K 37 a 38... Ak by mala 37 zachadzat ku Krematoriu, bol by potrebny dalsi voz, lebo uz teraz je to urobene na hrane a co i len minuta navyse by to cele dosahala. Keby sa zrusila 38ka, nemalo by co robit ranne odchody 49/2, takze zase by bol potrebny jeden voz... Hmmm, tak teraz ma nenapada uz nijake inteligentnejsie riesenie, nez postavit trolejbusovu trat z Vojenskej nemocnice cez Patronku na Kramare. Vyriesil by sa aspon problem so 49nou
Vladimír: Ak optimalizácia, tak sa toho netreba báť. Proste zovšadial všade je blbosť.
1. No rozmýšlal som aj o ponechaní L7 takže rátajme aj s ňou.
2. Zabudol som, že zrušiť zastávky Vazovova a Floriánske a zriadiť zástavku Blumentál ako prestupný bod medzi výhybkami rača - trnavské a americké - obchodná.
3. L4 som napísal, že po mostovej jesenského.
4.Ružinov sa dostane do centra s prestupom na L4 a L6 na Trnavskom alebo L7 pri blumentáli. Od zastávky Nám. SNP je pešia dostupnosť historického jadra a okolia Kamenného námestia dobrá.
5: Z hlavnej stanice k blumentálu a tam na L5, L6, L7.
6: Hovoril som o intervaloch? Nedovolím si tvrdiť aká je kde hustota prevádzky. Pravidelne sa elinami nevozím, tekže to by som nehal na ostatných, ale tá sieť 6liniek je podľa mňa postaujúca. Hlavne aby bol dobrý interval, prestup by ľuďom až tak nevadil. Samozrejme ideálne by pre nich bolo, keby im pred bránou stál voz, ktorý ich bez zastavenia a zadarmo odviezol do práce, však to nejde
Papyr: jasne, že vozy by nemali byť hrdzavé, ale tu bola otázka:"ak by ste mali tú možnosť s čím by ste v DPB začali?" Ja si myslím, že hrdza na busoch to nie je, hlavne keď sa chystajú nejaké tie megadodávky busov a trolov.
Takže posledná systémová chyba DPMP (nákup citybusov) je odstránená?
Vladimír: Ak optimalizácia, tak sa toho netreba báť. Proste zovšadial všade je blbosť.
1. No rozmýšlal som aj o ponechaní L7 takže rátajme aj s ňou.
2. Zabudol som, že zrušiť zastávky Vazovova a Floriánske a zriadiť zástavku Blumentál ako prestupný bod medzi výhybkami rača - trnavské a americké - obchodná.
3. L4 som napísal, že po mostovej jesenského.
4.Ružinov sa dostane do centra s prestupom na L4 a L6 na Trnavskom alebo L7 pri blumentáli. Od zastávky Nám. SNP je pešia dostupnosť historického jadra a okolia Kamenného námestia dobrá.
5: Z hlavnej stanice k blumentálu a tam na L5, L6, L7.
6: Hovoril som o intervaloch? Nedovolím si tvrdiť aká je kde hustota prevádzky. Pravidelne sa elinami nevozím, tekže to by som nehal na ostatných, ale tá sieť 6liniek je podľa mňa postaujúca. Hlavne aby bol dobrý interval, prestup by ľuďom až tak nevadil. Samozrejme ideálne by pre nich bolo, keby im pred bránou stál voz, ktorý ich bez zastavenia a zadarmo odviezol do práce, však to nejde
Papyr: jasne, že vozy by nemali byť hrdzavé, ale tu bola otázka:"ak by ste mali tú možnosť s čím by ste v DPB začali?" Ja si myslím, že hrdza na busoch to nie je, hlavne keď sa chystajú nejaké tie megadodávky busov a trolov.
Takže posledná systémová chyba DPMP (nákup citybusov) je odstránená?
Nuž, Ty si to zobral doslova minimalisticky...
- vôbec nevyužívaš otočku ŽST Vinohrady - všetky vlaky musia ísť na Komisárky - v akom intervale? 2 min?
- z Rače sa na Špitálsku nedostaneš - nemáš kde logicky prestúpiť. Na Obchodnú a následne prestup na L6 (čo tiež funguje len v jednom smere) Ti nikto nepôjde
- z Jesenského môže byť max. jednosmerka pre L4, ak aj tá pôjde cez Šafko, tak trať okolo divadla môžeme rovno zrušiť...
- Ružinov sa do centra mesta vôbec nedostane
- z Hlavnej stanice neexistuje električka do centra, prestup zo západnej radiály biedny...
- Vajnorská radiála je slabá - linky majú krátke intervaly. Okrem tejto radiály nič na Špitálsku nejazdí. To aj Špitálska vymrie jak Zlaté piesky?
Inými slovami, nesúhlas...
