Problém v 201/202 v rannej špičke je v neskutočnej bravčovosti vodičov ? , česť výnimkám. 201 je však aj napriek tomu z DH k prestupným uzlom najrýchlejšia.
Je pravda že čím viac prestupov, tým horšie. Bývam na Dlhých Dieloch a aby som nemusel 3 krát prestupovať do práce chodím pešo na elektr.(linka 9)do oblasti Ružinova a potom zasa 10 min.pešo. Neviem čo máš proti električke, je to super dopravný prostriedok. Ide to pekne plynule, až na svetlá(semafor). Určite by som nemenil za autobus či trolejbus, tie stoja v zácpach. Je pravda že občas zmeškám do práce kvoli tomu že osobné auto si zaparkuje na koľajniciach, či skončí v koľajisku, alebo ignoruje električku a sposobí nehodu. Ale je pravda že pri ceste z Dúbravky za zast.Dolné krčace večne vylietavajú auta na koľajnice a prevrátia sa(to dokonca už aj za sucha) a potom zablokujú električky aj na 2 hod. Proti bezohladnej jazde vodičov osobných áut asi nepomože nič. Tu by som navrhoval postaviť zábrany na ľavej strane vozovky, aby auto po náraze do zvodidiel(ktoré tam niesú) blokovalo IBA cestnú dopravu a nie električky.
Linka č.4 chodí dosť plná, zato linka č.5 chodí totálne prázdna to je pravda(smer do mesta). Aspoň v úseku Dúbravka- Obchodná, ďalej neviem. Pokiaľ v smere do Dúbravky 5ka niekoho vezie tak je to len preto že ide pred linkou 4. Inak cez víkendy 5ka vozí oba vzduch(úsek Obchodná-Dúbravka).
"Stacilo by, ak by chodili namiesto kazdych 5 kazdych 7-8 minut a usetrili by sa tie vozy."
1.) Petrzalka nema inu alternativu ako Dubravka (elektricky)
2.) Dubravka ma PRAZDNE elektricky, kde budu
a.) Nove vozy
b.) Rekonstruovana trat
pricom Dubravka ma iba 32 000 obyvatelov a 9 liniek (v podstate 10 s L35) z toho 2 prazdne elektrickove linky s obrovskou kapacitou. Petrzalka ma 4x viac ludi a 18 liniek (20 s L801 a L901) a vozia ju iba autobusy. Vidno ten rozdiel?
3.) Pre par minut teraz budu Dubravcania davat navrhy ako pokaslat MHD inde, pretoze im nejazdia 2 (slovom 2) priame spoje na 1 miesto? Okrem toho asize ked sa postavi elektricka do Petrzalky, budu aj reorganizovat spoje v Petrzalke.
PS: Ja sa na Namestie Franca L. nedostanem tiez priamo. Bude mi to trvat bud 25 minut L32 a nasledny pesi presun z Hlavnej (alebo nastup na nejaky spoj na Hlavnej) ci ist opat na 2-3 prestupy ( http://goo.gl/NKns2A ). A tiez kvoli tomu teraz nebojujem za linku L132 na trase Kuklovska - Molecova - Lafranconi - Zochova - Nam. F.L. - Racianske myto - Hodzove nam. a spat. A dubravka ma naozaj na vyber - ist priamo a cestovat dlhsie alebo ist a prestupit. Ale 2 priame linky boli dlhodoba kravina.
