Ad oprávnenosť pripomienok
Či sú naše názory, záujmy a práva oprávnené alebo nie bude už o chvíľu rozhodovať súd. Takže okrem už uvedených argumentov, k hluku zopakujem, že hlučnosť predpokladá hluková štúdia, ktorú vypracovalo METRO Bratislava ako odborný posudok.
Kvalitu našich pripomienok a požiadaviek v oblaati životného prostredia zhodnotilo MŽP SR, ktoré ich veľmi kladne hodnotilo v záverečnom stanovisku (EIA) a žiadalo, aby sa v ďalších stupňoch urobili samostatné projekty so všetkými právnymi dôsledkami.
Právo na účasť v konaniach skonštatovalo Ministerstvo výstavby.
Oprávnenosť našich práv s ohľadom na procesné pochybenia a ignorovanie zo strany správnych orgánov ako aj usmernenie, že máme napadnúť územné a stavebné rozhodnutie vydal Najvyšší súd SR.
Ad legitimita zastupovania vs. arogancia
Keď ste tak presvedčený o neoprávnenosti, tak sa nemáte čoho predsa báť a súd našu žalobu zamietne, podobne aj odvolací aj Európsky súd. Ak však naša žaloba je oprávnená, potom zástancovia električky a mesta sú zrozumiteľne nervózny. Zanedbali a podcenili to, čo nemali.
Ak Vám úprimne leží na srdci osud obyvateľov nášho domu, nič Vám nebráni osloviť ich napríklad letákmi, či usporiadať informačnú kampaň.
V apríli pred verejným prerokovaním druhej etapy NSMHD som sa stretol s primátorom Ftáčnikom, ktorý mi do očí povedal, že sa pokúsi poštvať bratislavčanom proti mne. Že sa bude snažiť ma očierniť a spraviť zo mňa verejného nepriateľa. To bolo v piatok. V sobotu poslankyňa Pätoprstá zorganizovala anketu a verejnú petíciu proti 4-prúdovke a v pondelok bolo pre primátora veľmi nepríjemné sledovať, že má proti sebe priveľa nespokojných bratislavčanov.
Ak hovoríte o tom, že 100 tis. petržalčanom je za električku - ako ste k takémuto názoru dospeli? Ako ste dospeli k tomu, že práve Vy máte hájiť ich záujmy?
Ad práva R14 vs ostatní
To ze inde sa majú ľudia horšie nie je argument na to, aby sme sa zmieril s tým, že sa majú podmienky zhoršiť aj nám. Práve naopak, je to výzva, aby sme boli pri hájení svojich práv dôslednejší, systematickejší a v konečnom dôsledku úspešňejší. To sa nám darí.
Podobne nie je ani argument, že sa má zlepšiť život ľuďom (zaťial len fiktívnym) v budúcich developerských zámeroch, lebo inak nebudú dopravne obslúžení. Čo to má nás čo zaujímať? To nech si vyriešia developeri ale nie na náš úkor.
V neposlednom rade musím skonštatovať, že tak ako máme veľa oponentov, tak máme aj veľa priaznivcov. Ktorí nám ďakujú a povzbudzujú, aby sme neprestávali.
Ad križovanie trate
Je pre mňa zarážajúce sledovať ako tu deťom odporúčate križovať 3pruhovú cestu v každom smere, električkovú trať s plánovaným taktom 1 a pol minúty. Ak by ste odporúčali aby si urobili obchádzku k Technopolu alebo k Romanovej na najbližšie prechody, bolo by to arogantné, ale aspoň korektné vzhľadom na bezpečnosť najzraniteľnejších.
Avšak tým, že bez škrupúľ posielate najslabších a najzraniteľnejších účastníkov cetsnej premávky krížom ukazujete svoju aroganciu a bezohľadnosť. Cez mŕtvoly. S takýmto niečím sa nie je možné stotožniť.
Zároveň ukazujete neznalosť projektu. V úseku pri Rovniankovej 14 sa plánuje trať viesť na cca 6-metrovom násype (teda prevýšenie 2 a pol poschodia).
Ad neracionálne odmietanie električky
Rovniankovu 14 ani mňa osobne nie je možné obviňovať z ničoho takéhoto. Rovniankova 14 je jedným zo signatárov výzvy za električku. Ale nie hocijakú električku, ale takú, ktorá ide cez centrálny mestský park pri Chorvátskom ramene. A samozrjme takú, ktorá sa projektovo vypsoriada s našimi pripomienkami a zohľadní ich.
