A ten zaver je kluc. Pokial je linkovanie taky bordel aky je tak vsetky formaty su problem (pretoze z vypisu zas neviem kade ten spoj ide). Co tu treba skutocne zmenit je linkovanie - zadefinovat jasne linky a potom budu oba formaty pouzitelne (hoci ja sa teda priklanam k tabulke).
Chceme. Nezabúdaj, že hlásič by nemal vyprávať furt. Potom sa to zvrháva na See&Go efekt a ľudia sú podráždení.
Hlásič by mal podať najdôležitejšie informácie, a to krátko a výstižne. Ak chce DP komplexné informovať cestujúcich, odporúčam zakúpiť LCD-čka do vozidiel a skutočne využiť ich potenciál (nie tak, ako dnes v K2S).
Zrejme rozvírim hladinu, ale mne osobne cesťák formátu "výpis" vo väčšine prípadov naozaj prehľadnejší pripadá. Samozrejme nespochybňujem, že niekto môže mať iný názor.
Mne osobne v prímestskom bordeli, ktorý na Slovensku vo všeobecnosti je, lepšie padne hľadať vo výpise názov obce, do ktorej cestujem, kde nájdem všetky spoje, ktoré ma tam dopravia. Naopak, v Leopoldove na stanici som viackrát chcel pozrieť, či mi do Nitry náhodou nejde nejaký bus skôr ako vlak, no pohľad na prístrešok kompletne oblepený A4-kovými cesťákmi typu "tabuľka" ma znechutil tak, že som ani neskúšal hľadať, ktorá z množstva liniek môže ukrývať použiteľný spoj.
Možno by som mal iný názor, keby bolo linkové vedenie v prímestskej doprave jasné, prehľadné, jednoznačné, tak ako je zvykom vo väčších MHD alebo rozumných IDS. Potom by mi zrejme "tabuľka" nevadila.
Ešte dodám, že vďaka tejto zmene sa mierne zlepší spojenie aj pre obyvateľov z okolia zastávok Zamajerské, Vápencová a Kremencová, kde je tiež železničná stanica. ☺ K tejto zmene dochádza na základe požiadavky ŠOŠ PZ?
Sú dve verzie tých výpisov - prvá uvádza len konečné zastávky spoja - je na houby ak cestujem do nácestnej zastávky. Tá druhá, kde sa uvádzajú zrejme všetky zastávky po trase je praktickejšia, ale zase zaberá veľa miesta - to už tam rovno mohlo vylepiť knižný CP... http://vl-company.ic.cz/orechovapoton.jpg
PRIDANIE ZOPÁR SPOJOV NA MLÁKU NA LINKE 23 OD 3. 4. 2013
Kopírujem sem čo som práve napísal do DPB. Poteší ma ak sa k tomu vyjadrí aj niekto z vás. ?
"V mene záhradkárov z okolia zastávky Vápencová ďakujem za pridanie zopár spojov na Mláku na linke 23 od 3. 4. 2013. Je to príjemné prekvapenie. Náhodou nebolo by možné pri ďalšej zmene pridať z Mláky cez víkend aj spoj o 18:19 h; cez pracovný deň - školské prázdniny spoj o 19:19 h a cez víkend nejaký doobeda s príchodom na Mláku napr. 9:14 h alebo 10:14 h alebo 11:14 h?
Po preštudovaní CP linky 23 som zistil, že na J. Jonáša - VW bude zrejme naďalej zabezpečený prestup z 23/1 na 23/7 a opačne. Žiaľ z CP na dpb.sk ani cp.sk to nevyplýva jasne.
Smer Mláka ma teda zaujíma, či nasledujúce spoje z J. Jonáša - VW budú mať oficiálne prípoj na spoj prichádzajúci z Lamača a Dúbravky. PO - PIA 12:12 h, 18:12; PO - PIA prázdniny: 11:12 h, 18:12 h; víkend 17:10 h.
To isté potrebujem vedieť aj v smere do Lamača a Dúbravky, že či bude oficiálne zabezpečený prestup na nasledujúce spoje z Vápencovej: PO - PIA: 11:20 h, 19:20 h; PO - PIA prázdniny: 07:20 h, 15:50 h; víkend 19:20 h. Za vašu prípadnú odpoveď vopred ďakujem."
Je tam priblizna jazdna doba, ale ta je v spicke ina, navyse ine je ak hovorime o jazdnych dobach do hodiny a o vyrazne rozdielnych jazdnych dobach.
Neviem co je na tabulkovych CP neprehladne, podla mna je to super vec POKIAL sa rozdelia prevadzkove rezimy (teda jedna tabulka pre kladivka, druha tabulka pre vikend), ako napr. v tom IDS JMK. Do tabulkoveho CP navyse lahko zaznacis pripoje, co pri vypise odchodov spravis tazko.
Mám pocit, že si ma nepochopil ? Idem z BA do DS. Načo mi je v BA vedieť, kedy má spoj odchod z Veľkej Paky ? A keď už som šotouš alebo mám na to iný dôvod, podobne sa to dá zistiť aj klasických CP pripočítaním doby jazdy k odchodu z východiskovej zastávky ?
Inak v IDS JMK si to spociatku vraj robili v Exceli (teraz uz na to maju normalny SW), akurat si neviem predstavit kto by ten bordelarsky CP Lajnsu prepisoval manualne do Excelu, to by bola praca na tri rocne obdobia.
Tu by som nesuhlasil, podla mna pri primestskej doprave je dobre vediet cas prichodu spoja na zastavku, pripadne kedy ide spat. Ono by to vlastne bolo fajn aj pri MHD, akurat MHD ma taky takt ze by sme museli CP lepit na billboardy ? Ale pre PAL je podla mna tabulka viac nez vhodna.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peon
Kopírujem sem čo som práve napísal do DPB. Poteší ma ak sa k tomu vyjadrí aj niekto z vás. ?
"V mene záhradkárov z okolia zastávky Vápencová ďakujem za pridanie zopár spojov na Mláku na linke 23 od 3. 4. 2013. Je to príjemné prekvapenie. Náhodou nebolo by možné pri ďalšej zmene pridať z Mláky cez víkend aj spoj o 18:19 h; cez pracovný deň - školské prázdniny spoj o 19:19 h a cez víkend nejaký doobeda s príchodom na Mláku napr. 9:14 h alebo 10:14 h alebo 11:14 h?
Po preštudovaní CP linky 23 som zistil, že na J. Jonáša - VW bude zrejme naďalej zabezpečený prestup z 23/1 na 23/7 a opačne. Žiaľ z CP na dpb.sk ani cp.sk to nevyplýva jasne.
Smer Mláka ma teda zaujíma, či nasledujúce spoje z J. Jonáša - VW budú mať oficiálne prípoj na spoj prichádzajúci z Lamača a Dúbravky. PO - PIA 12:12 h, 18:12; PO - PIA prázdniny: 11:12 h, 18:12 h; víkend 17:10 h.
To isté potrebujem vedieť aj v smere do Lamača a Dúbravky, že či bude oficiálne zabezpečený prestup na nasledujúce spoje z Vápencovej: PO - PIA: 11:20 h, 19:20 h; PO - PIA prázdniny: 07:20 h, 15:50 h; víkend 19:20 h. Za vašu prípadnú odpoveď vopred ďakujem."