No ja som chodievala na zo Svantnerovej na Nam.F.Liszta za 15 minut (http://imhd.sk/ba/cestovny-poriadok/linka/34/smer/Racianske-myto/zastavka/Svantnerova/314573228070.html?d=20130817), niekedy aj skor, pretoze 34 isla casto praveze rychlejsie ako mala a do 20 minut som uz bola na Racianskom kedze spod stanice uz toho chodi dost na Racko..A hlavne mi nejde o Racko, ale to, ze som odtial mohla ist rovno dalej bez prechadzania na ine zastavky. Keby som isla L5, musim prechadzat cez 2 semafory a este asi 200 metrov na zastavku smerom na Trnavske myto, co zase zdrzi cca 4-8 minut podla cervenej/zelenej. Urcite by bolo rozumnejsie nizky pocet vozov nahradit kupou novych (ked uz chces kupovat tie elektricky), kedze cestovne je stale vyssie a penazi je urcite dost, len asi vo vreckach majitelov DPB. A ked aj nie, L95 a L94 chodia cez den kazdych 5 minut (http://imhd.sk/ba/cestovny-poriadok/linka/95/smer/Stare-Mesto-Safarikovo-namestie/zastavka/Sintavska/629146008608.html a http://imhd.sk/ba/cestovny-poriadok/linka/94/smer/Stare-Mesto-Vazovova/zastavka/Holicska/629145698323.html). Stacilo by, ak by chodili namiesto kazdych 5 kazdych 7-8 minut a usetrili by sa tie vozy. Casto chodim L94 v tom case (14-18) a byva celu cestu poloprazdna. Takze tam treba setrit vozy, nie na 34. Ved okrem Holicskej ma L94 rovnaku trasu ako L93 po Zochovu a potom ide navyse len dve zastavky - Nam.1.maja a Vazovova, na ktore by mohli ludia vyuzit L31 a L39.
No ak by sa vyriesila ta rychlost, kazovost elektriciek a klima v nich, samozrejme budem nimi rada chodit, ale teraz fakt pokial nemusim, nechodim. Mam tak zlu skusenost, ze skoro vzdy ked nou idem, nieco sa pokazi alebo havaruje/vykolaji sa niektora pred nami a stravim v nej pol hodinu, takze sa im naozaj vyhybam, ako sa da. Nehovoriac o tom hluku co robia. No uvidime co prinesie ta oprava v Dubravke, ktora sa planuje. Vraj by to aspon v tom useku malo zrychlit cestovanie, kedze momentalne tam maju max.povolenu rychlost 10km/h, co je polutovaniahodne.
Ak si kúpite PCL cez internet dnes, lístok vstúpi do platnosti až zajtra. Je to kvôli databáze, ktorá registruje kúpu PCL cez internet v 24h cykloch, údaje potom prechádzajú do systému a nahrávajú sa revízorom do čítačiek kariet.
Chodim na UK pri Zimnom stadione a nepotrebujem spoj od domu k skole/praci! To by musela aj uzasna L35 chodit castejsie ako 2x za hodinu v spicke alebo aspon dlhsie ako do 18:41, kedze brigadujem do 19tej a musim kvoli tomu, ze nechodi prechadzat cca 8 minut peso na najblizsiu zastavku. Ja som nic take nepisala a uz asi 3.krat pisem, ze mi nejde o prestupy navyse, chodim aj piatimi, ked treba a vobec sa nestazujem na to, ale na to, ake nelogicke je zlucenie 34 a 84! Suhlasim, ze MHD je o prestupovani, ale nie o 15-minutovom cakani alebo opakovanom prechadzani zo zastavky na zastavku..
Mne vobec nevadi prestup navyse! Neviem kde ste na to dosli. Uz som napisala v inom komentari, ze prestupujem kludne aj 4-5x, ked mi to urychli cestu, ale to zlucenie 34 a 84 je nelogicke..A co som pisala o tych prestupoch pochopi asi len Dubravcan lebo skratka 21 a 63 nestoja na Sokolskej, kde potom pravidelne stojim a vidim ako okolo prejdu a ja musim cakat 10-15 minut na nejaku 204, ked potrebujem ist napr. na Bajkalsku/ Tomasikovu atd. A Dlhe diely su odrezane od sveta, to je pravda, je to tam tiez hrozne riesenie, ale to aj s autom (miesta na parkovanie, dlhe jednosmerky alebo slepe ulice atd., preto by som tam nesla ani byvat) a podobne to teraz vdaka DPB ostane v Dubravke..
