nechceš, vráť sa bývať naspäť na lazy, kde nočné ticho pretína šuchotanie lesnej zveri a do mesačného svitu húka sova.
A len tak, aby som ťa uviedol do obrazu, ako sa dostal Schlosser za HDI a vdaka komu mas teraz aj ty prácu. oopps, aj v tom mam aspon ciastocne prsty:p
V roku 2007 chce, taliansky investor v areali Matador vyvlastnit domy na Gogolovej a chcel od mesta aby zaplatilo cestnu infrastrukturu, ktoru on chcel vyuzivat vo svojej investicii. takto z fleku drzo.
Miestni poslanci skontaktovali miestnych ludi so mnou, aby sme spolu nasli ucinnu obranu voci takemuto comusi. A cuduj sa svete, nasli sme ju. Oslovil som ing. Schlossera (ale Petra), ktory nám spravil odborny posudok, ze doprava v dosledku tejto investicie v Petrzalke skolabuje, ze nemoze byt taka zastavanost a intenzita. ing. Schlossera sme predstavili na voacerych stretnutiach a dosiahli sme, ze bol posudzovatelom tohto projektu, co sa od vtedy stalo zauzivanou praxou. Zaroven si spravil ocko u Ftacnika a predstavil svojho brata, cim sa mu vydlazdila cesta.
Este vacsi husarsky kusok sme ale spravili na meste s primatorom Durkovskym. Stretli sme sa s nim hodinu pred zacatim zastupitelstva, kde sa mali preberat zmeny a doplnky tzv. noveho uzemneho planu. ked sme mu predstavili "kauzu Matador" priklonil sa na stranu obyvatelov (uz po treti raz co som toho bol osobny svedok) a slubil, ze stiahne zmeny UP pokial mu nedame echo, ze je to v poriadku. Slovo dodrzal a mozno si este niekto spomenie, ze sa vtedy schvalovanie zdrazlo o cca tri mesiace. napriek tomu ze archotekt mal vztahy na magistrate nepomohol si a dostal sa do tlaku aj od ostatnych developerov a financnych skupin. az ked urobil to co mal, a az ked sme dali Drukovskemu info, ze je to v poriadku, az potom presiel UP na rokovanie. doteraz to tento inzniner spomina, ako sa odvtedy zmenila na meste prax...
a porovnajme to s pondelkovou prezentaciou Ftacnika...
no vidíš, nakoniec sa aj ty môžeš všeličo nové naučiť. most môže byť rovnako časť jedného systému alebo spojnicou dvoch systémov. Pre dialnicne mosty plati ze spajaju dialnicnu siet s mestskou a cestami 1. triedy ako aj viacere pomerne autonomne casti dopravnych systemov. Pre mestske mosty plati skor, ze su sucastou celomestskych systemov, nakolko su sucastou mestkych okruhov.
Neviem, koľko je podľa teba dosť, lebo 100% z napr. 10 nie je zase až tak veľa.
Podpora pre elektricku zacala rapidne klesat, ked petrzalcania pochopili, ze projekt, ktory pripravilo mesto zaroven znamena napr. 4-prudovku, znamena 6-metrový nasyp a mnohe dalse zvrhlosti a zverstva.
ten projekt, ktorý pripravilo mesto a presadzuje sucasne vedenie je proste zly. a zacinaju si to uvedomovat aj ludia.
P.S. pre mňa platí t, čo ja sám posúdim a uznám za relevantné. nepamätám si, čo si vraj dakedy niekde tvrdil, čo zase naznačuje, že zase taký relevantný asi nebudeš.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Marcelllooo
Zmena organizácie pripájacieho pruhu aj v Petržalke by síce pomohla ale neodstránila zápchy, tie totiž vznikajú až v Ružinove.
Časové rozloženie je aj ráno od tej 6 do cca 9, lebo aj začiatok pracovnej doby je už rozložený rôzne.
Na strane Petržalky máš ale dobre vyriešený rozptyl. Najkritickejšie je to hneď na prvej križovatke za mostom (Dolnozemská), ale aj tu sa už doprava rozptyluje už po cca 500 metroch - časť ide na Šustekovu a časť ďalej po Dolnozemskej.