Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #188358:
Od aprila nebude nova parkovacia politika, az od jula.
Reakcia na: 810zssk #188357:
2.v špičke je volna kapacita v Ružinove? ˇKeď vidím prichádzať vozy na Trnko tak o tom dosť pochybujem. Sedlo je tam ok /lebo rovnaký celodenný int./

3. to neviem posúdiť no pri "prskaní"ludí na preplnenosť L21,83,63 tak neviem.

No najskôr treba začať s krokmi o ktorých som písal a až potom skracovať medzimestske linky.

Osobne som skôr zvedavý ako dopadne nová parkovacia politika od Apríla a kolko ľudí pribudne do SL,vlakov a MHD.
Reakcia na: david1 #188356:
1. Senec - OK, tu by som sa velmi nehadal...

2. Most pri Bratislave - ruzinovske elektricky kapacity maju

3. Zahorie - Tu som uplne jednoznacne presvedceny ze priestor na skratenie je. Uz dnes vacsina cestujucich nastupuje na Patronke a navyse z Patronky by cestujuci nesli vsetci tym istym spojom, ale rozlozili by sa medzi viacej smerov, takze narast na spoj by nebol taky tragicky pri tej ponuke co na Patronke je
Reakcia na: 810zssk #188315:
V momentalnom linkovom vedeni ani od Senca,Mostu a Zahoria nemas rezervy v MHD na napor dalsich medzimestkych cestujucich.
BA nema peniaze navyse pre financovanie dalsich liniek. To by mal platit BSK.
Predtym este potrebujes zaviest v Bratislavskych podmienkach mestske vlaky s planovanymi novymi zastavkami.
Dalej by bodla zatial pozastavena stavba Filialky ,ktora by primarne sluzila na primestku dopravu /Galanta,Senec,Trnava,D.Streda/. Pre tranzit by samozrejme ostali vlaky vedene aj cez hlavnu st. ako pripoje na R,IC. Toto je však veľmi ďaleká budúcnosť.
Reakcia na: 810zssk #188354:
To je až na zaplakanie ? Bohužiaľ také isté video by mohli spraviť státisícom ľudí na Slovensku, ktorých podniky boli vytunelované s oznámením :"Boli ste prepustení, lebo kradneme a výroba sa presúva do zahraničia. Ďakujeme, že Vám to nevadí." ? ?
DP hovorí, že ak má vozidlo 5 dvier zrýchli sa nástup. Neviem, či je to pravda, ale ak sa pozrieme na meškania liniek, tak asi meškanie spôsobené dlhším státím na zástavke je to najmenšie. Veď oveľa viac sa spoj zdrží v zápche. A je jedno, či má vozidlo 2 dvere alebo 10 dverí. Nič mu to v zápche nepomôže. To by DP musel dať do podmienok tendra aj to, že trolejbusy musia mať aj krídla. Tak by sa možno úplne zminimalizovalo meškanie.
Tu je tá štúdia na ktorú sa vyhovára DPB a porovnáva sa tam vysokopodlažný autobus s 5 dverovým Manom v Budapešti a počet dverí tam má vahu asi tak 0.1% v celej štúdii. http://www.uitp.org/news/pics/pdf/EBSF%20press%20kit.pdf
Reakcia na: Mike #188345:
Co som ja isiel zoparkrat v spicke L83, tak to bolo do 20s.
Ma niekto skusenosti s prijmom vysielania z dispecinku? Aka frekvencia, modulacia.. Dakujem.. 🙂
Reakcia na: Mike #188345:
Molecova je extrémny príklad, keďže tam na jednej, navyše konečnej, zastávke vystupuje komplet osadenstvo vozidla. Preto by bolo vhodné porovnávať porovnateľné...
Keby DPB chcel, mohol by si rovnaký prieskum spraviť aj vo vlastnej réžii (hoc aj na L33) s tým, že na polovicu poradí by v jedno ráno nasadil 5-dverové SORky. Oba typy by boli cca porovnateľné (napr. u Mercedesov dosť zaváži fotobunka), dole kopcom majú rovnaké jazdné vlastnosti, vzhľadom na interval by nemal byť ani rozdiel v obsadenosti jednotlivých spojov (oproti takej linke 39, kde je interval 20 min. a L31 ju supluje len v polovici trasy), po ceste nie sú žiadne križovatky.... a po takomto teste by mohol vyvodiť nejaké závery, resp. overiť tie zo štúdie. A možno by zistil, že jeden spoj takto ušetrí 30 sekúnd, z toho 10 na výstupnej zastávke.

