Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #187858:
A v čom to mení estetický aspekt?
Reakcia na: S499.1023 #187857:
No ano, ale to sme v dobach kedy sa mesta stavali pre ludi a vsetko muselo byt esteticke. V dobach takzvanych - La Belle Époque.
Dnes ide o naliatie co najvacsieho mnozstva betonu. lebo kubik betonu ma svoju presne stanovenu cenu s presne stanovenym ziskom. je jedno ako to bude vyzerat, len nech je to co najmohutnejsie.

Aj dnes prebudovana estakada v New Yorku na jeden krasny park je uzasne. U nas sa radsej zvolil variant vystavby noveho mosta ako premeny na most promenadny a zeleny - http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/images/2009/200902_starymost1.jpg
Reakcia na: Ike #187850:
Rozdiel medzi estakádou na Barrandove a estakádou v Petržalke je v teréne. Kým v Prahe prekonáva údolie, v Bratislave je to rovina.
Reakcia na: Ámos #187854:
Videl si niekedy Negrelliho viadukt alebo nadzemnú časť U6 vo Viedni?
Reakcia na: Ámos #187855:
Tak samozrejme, že estakády potrebujú údržbu. Smetisko a grafftti zrovna nepredstavujú estetické prostredie 🙂 To si trúfam povedať, že na to nemáme mentalitu. Ale každopádne bude úspech ak nejaká estakáda bude. Inak v BA sú aj niektoré miesta celkom pekné pod estakádami, napr. pod Apollom je to celkom slušné. Ale možno by som priestor pod estakádou využil na poriadny cyklochodník.
Reakcia na: Ike #187852:
neviem ci by to dopravu zrychlilo a ci linka iduca centrom by nebola od tunela na racianskom myte v rovnakom case ako ta po "obchvate"
No ale rozhdone by to pomohlo obsluhovat atraktivne uzemia v okoli dostojevskeho, karadzicovej. Sucasne aj buduce. Neviem si moc predstavit, co sa stane s dopravou po dostavani projektov penty a hb reavis group v danej lokalite. teda viem, ale pekna predstava to nie je.
Reakcia na: Ike #187850:
Tu predsa nejde o to ako vyzera estakada na vrchu. to iste miesto http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e4/Praha,_Hlubo%C4%8Depy,_tramvajov%C3%A1_estak%C3%A1da_z_%C3%BAdol%C3%AD_potoka.JPG na prechadzku by si tam asi nesiel...

Ja si vlastne momentalne neviem, ci tu niekto vobec cita prispevky ostatnych pozorne.
Opakujem, nemam nic proti estakadam! Ale musia byt esteticke. zatial som skutocne esteticku este nevidel. Spodok estakady by sa dal vyuzit na maly amfiteater, skate park,, detske ihrisko, lanove centrum, horolezecku stenu, male kaviarne a krcmy s vonkajsim sedenim, na prepojenie s existujucim parkom etc etc. alebo cokolvek co by si ludia navrhli.
Reakcia na: Ámos #187848:
V BA chýba "električkový obchvat". A pritom by stačilo trať potiahnúť cez Dostojevského cez Legionársku, križovať Vajnorskú radiálu, pokračovať cez ŽST Filiálka a napojiť sa na Račiansku radiálu + dať tam riedko zastávky Umožnilo by to vznik liniek, ktoré sa vyhýbajú centru. A vznikli by také dopravné uzly + možnosti ako trasovať linky mimo centra (aj prípade výluky)
Reakcia na: Ike #187850:
Aj toto je celkom pekné na to, aké je to monštrum (aj keď som nebol zástanca tohto variantu)
http://www.casopiseurostav.sk/images/galeria_stavieb/slovensko/2010/estakada.jpg
Reakcia na: Ámos #187849:
Je to vec vkusu, ale toto je podľa Teba tiež škaredé?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/ff/Hlubo%C4%8Depy_tram.jpg/800px-Hlubo%C4%8Depy_tram.jpg

