Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Retriever #188708:
Kto tu zvyhodnuje cezpolnych? Ved pre vsetkych obyvatelov platia rovnake podmienky, resp. obyvatelia BA este dostanu 10 percent zlavu na predplatny listok!
1. Keď už, tak teda spisovne: nehovorí sa drisdat ale drízdať 🙂

2. práve som vysvetlil v príspevku že Ústava SR garantuje nezdanenie dôchodkov a teda aj kompenzácií... ale to nechajme právnikom... isté je že v Bratslave sa človek bez MHD nepohne, a v takej Nitre má centrum dostupné pomaly aj pešo... takže zohľadnime špecifiká...


Dva fakty sú neodškriepiteľné:

1. Mesto Bratislava poskytuje oveľa viac pracovných príležitostí, ako dostáva na daniach. zamestnáva až 300000 denne dochádzajúcich z okruhu až 100 km. Tieto pracovné miesta existujú iba kvôli kvalitnej infraštruktúre, ktorú vybudovalo mesto Bratislava z miestnych a podielových daní. Cezpoľní však platia oboje tieto dane v mieste trvalého bydliska. Naopak, v Bratislave platia najmä miestne dane aj invalidní dôchodcovia. Takže sa navec pozrime z tohoto uhľa pohladu - toto nie je projekt pre bratislavčana ktorý ide na záhorie raz do roka, ale dotačný projekt pre cezpoľných, a za peniaze aj zdravotne postihnutých bratislavčanov. takže ak invalidný dôchodca si platí vidiečana, mal by mať právo užívať kompenzačné inštitúty. Takže nie sme to my invalidi, kto sa zadarmo zvezie na zľavách jednotného cestovného. Celý projekt jednotnej dopravy je z hľadiska dodržania spravodlivých princípov nedotiahnutý a je skôr iniciatívou o pozitívnu diskrimináciu cezpoľných pod pláštikom zrovnoprávnenia viditeľných platieb, pričom sa ale nehovorí o daniach, a to sú (neviditeľné) platby, ktoré rovnako tvoria cenu skutočného cestovného! Toto je snaha o neviditeľné pokrivenie systému. Skôr by malo platiť pravidlo, že ten, kto platí dane v Bratislave, by mal mať nárok na zľavu zo štandardného cestovného.

2. Starobný dôchodok je kompenzáciou za odpravované roky, to sa zhodneme. Invalidný dôchodok je odrazom poistenia a odpracovaných rokov, takže tiež je to rovnaký princíp. Ale kompenzácia peniazmi je len časť kompenzačného systému, preto je logické, že dôchodci nad 70 rokov majú tiež MHD zadarmo ako ďalšia forma kompenzácie. Z tohoto hľadiska je spoplatnenie HMD dôchodcom niečo ako pokus o zdanenie príjmu, resp. nútenie do ďalších
Reakcia na: Retriever #188704:
Ziadne bod ustavy, ani ziadny legislativny predpis nedava drzitelom preukazov TZP pravo na bezplatnu dopravu, ostatne, vo vacsine miest SR sa tato ani neposkytuje.
Povazovalo by sa za verejne prospesnu cinnost odstranenie istej osoby z Rovniakovej 14? Nejak ma tie ich neopodstatnene vypady voci vsetkemu zacinaju iritovat. Aspon keby tie svoje vypady skryval ako politici.....
Reakcia na: Retriever #188704:
Fajn, dristat vies a co chcel basnik povedat? Ze zaspamujes dalsich X tem tym istym?
Práva cestujúceho zdravotne postihnutého

Nariadenia Európskeho parlamentu a rady č. 1371/2007/ES o právach a povinnostiach cestujúcich v železničnej preprave.

preambula, bod 10:

(10) Osobná železničná preprava by mala byť všeobecne v prospech
občanov. Zdravotne postihnuté osoby a osoby so
zníženou pohyblivosťou v dôsledku postihnutia, veku alebo
z akéhokoľvek iného dôvodu by preto mali mať možnosti
cestovania železničnou prepravou porovnateľné
s možnosťami ostatných občanov. Zdravotne postihnuté
osoby a osoby so zníženou pohyblivosťou majú ako všetci
ostatní občania rovnaké právo na voľný pohyb, slobodu
výberu a nediskrimináciu. Osobitná pozornosť by sa mala
okrem iného venovať poskytovaniu informácií o prístupnosti
železničných služieb, podmienkach prístupu k vozňom
a k zariadeniam vo vlaku zdravotne postihnutým
osobám a osobám so zníženou pohyblivosťou. S cieľom
poskytnúť najlepšie informácie o meškaniach pre cestujúcich
s poškodením zmyslových orgánov by sa mali používať
vizuálne a zvukové systémy, podľa toho čo je vhodné.
Zdravotne postihnuté osoby a osoby so zníženou pohyblivosťou
by mali mať možnosť zakúpiť si prepravné doklady
vo vlaku bez dodatočných poplatkov.

Citujem: by preto mali mať možnosti cestovania železničnou prepravou porovnateľné s možnosťami ostatných občanov.

Ak teda občan so ZTP nemá alebo ani nemôže mať také možnosti príjmu ako ostatní občania, potom aj 50% zľava je neúmernou záťažou voči porovnateľným podmienkam zdravého odčana. Uvediem príklad: invalidný dôchodok býva väčšinou v rozsahu 100-300 €ur, zdravý občan má možnosť zaroviť okolo 500-700 € minimálne. Ale ak niekto platí prioritné platby a to nájom, teplo, energie, stravu, zo zvyšku ťažko hovoriť iba o 50% rozdiele. Napríklad aj bezplatná právna pomoc sa riadi hranicou 1,6 násobku životného minima, a vianočné príspevky dôchodcov sa vyplácajú až do príjmu nad 400€. Ak teda chcete spoplatniť dôchodcv, musíte v rámci zákazu diskriminácie spoplatniť aj starobných dôchodcov nad 70, a to by bola morálna hanba tohoto štátu, keďže vy rozhadzujete to čo oni vybudovali. Ak teda chcete spoplatniť všetkých dôchodcov, potom by ste to mali odstupňovať podľa príjmu, a to minimálne rovnakým pravidlom ako je 1,6 násobok životného minima, ale ani to sa nedá porovnať, keďže cestovanie v MHD je jedinou veľakrát spojnicou postihnutého so životne dôležitými potrebami napríklad s nákupom potravín, nejde teda o jednorazovú pomoc ale o systémové naviazanie, a v tom prípade by toto číslo mallo byť minimálne 2-násobok životného minima, aby si invalidný dôchdca nemusel úzkostlivo kontrolovať či si môže drobnou brigádou privyrobiť. Alebo potom nech sa postupuje v zmysle zákona a dôchodok nech sa nepočíta vôbec medzi príjem, predsa je to návrat hodnôt ktoré platil štátu vo forme odvodov poistenia počas odpracovaných rokov. A nezdaniteľnosť dôchodkov garantuje Ústava SR, z tohoto dôvodu je spoplatnenie MHD v tak veľkej aglomerácii akou je Bratislava siahnutím na toto ústavné právo, resp. aj iné práva.
Citoval som nariadenia Európskeho parlamentu pre železničnú dopravu; je však zrejmé že zjednotením všetkých typov dopráv sa toto nariadenie týka aj MHD.

Napokon, bezplatná doprava môže zostať na území veľkej Bratislavy, tak ako to bolo doposiaľ. A mimo Bratislavy nech platia primerané zľavy. Nerozumiem, prečo by na MHD odkázaný bratislavčan mal doplácať na to, že nejakí záhoráci chú do bratislavy cestovať výhodnejšie, napokon aj občania ZTP platia domovú daň v Bratislave, DPH pri akomkoľvek nákupe majoritne v Bratislave (v mieste trvalého pobytu), a vidiečania nie!
Reakcia na: matho285 #188702:
Iba školské spoje, ktoré nie sú určené pre verejnosť. Imobilní cestujúci normálne nastúpia do električky. Prípadne za asistencie ďalších ľudí.
Jazdí nejaká autobusová linka pozdĺž električkovej trasy v KV? najmä časť Molecova - Karlova Ves , poprípade ešte Krčace. Resp. ako funguje preprava imobilných v tejto časti, kedže električky nie sú nízkopodlažné?
Reakcia na: ufo #188699:
Aky je, prosim, zdroj tejto informacie?