L34 bola v idealnom pripade na Racianskom za 22 minut (+ zdrzanie v zapche), L5 je na Racianskom za 33 minut. Je to sice 11 minut rozdiel (za idealnych podmienok) ale miesto plakania za L34 (dovod jej zrusenia bol nedostatok vozov - bolo by lepsie ak by sa vypadnute spoje nenajradzali ci nahradzali kratkym autobusom?) by bolo prospesnejsie bojovat za zrychlenie elektriciek (preferencia, menej zastavok, lepsie a rychlejsie trate, menej prejazdov pre auta, zlepsenie prepravy v centre [zrychlenie]) a tych 11 minut sa hned strati/okrese na max 5 minut rozdiel, co je fakt minimum.
Nehovoriac o tom, ze kupou novych elektriciek s klimou bude elektricka atraktivnejsia (neviem ako ty, ale ja radsej pojdem dlhsie o 11 minut v klimatizovanom voze ako ist v saune aj ked kratsie)
Mám jeden problém. Chcem si od dnes kúpiť PCL na 3 mesiace cez internet. Je možné si PCL kúpiť dnes a aby mi aj dnes platila alebo budem musieť cestovať na lístok? Ďakujem..
Mne vobec nevadia prestupy! Rada prestupim kamkolvek, ako som to aj robila, ale nie tym sposobom, ze sa musim rozhodovat ci z Patronky alebo Sokolskej, pretoze milujem, ked stojim na Sokolskej a prejde okolo meskajuca 63 alebo 21, ktore tam nestoja a mali uz davno ist, tak som nevystupila na Patronke, ale az na spominanej Sokolskej. Uplne by mi stacilo, keby tam stali a bola by som spokojna, lenze takto naozaj kazde rano musim pozerat planovac, co pojde skor a aj tak to casto nevyjde, pretoze si spoj meska alebo ide skor, ako som uviedla priklad. A najviac ma stve to, ze vytvorili naozaj skoro totozne linky 83 a 84. To uz radsej mohli tu 84 aspon viest od Sokolskej cez Predstanicne namestie, Racianske myto, Nam.1.maja a dalej normalne na tu Zochovu ako bude chodit, aby aspon pokryli zastavky Nam.Franza Liszta, Karpatska, a Nam.1.maja, kde teraz nechodi z Dubravky nic priamo a na to Nam.1.maja ani s akymkolvek prestupom.
Je mi luto, ze mate taku situaciu, tuto cast BA vobec neovladam, ospravedlnujem sa, ale ja nie som zamestnanec DPB. Mna len vytaca, ked sa vytvori skoro rovnaka linka (az na cca 5 zastaviek ak neratam Dubravku, kde tak chodievala 34), na ukor inej, ktora bola inym a rozumnym smerom. Ved si pozrite, ake su trasy 83 a 84 po novom..Mna vobec netrapi prestup. Ked sa ponahlam, prestupujem aj 4-5x a vobec mi to nevadi. Vadi mi, ked sa ponahlam do skoly a musim kvoli takejto (vobec nie drobnej!) zmene na spoj cakat 10-15 minut alebo prechadzat pesi viac ako 5 minut. Vobec sa necudujem tym vodicom, ktori si radsej kupia auto ako stale riesit tieto uzasne zmeny a prisposobovat sa im. Ved predsa tie peniaze, ktore plati dospely za rocny PCL su dost na to, aby nemusel tolko cakavat na autobus alebo prechadzat peso 500 a viac metrov. To uz si radsej ludia za to kupia aspon ojazdene auto.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peta.Boo
No ak by sa vyriesila ta rychlost, kazovost elektriciek a klima v nich, samozrejme budem nimi rada chodit, ale teraz fakt pokial nemusim, nechodim. Mam tak zlu skusenost, ze skoro vzdy ked nou idem, nieco sa pokazi alebo havaruje/vykolaji sa niektora pred nami a stravim v nej pol hodinu, takze sa im naozaj vyhybam, ako sa da. Nehovoriac o tom hluku co robia. No uvidime co prinesie ta oprava v Dubravke, ktora sa planuje. Vraj by to aspon v tom useku malo zrychlit cestovanie, kedze momentalne tam maju max.povolenu rychlost 10km/h, co je polutovaniahodne.