A netreba zabúdať, že rýchlosť výmeny cestujúcich značne ovplyvňuje aj usporiadanie interiéru. Čo po tom, že rýchlo vystúpim cez dvere, keď sa k dverám musím pretlačiť cez nevystupujúcich.
Reakcia na: ophis #188346:
Ja som ešte nezažil že by dvere na sorke nešli otvoriť, ale nechcem ju obhajovať. Stáva sa že autobus už stojí ale dopyt nereaguje, lebo napr vodič musí mať brzdový pedál až na podlahe aby to zareagovalo. A vozidlo musí stáť nejakú sekundu v kľude.
Reakcia na: Mike #188345:
Ešte by ale museli tie dvere na dopyt aj reagovať inak ako tie u Ik4xx a Karos ... ak sa zopakuje to, čo nedávno, že na 422x nešli aj pol minúty otvoriť dvere tak je to ozaj "výhoda". A fráza "štúdie dokázali" je akurát tak hodná hodenia do koša. Asi tá štúdia prebiehala akurát tak za okrúhlym stolom pri "pracovnom" rokovaní v hoteli v Tatrách.
Reakcia na: Valec #188342:
No ja som pre pracovné účely stopoval výstup z 25Tr na linke 33 v poobednej špičke na Molecovej... 20-30 sekúnd. (zriedkavo menej alebo viac).
Ale k veci:
Na takej Zochovej v poobednej špičke smer Petržalka alebo na 39 smer CSU - 5 dverová sorka ten čas nastupovania vystupovania sa môže skrátiť fakt na tých cca 13-18 sekúnd, (do ik 435/B741 to bolo úplne bežne nad 30).. ale to je neobjektívne porovnanie 4 dverový vysokopodlažný verzus 5 dverový nízkopodlažný--- neviem koľko to trvá pri MBCC...

A tiež je fakt že na križovatkách ako Hodžovo nám pre 83 84 93 smer Petržka môže tých ušetrených 10 sekúnd prí výstupe nástupe znamenať stihnutie skoršej zelenej na semafore... ale pre objektivitu - je jasné, že takýchto križovatiek je minimum...
a tiež ako píšeš na tých slabších zastávkach po sídliskách a pod. väčšinu dňa to môže znamenať pobyt 8 namiesto 12 sekúnd, čo je smiešne---
Reakcia na: Valec #188342:
Teraz si zober, že by sa spravili ešte 6. dvere medzi 2. a 3. tak máme 0 až -13 sekúnd a to sa už bude cestovať pomaly v čase, a budeme ako v tom vtipe o bačovi, ktorý cestoval v čase ?
Reakcia na: Mike #188341:
Pravdepodobna je ta druha moznost..
Reakcia na: TeBeCe #188339:
"Dôkazom toho, že by sa v prípade obstarania trolejbusov s piatimi dverami skrátil čas nastupovania a vystupovania na zastávke o 10 sekúnd"
Asi tak pred 20timi rokmi sme sa raz ako malé decká nudili a tak sme na zast. Hálova stopovali , koľko stojí autobus na zastávke. Je pravda, že to bolo v popoludňajšej špičke v smere do Petržalky, ale pri vysokopodlažných Ikarusoch (a kde tu Karose) nám vychádzali časy od 13 do 30 sekúnd. Pri nízkopodlažnom vozidle to musí byť ešte menej, takže ak sa tá doba skráti ešte o ďalších 10 sekúnd... tak niektoré vozidlá na zastávke ani nebudú musieť zastavovať.
Reakcia na: TeBeCe #188339:
TV Ba spolupracuje s imhd? alebo ho iba vykráda? ?
TeBeCe : Ako môže byť výmena cestujúcich rýchlejšia, keď sa stojí zas vo dverách a musia ľudia vystupovať z autobusu hoc na danej zastávke nevystupujú? Pre boha, nech neopíjajú rožkom v kuse dokolečka dokola, sa to nedá počúvať. Radšej keby sa zaoberali štandardom, že koľko osôb na meter štvorcový rátajú tuzemské dopravné podniky a tie na západe, príp. aké je prevedenie interiéru, čo zaujíma cestujúcich viac ako 5 dverí, keďže nemajú kde stáť normálne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.