Pride mi to ako blbost, uz len z toho dovodu ze od marca sa zavadzaju len predplatne listky, teda napr. zlavy Junior ktoru uvadzas sa to nema ako dotknut, kedze ta je na jednorazove listky. Dotknut by sa to mohlo len toho, ze ZSSK by na tu trat nemohla predavat tratove listky, co mi pride sialene nerealne.
Zástupcovia BID sa zbláznili, keď prichádzajú týždeň pred spustením BID v zmluve o pristúpení s požiadavkou, že dopravcovia nesmú na území BID poskytovať lacnejšie cestovné ako BID???
(Tzn. nesmie byť napr. Junior ZSSK, mesačné lístky...)
A ďalej nesmú mať ceny nižšie ako určuje výnos ÚRŽD, pritom výnos ÚRŽD stanovuje maximálne ceny....
Bude vôbec BID, keď prichádza samotná BID s požiadavkami, ktoré sú okrem SADistov (ktorí zaspali od socializmu a nemajú žiadnu komerčnú zľavu) pre všetkých neprijateľné?
Reakcia na: fanatikmhd #188697:
ja som robil 59 s medakom a som mal stale plny voz
Reakcia na: LilJon #188695:
Ja som sa dobre citil v Tambusoch a starych IK280.08....a tiez uz nie su. Dobra pokrocila. Tvoj spoj je nevytazeny, preco by aktualne najkapacitnejsi autobus mal robit spoj s nizkou frekvenciou cestujucich? Skor by som pochopil ziadost MBCC na l.32 ci l.39 (21 uz radsej ani nespominam). Ale 59 ta tu fakt este nebola 🙂
Reakcia na: 810zssk #188688:
Samozrejme, mozno uz z unavy ze par dni nespal. Hlboko sa ospravedlnujem za takuto banalnu chybu. A vynimocne myslim uprimne. 🙂
Reakcia na: Rubber38 #188693:
lebo dobre sa citim na mercedese a nie na ikarusi a karosy ktore hodia dookola to iste v kuse ?
Btw, uz niekto vymyslel ako bude nevidiaci TZPckar vo vozidle hladat oznacovac CL?
Reakcia na: LilJon #188692:
Ja nehovorím že L59 vozí vzduch, ale v špičke chodí plná drvivá väčšina spojov MHD, ak si si ešte náhodou nevšimol 😃 Tí ľudia sa tam v tomto prípade celkom v pohode zmestia takže neni o čom... Navyše, z Pántov máš pohodlnú, aj keď o pár minúť dlhšiu cestu s L55/65+L3/5, ktorej ranné spoje do rače a poobedné do mesta nebývajú veľmi plné. To len ako alternatíva kebyže ti L59 stále príde príliš plná.

A prečo si vlastne tak hlúpo požadoval MB CC práve o 13:50 smer rača? V tom čase a v tom smere si v tom autobuse v pohode sadneš, tak načo MB CC?

No dobre, nechce sa mi tu s tebou hádať o takej banalite, nakoľko tu asi nie je pomoci. Dobrú noc
Reakcia na: Rubber38 #188690:
ale rano chodi preplnena L59 ked chodia školaci na Ou Obchodne aj poobede ked koncia tak idu vsetci do mesta alebo do petrzalky 🙂
Vsimol som si ze vacsina dopravcov medzimestskej dopravy ma zlavu pre rodicov cestujucich na navstevu deti v ustavoch. Predpokladam teda, ze to realizuju na zaklade nejakeho zakona. Vie niekto akeho?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.