Ja viem, že v BA estetika neznamená nič, ale myslím si, že keby to pekne zladili napr. s mostom Apollo, tak by to bolo pekné. V podstate ani novšie diaľničné estakády na D1 a R1 nie sú škaredé. A pritom stačí, keď sú bielej farby s farebným zábradlím.
Reakcia na: 810zssk #187846:
ano z estakadou sa da vyhrat. ja to nepopieram. uz len keby sa z nich urobili vysute zahrady, napriklad. so sedenim. no problem je, ze na slovensku sa taketo nedeje. a tak som apriori proti.
Ved uz len keby sa dnesne estakady v petrzalke dali obrast brectanom ci pavinicom. bola by to pastav pre oci miesto nechutneho betonoveho monstra, pod ktorym stavaju slapky.
Reakcia na: 810zssk #187845:
osobne si nemyslim, ze problem stania na zastave tak prilis brzdi elektricku.
Co je problem su krizovatky a nesmierne vlecuci sa prejadz centrom.
Ked idem rano pesi do prace a zo sturovej zbadam L9 pri divadle, tak ma predbieha pri dvoch levoch a niekedy az pri medickej.
K estakáde Artmedia, je otázka, aké bude reálne využitie priestoru pod ňou. V územnom pláne zóny je len jedna komunikácia, zvyšok bude parkovisko? Ak áno, tak to bude trochu drahé parkovanie. ?
Reakcia na: Ámos #187844:
Lenze mi nehovorime o estakade napriec Petrzalkou (osobne som skor za podjazdy, ci uz cestne, alebo elektrickove), ale o JEDNEJ estakade na jej kraji.

Bol som v mnohych mestach kde estakady maju v husto zastavanom uzemi (ostatne, je ich dost) a posobia prijemne.. Ked uz niekomu tak vadila esteticka stranka, mohol sa tam spravit nasyp a estakada by bola len v useku nad cestou.. moznosti bolo vela, vybrala sa najmenej vhodna.
Reakcia na: Ámos #187843:
Otazka je ci viac ludi presadne do aut, lebo sa im nebude chciet turistikovat na zastavku, alebo ich viac presadne lebo elektricka je desivo pomala.
Reakcia na: 810zssk #187842:
samozrejme ze sa da. No kedy boli architekti na slovensku prizvani na riesenie estakad? A ked ich k tomu verejnost vyzve, tak nejaky mostar sa vyjadri, ze most je dielo technicke a ziaden architekt nema do toho co hovorit.
No to si urcite povedali aj pri Millennium Bridge v Londyne.

okrem toho ked sa riesili varianty vedenia trasy v petrzalke, hovorilo sa aj o nejakej severskej studii aky zly vplyv maju na okolie estakady v zastavanych castiach mesta.
Reakcia na: aquila #187841:
Nie nie je, estakada je vzdy zle riesenie, pokial je to dielo cisto technicke.
Ne nevidim zle, Petrzalka je husto zastavane a osidlene uzemie. A tie zelene plochy. O to skor by sa vec mala riesit inak ako estakadou. Nic neznici park viac ako zelezobetonove monstrum. Ak nesuhlasis, postav sa na zapadny koniec sadu janka krala a presvedca sa.

Argumentuj a nenavazaj sa do ludi. To ze s niekym nesuhlasis, neznamena, ze musis urazat. Ono to vlastne takmer vzdy skor ukazuje nedostatok argumentov.
Ty zas navrhujes riedenie zastavok v Dubravke. Samozrejme elektricku to zrychly, ale ludia budu jazdit autom, lebo sa im nebude chciet "turistikovat" na zastavku.
Reakcia na: Ámos #187840:
Estakada sa da spravit esteticky a moze byt mestotvornym prvkom. Predovsetkym by to ale z funkcneho hladiska bolo ovela lepsie.
Reakcia na: Ámos #187840:
tak preco potom stavaju estakadu artmedia a nejde to po krasnom zelenenom nasype, vsak estakada je ciste zlo nie ? 🙂 jaaaj, ci to je pre dobro veci

ale prijde mi to ozaj usmevne, ze estakada bosakova, ktora by rapidne zlepsila vyuzitelnost elektricky ako nosneho systemu je zlo, ale tie betonove opachy co tam kmotrik, JT nastavaju su uplne nadherne 🙂 ci vlastne tie zelene travniky je ta husto zastavana oblast ? no neviem, asi zle vidim 🙂

no nic, aspon bude viacej ludi jazdit autom, to jedine co taki experti ako vlcik dosiahnu .. kedze pomala elektricka ludi uz teraz vyhana do aut .. dakujeme expertom ako vlcik a im podobni ..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.