Re #19021 neoplan: Prepáč, nerozumiem. To Ťa vôbec nevzrušuje 12 min. interval ku krematóriu??? Nebesá, pre KOHO?
Re #19022 ufo: Za linkou Karlova Ves - Zlaté piesky si stojím, lebo nevidím žiadnu inú logickú možnosť vedenia linky pri zachovaní intervalov a navrhovaného počtu liniek.
A čo sa týka Dúbravky, jak je libo: L2 a L4 až do Dúbravky a L5 po Karlovu Ves. Myslím, že s ohľadom na autobusy L34 a L83 to aj má logiku.
Je to dost poznat na příšerném svršku a na BKV, v Ostravě jsme si prakticky ničeho nevšimli (podvozky 7Ro byly pod 799, momentálně straší na dílně bez využití).
Má to sice své mouchy, hlavně v údržbě - rám drží pohromadě čepy prům.50mm, akorát že se k nim nedalo dostat ze strany odkud měly jít vylisovat ven, takže se ručně odvrtávaly (super práce), ale po vychytání much by to nemusel být špatný podvozek.
Akurat teraz je na Stv2 taky psychologicky program...A ukazuju tam obcas aj autobusy..Ako v pozadi alebo,ze prechadzaju..4847(Stary ikarus)...celkom haluzne..
nikto tu nechce 13 liniek, ale zo Zl.pieskov ti chodi minimum ludi do K.Vsi. Dudravka viac potrebuju spoj na nabrezie V MESTE, ako na Obchodnu, tuto oblast obsluhuju busy 34 83 (Zochova Hodzovo Tech.uni Vazovova) ktore Dubravcania vyuzivaju viac a radsej...
Cestujem tu elektrickami skoro kazdy den ked vykrocim z domu, takze dobre viem kam kolko ludi chodi a aj ja som za mensi pocet liniek, ale nie nezmyselne spojenia.
Ja by som zrusil 38, na 30 dal krakosy/Iky, a trasu 30 by som zmenil
KREMATORIUM-Od Lamac-Lamac-(a dalej ako teraz)
Ludom v Lamaci je jedno ci by im 30 uz odniekal isla, pretoze by sa do tej 30 zmestili, A Ludia do krematoria by si museli na zachadzku do Lamaca zvyknut na ukorol hustejsieho intervalu... Otazka je kolko ma 30 pauzu v Lamaci. Kvalitu cestovania Lamacanov by to neovplyvnilo - dufam...
Alebo zaviest l 130, ktora by bola vlastne kazda druha 30 a chodila by po horespominanej trase
MOKROHAJSKA
Jazdia vam tam linky 21, 30, 34, 38, 83. Ked sluzi skutocne prednostne ludom iducim do a z toho ustavu, ktorych nie je vela, ponechajte tuto zastavku pre dve alebo tri linky a pre zbytok ju zruste (alebo zmente na zast. na znamenie, podla uvazenia). Respektive, keby ste trosku usetrili, co sa v Blave da velmi lahko (napriklad prepustenim Kirenky z DPB ), mozno sa najdu peniaze aj na nizkopodlaznu linku priamo tam do toho ustavu.
TECHNICKE SKLO, KREMATORIUM A DALSIE ZACHADZKY
20 by mala mat k TS iba zachadzky vybranych spojov, 37 ku Krematoriu takisto, 38 zrusit. Myslite, ze by to ludia nepochopili? Ja si skor myslim, ze ludia nechapu, preco to tam dnes jazdi, ked tam nikto ist nechce. Ostatne, ked bezni Bratislavcania pochopili precislovanie liniek na oblastne, pochopia vsetko.
HRDZA A CISTOTA
Spina a teplotne vykyvy su pre cestujuceho pravda neprijemnejsie, ako hrdza vozidla. Ale aj hrdza cloveku pripomenie, kde ze to zije a cim ze sa to musi vozit. Len tak na okraj, su na Slovensku mesta, ktore maju busy ciste a bez hrdze. Ale to uz je ohrana a otrepana pesnicka...
ZASTAVOVANIE PRI KAZDEJ VRBE
Idealny priklad - Praha, Evropska. Elektricka stoji pri kazdej vrbe, asi na desiatich zastavkach, autobus len na troch, kde sa da prestupit na elektricku.
Proste elina zastavkova a bus expresny paralelny, napriklad (teraz ma nekamenujte, to nechcem navrhnut, ale iba vysvetlujem ako to myslim) bus linka Novy most-DNV paralelne s elektrickovou drahou, ktora by stala dajme tomu len na Molecovej,
2x v Dubravke a az v DNV.
Alebo si urobte trolejbusovu trat na tej istej trati ako elina (nie je to take drahe, daju sa pouzit spolocne stply i prevesy) a dajte zastavkovy t-bus a expresnu elinu. Nu vot.