Rovniankova 14 je jedným zo signatárov verejnej výzvy na podporu električky:
http://www.scribd.com/doc/149879849/VEREJNA-V%C3%9DZVA-Centralny-park-a-elektri%C4%8Dka-ano-4-prudovka-nie
Či sú naše názory, záujmy a práva oprávnené alebo nie bude už o chvíľu rozhodovať súd. Takže okrem už uvedených argumentov, k hluku zopakujem, že hlučnosť predpokladá hluková štúdia, ktorú vypracovalo METRO Bratislava ako odborný posudok.
Kvalitu našich pripomienok a požiadaviek v oblaati životného prostredia zhodnotilo MŽP SR, ktoré ich veľmi kladne hodnotilo v záverečnom stanovisku (EIA) a žiadalo, aby sa v ďalších stupňoch urobili samostatné projekty so všetkými právnymi dôsledkami.
Právo na účasť v konaniach skonštatovalo Ministerstvo výstavby.
Oprávnenosť našich práv s ohľadom na procesné pochybenia a ignorovanie zo strany správnych orgánov ako aj usmernenie, že máme napadnúť územné a stavebné rozhodnutie vydal Najvyšší súd SR.
Ad legitimita zastupovania vs. arogancia
Keď ste tak presvedčený o neoprávnenosti, tak sa nemáte čoho predsa báť a súd našu žalobu zamietne, podobne aj odvolací aj Európsky súd. Ak však naša žaloba je oprávnená, potom zástancovia električky a mesta sú zrozumiteľne nervózny. Zanedbali a podcenili to, čo nemali.
Ak Vám úprimne leží na srdci osud obyvateľov nášho domu, nič Vám nebráni osloviť ich napríklad letákmi, či usporiadať informačnú kampaň.
V apríli pred verejným prerokovaním druhej etapy NSMHD som sa stretol s primátorom Ftáčnikom, ktorý mi do očí povedal, že sa pokúsi poštvať bratislavčanom proti mne. Že sa bude snažiť ma očierniť a spraviť zo mňa verejného nepriateľa. To bolo v piatok. V sobotu poslankyňa Pätoprstá zorganizovala anketu a verejnú petíciu proti 4-prúdovke a v pondelok bolo pre primátora veľmi nepríjemné sledovať, že má proti sebe priveľa nespokojných bratislavčanov.
Ak hovoríte o tom, že 100 tis. petržalčanom je za električku - ako ste k takémuto názoru dospeli? Ako ste dospeli k tomu, že práve Vy máte hájiť ich záujmy?
Ad práva R14 vs ostatní
To ze inde sa majú ľudia horšie nie je argument na to, aby sme sa zmieril s tým, že sa majú podmienky zhoršiť aj nám. Práve naopak, je to výzva, aby sme boli pri hájení svojich práv dôslednejší, systematickejší a v konečnom dôsledku úspešňejší. To sa nám darí.
Podobne nie je ani argument, že sa má zlepšiť život ľuďom (zaťial len fiktívnym) v budúcich developerských zámeroch, lebo inak nebudú dopravne obslúžení. Čo to má nás čo zaujímať? To nech si vyriešia developeri ale nie na náš úkor.
V neposlednom rade musím skonštatovať, že tak ako máme veľa oponentov, tak máme aj veľa priaznivcov. Ktorí nám ďakujú a povzbudzujú, aby sme neprestávali.
Ad križovanie trate
Je pre mňa zarážajúce sledovať ako tu deťom odporúčate križovať 3pruhovú cestu v každom smere, električkovú trať s plánovaným taktom 1 a pol minúty. Ak by ste odporúčali aby si urobili obchádzku k Technopolu alebo k Romanovej na najbližšie prechody, bolo by to arogantné, ale aspoň korektné vzhľadom na bezpečnosť najzraniteľnejších.
Avšak tým, že bez škrupúľ posielate najslabších a najzraniteľnejších účastníkov cetsnej premávky krížom ukazujete svoju aroganciu a bezohľadnosť. Cez mŕtvoly. S takýmto niečím sa nie je možné stotožniť.
Zároveň ukazujete neznalosť projektu. V úseku pri Rovniankovej 14 sa plánuje trať viesť na cca 6-metrovom násype (teda prevýšenie 2 a pol poschodia).
Ad neracionálne odmietanie električky
Rovniankovu 14 ani mňa osobne nie je možné obviňovať z ničoho takéhoto. Rovniankova 14 je jedným zo signatárov výzvy za električku. Ale nie hocijakú električku, ale takú, ktorá ide cez centrálny mestský park pri Chorvátskom ramene. A samozrjme takú, ktorá sa projektovo vypsoriada s našimi pripomienkami a zohľadní ich.
Rovniankova 14 je jedným zo signatárov verejnej výzvy na podporu električky:
http://www.scribd.com/doc/149879849/VEREJNA-V%C3%9DZVA-Centralny-park-a-elektri%C4%8Dka-ano-4-prudovka-nie
Valec