No ano, ale to sme v dobach kedy sa mesta stavali pre ludi a vsetko muselo byt esteticke. V dobach takzvanych - La Belle Époque.
Dnes ide o naliatie co najvacsieho mnozstva betonu. lebo kubik betonu ma svoju presne stanovenu cenu s presne stanovenym ziskom. je jedno ako to bude vyzerat, len nech je to co najmohutnejsie.
Tak samozrejme, že estakády potrebujú údržbu. Smetisko a grafftti zrovna nepredstavujú estetické prostredie To si trúfam povedať, že na to nemáme mentalitu. Ale každopádne bude úspech ak nejaká estakáda bude. Inak v BA sú aj niektoré miesta celkom pekné pod estakádami, napr. pod Apollom je to celkom slušné. Ale možno by som priestor pod estakádou využil na poriadny cyklochodník.
neviem ci by to dopravu zrychlilo a ci linka iduca centrom by nebola od tunela na racianskom myte v rovnakom case ako ta po "obchvate"
No ale rozhdone by to pomohlo obsluhovat atraktivne uzemia v okoli dostojevskeho, karadzicovej. Sucasne aj buduce. Neviem si moc predstavit, co sa stane s dopravou po dostavani projektov penty a hb reavis group v danej lokalite. teda viem, ale pekna predstava to nie je.
Ja si vlastne momentalne neviem, ci tu niekto vobec cita prispevky ostatnych pozorne.
Opakujem, nemam nic proti estakadam! Ale musia byt esteticke. zatial som skutocne esteticku este nevidel. Spodok estakady by sa dal vyuzit na maly amfiteater, skate park,, detske ihrisko, lanove centrum, horolezecku stenu, male kaviarne a krcmy s vonkajsim sedenim, na prepojenie s existujucim parkom etc etc. alebo cokolvek co by si ludia navrhli.
V BA chýba "električkový obchvat". A pritom by stačilo trať potiahnúť cez Dostojevského cez Legionársku, križovať Vajnorskú radiálu, pokračovať cez ŽST Filiálka a napojiť sa na Račiansku radiálu + dať tam riedko zastávky Umožnilo by to vznik liniek, ktoré sa vyhýbajú centru. A vznikli by také dopravné uzly + možnosti ako trasovať linky mimo centra (aj prípade výluky)
Ja viem, že v BA estetika neznamená nič, ale myslím si, že keby to pekne zladili napr. s mostom Apollo, tak by to bolo pekné. V podstate ani novšie diaľničné estakády na D1 a R1 nie sú škaredé. A pritom stačí, keď sú bielej farby s farebným zábradlím.
ano z estakadou sa da vyhrat. ja to nepopieram. uz len keby sa z nich urobili vysute zahrady, napriklad. so sedenim. no problem je, ze na slovensku sa taketo nedeje. a tak som apriori proti.
Ved uz len keby sa dnesne estakady v petrzalke dali obrast brectanom ci pavinicom. bola by to pastav pre oci miesto nechutneho betonoveho monstra, pod ktorym stavaju slapky.
osobne si nemyslim, ze problem stania na zastave tak prilis brzdi elektricku.
Co je problem su krizovatky a nesmierne vlecuci sa prejadz centrom.
Ked idem rano pesi do prace a zo sturovej zbadam L9 pri divadle, tak ma predbieha pri dvoch levoch a niekedy az pri medickej.
K estakáde Artmedia, je otázka, aké bude reálne využitie priestoru pod ňou. V územnom pláne zóny je len jedna komunikácia, zvyšok bude parkovisko? Ak áno, tak to bude trochu drahé parkovanie. ?
Lenze mi nehovorime o estakade napriec Petrzalkou (osobne som skor za podjazdy, ci uz cestne, alebo elektrickove), ale o JEDNEJ estakade na jej kraji.
Bol som v mnohych mestach kde estakady maju v husto zastavanom uzemi (ostatne, je ich dost) a posobia prijemne.. Ked uz niekomu tak vadila esteticka stranka, mohol sa tam spravit nasyp a estakada by bola len v useku nad cestou.. moznosti bolo vela, vybrala sa najmenej vhodna.
samozrejme ze sa da. No kedy boli architekti na slovensku prizvani na riesenie estakad? A ked ich k tomu verejnost vyzve, tak nejaky mostar sa vyjadri, ze most je dielo technicke a ziaden architekt nema do toho co hovorit.
No to si urcite povedali aj pri Millennium Bridge v Londyne.
okrem toho ked sa riesili varianty vedenia trasy v petrzalke, hovorilo sa aj o nejakej severskej studii aky zly vplyv maju na okolie estakady v zastavanych castiach mesta.
Nie nie je, estakada je vzdy zle riesenie, pokial je to dielo cisto technicke.
Ne nevidim zle, Petrzalka je husto zastavane a osidlene uzemie. A tie zelene plochy. O to skor by sa vec mala riesit inak ako estakadou. Nic neznici park viac ako zelezobetonove monstrum. Ak nesuhlasis, postav sa na zapadny koniec sadu janka krala a presvedca sa.
Argumentuj a nenavazaj sa do ludi. To ze s niekym nesuhlasis, neznamena, ze musis urazat. Ono to vlastne takmer vzdy skor ukazuje nedostatok argumentov.
Ty zas navrhujes riedenie zastavok v Dubravke. Samozrejme elektricku to zrychly, ale ludia budu jazdit autom, lebo sa im nebude chciet "turistikovat" na zastavku.
tak preco potom stavaju estakadu artmedia a nejde to po krasnom zelenenom nasype, vsak estakada je ciste zlo nie ? jaaaj, ci to je pre dobro veci
ale prijde mi to ozaj usmevne, ze estakada bosakova, ktora by rapidne zlepsila vyuzitelnost elektricky ako nosneho systemu je zlo, ale tie betonove opachy co tam kmotrik, JT nastavaju su uplne nadherne ci vlastne tie zelene travniky je ta husto zastavana oblast ? no neviem, asi zle vidim
no nic, aspon bude viacej ludi jazdit autom, to jedine co taki experti ako vlcik dosiahnu .. kedze pomala elektricka ludi uz teraz vyhana do aut .. dakujeme expertom ako vlcik a im podobni ..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
http://goo.gl/6l3Da