NAJLEPSIE NA ZAVER:
DALSI NIZKOPODLAZNY AUTOBUS MHD NA SLOVENSKU
Do Presova vcera prisiel Solaris Urbino 12. Je to treti presovsky NPA (prve dva su CityBusy), prvy presovsky Solaris a prvy slovensky dvanastmetrovy Solaris. Takze sme sa uz zjazvecili aj my
Ja som tam v takej situácii MHD išiel keď mi zomrel najlepší kamarát.
Re #18981 Igorko: Lebo pre cestujúceho je životne dôležité či je voz hrdzavý. Čistý to áno, ale na hrdzu sa ti môže vieš čo. On chce v prvom rade sa odviesť, potom na čas a čo najrýchlejšie, pohodlie a aby mu nebola zima či teplo.
Nevravím, že hrdza na vozoch nevadí, ale priorita to nie je. Ja osobne by som sa dosť naštval, keby DPB zdvihlo ceny azačalo investovať do nových plechov a farby na šunky typu Ik28X
Re #18988 Martyk: chválihodné, ale skúsil si niekedy počkať či si to ľudia nepozatvárajú aj sami? Myslím si, že by to spravili, bo kvapky nelietajú len rovno pod okno. ono ich často nesie aj cez pol eliny a keď už leje, tak by to pozatvárali. Mňa naposledy dožrala vodička eliny, ktorá po mojom otvorení strešného vetráku pri prvých dverách, ho na následujúcej zastávke zatvorila. Čo ona má zatvárať vetráky pre cestujúcich. Tie ju nemajú čo zaujímať. Ak chce mať cestujúci otvorené, tak bude otvorené.
Keby u nás zmokli sedačky bude to len plus. Aspoň budú o trochu čistejšie. U nás ich netepujú /
Vladimír: A čo takto. Je to narýchlo, takže som si nejaké neobsluhované územie nemusel všimnúť, tak ma opravte.
L4: Zl. piesky - SNP - Tunel - Jesenského - Zl. piesky.
L5: Súčasná trasa.
L6: Súčasná trasa.
L8: Súčasná trasa
L12: Karlova ves - Šafko - SNP - Tunel - KV.
Medzi všetkými radiálami existuje 1 prestup okrem smeru Rača - Zl. piesky. Tu sú dva možne. Buď L5 -L8 - L4 to by bol ten rýchlejší alebo s jedným prestupom avšak až na Kapucínskej L5 - L4,
Spojenie Ružinov - Karlova Ves je možné uskutočniť dvoma spôsobmi:
A: L3 z Ružinova po Technickú univerzitu, ďalej L5 do Karlovej Vsi
B: L3 alebo L8 po Trnavské mýto, ďalej L4 do Karlovej Vsi
Ak naozaj chceme, aby električka bola nosným systémom MHD, nemôžeme mať 13 liniek.
Spojenie Dúbravky a nábrežia je zabezpečené L5 po Karlovu Ves, kde v špičke do 2 min. príde súprava L2 alebo L4.
Karlovu Ves som spojil so Zlatými pieskami preto, lebo jedine Zlaté piesky nepotrebujú priamy spoj na Obchodnú. Ak by šla linka Karlova Ves - Ružinov, v konečnom dôsledku by na to Ružinov doplatil horšou obsluhou Obchodnej ul. a Zlaté piesky a s nimi celá Vajnorská by mali zbytočne divokú otočku v uliciach mesta.
No pro provozy na 1000mm se vyvíjel podvozek s dvojitým vypružením . Pro rozchod 1435mm se vyrobily 3 páry , z nichž 2 jezdí v brně pod T3(1606+1608) a je to dost poznat . Siemens (pars) by na to měl mít licenci . Jde o dost zásadní rekonstrukci ale výsledek za to stojí.
no to je pravda. Tak ale s podvozkami sa v BA aj tak bude musiet nieco robit, ved tu nemame ani jeden podvozok s primarnym odpruzenim, co je v Brne, Prahe a proste vsade v CZ uz bezne v dopr. podnikoch (T6A5, KT8D5N, Astra). Cize keby sa rekonstruoval podvozok na K3 do BA, robil by sa tak aby bol pouzitelny aj v inych typoch, ved T3, K2S, T6A5 nam tu budu jazdit este minimalne 25 rokov.
Otázkou je jestli má DPB peníze a chuť investovat do vývoje a testování K3N. Je totiž jediným zájemcem na tomto rozchodu .V případě brna se náklady dělí, protože je tu další zájemce ze sarajeva. Takže celková částka se dělí.
trosku by si mal brat ohlad na skutocne prepravne prudy, napr. Dubravka podla mna potrebuje priamu linku s nabrezim, takisto Ruzinov s Krl. ves, viac ako Zl.piesky -K.Ves.
jasne, ze si treba pockat na vysledky testov az potom do toho investovat. Co sa tyka motorov v 1000mm podvozku pod klbom-v dnesnej dobe trhoveho hospodarstva uz zakaznikovi urobia vsetko-to by nemal byt problem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ufo