T458.0:
Přečetl jste si, co jsem napsal? Od kdy jsou DP Prešov a DPB soukromými dpravci? Nevidím do veřejných tendrů, proto je těžké je hodnotit. U soukromníků v ČR výrazně převyšují nákupy autobusů SOR, protože vyhrávají většinou cenou. Tím netvrdím, že neexistují výjimky.
Pokiaľ viem, také Rumunsko robilo po vstupe do EÚ rozsiahle rekonštrukcie infraštruktúry, hradené EÚ. Cesty tam majú už možno v lepšom stave ako na rozkradnutom a vytunelovanom Slovensku. ?
faktom ale je, že človek sa cíti ako na "Západe" už pri prekročení ktorejkoľvek Schengenskej hranice (okrem vstupu na SR) . A Balkán, aspoň čo porovnávam za čas, čo tam každoročne chodím, tiež nenapreduje zrovna slimačím tempom
Tak tomu sa vravi obnova, nie ako u nas. Pomaly budeme 100 rokov za opicami, aj ked sa to hadam zlepsi teraz po tych tendroch. Lenze tu treba zrekonstruovat aj trate a cesty. No je toho vela.
Tak 30 NP elín CAF URBOS 3 (s opciou na ďalších 50) (a to majú rozchod 1000 mm, značná časť tratí zrekonštruovaných a tento rok sa idú robiť ďalšie)
- 83 sólo NP trolejbusov prišlo v roku 2010 (z celkového počtu 106 sólo a 24 kĺbových).
- a čo sa týka autobusov okrem spomenutých solarisov im tam každoročne prichádzajú kĺbaky aj sóla z dielne domácej továrne "Ikarbus" http://www.beobuild.rs/visuals/data/media/1/130307-IK218M-02.jpg
(tento rok zatiaľ objednaných 32, vlani došlo takých tuším 45 kĺbových s klímou pre cestujúcich...)
No každopádne sa otestuje spôsob balkánskej údržby, o ktorej stále trocha pochybujem. Lebo v Belehrade som mal pocit, že pošlú do premávku aj skriňovú Aviu s oknami ?
"Dopravca využil túto príležitosť a nakoniec za 64 miliónov euro nakúpi až 200 kĺbových autobusov, vrátane náhradných dielov, s dvojročnou záručnou dobou.
Realizácia zmluvy je naplánovaná ešte na tento rok. V súlade so zmluvou budú prvé kĺbové Solarisy do Belehradu dodané na prelome júna a júla a dodávka všetkých 200 autobusov bude dokončené v októbri 2013."
tomu sa povie obnova parku. Príde moment, kedy sa človek v BG bude cítiť civilizovanejšie ako v BA
... neúdržba... tým si inak povedal veľa ? keď vidím vozidlá DPB (a to nielen autobusy, ale aj iné - nákladné a osobné), tak je zázrak, že sú v takom stave, akom sú.
Zaujímalo by ma len, či aj služobné vozidlá vedenia podliehajú "neúdržbe" ?
Mňa zaujala iná vec. Zmluva na dodávku 200ks bola podpísaná teraz a celá dodávka bude dodaná do konca roka. U nás sa bude kupovať asi okolo 120ks trolejbusov a dodacie lehota má byť 4 roky. Prečo taká dlhá? Nesvedčí to o tom, že vedenie chce DP zruinovať? Sami priznávajú, že situácia vo vypravovaní trolejbusov je kritická, a napriek tomu nechávajú až 4 roky na dodávku? Alebo pri trolejbusoch výroba predsa len dlhšie trvá? Nie som odborník, preto sa pýtam.
Kvalita sa nesudi podla krajiny, alebo podla firmy. Solaris dokazal ze vyraba kvalitne vozidla, staci si pozriet ich prevadzku po celej Europe. To ze v BA mali trochu problem s neudrzbou je druha vec.
Zaujimave ze aj v zap.Europe najdes Solarisy. Inak nebude to aj problem udrzby slovenskych DP, ze najvyssie percento Solarisov horelo prave v SR ? Kosice aspon 4x, BA 3x.
neviem, preco si vsetci myslite, ze solaris by bol najlepsi, co si nepamatate na tie zhorene busy. neviem ci chcem polsku kvalitu... samozrejme sor je na tom este horsie. radsej nieco so zap. europy...
Neboj viem o tom. Tam ešte paprce nepcha kadejaka "autobusova verbeš". A musia to stihat v rekordnom termine 15 mesiacov, eda dufam, ze budu mat SOLARISACI aspon zaujem na 2.kole tbus tendra pre BA, ked ziskali tu megazakazku pre Srbsko.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk