Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fanatikmhd #187712:
Si to celé predstavuješ ako Hurvínek válku.
Reakcia na: ivanbuto #187739:
nech vypnu aj Florianske. Tiez je uplne na dve veci. A vzdy je toho dokazom, ked nahodou nejde. Na krizovatke ziadne zdrzania, vsetko ide plynule.
Reakcia na: Ike #187734:
Preferenciu ale nerieiši samotný DPB, skôr mesto.
Mimochodom, križovatka Karloveská - Kuklovská by mala byť čoskoro vypnutá (ak už nie je).
Z Marianka.sk ? ? ? ? ? ? ? ?
Marianka má na konečnej zastávke nový automat na lístky MHD
Upozornenie z Dopravného podniku mesta Bratislavy - automat bude slúžiť len vtedy, pokiaľ si ho nedáme zničiť. Prosíme občanov o obozretnosť.
Reakcia na: david1 #187736:
Vraj má na Vajnorskej pribudnúť preferencia, to som zvedavý 😃
Reakcia na: Ike #187734:
Neboj oni dobre vedia ako ma vyzerat preferencia. No musia tam byt ludia ,ktorý to myslia s dopravou uprimne /napr.Butora/ a nie ako to fungovalo za Zahradnika. Vyfakturovala sa sice preferencia no realne to nikdy nefungovalo. Skvely priklad je Karlovka-Dubravka ,kde to radsej vypli. Posledna funkcna bola pri Tescu na Zlatych ,ktora sa vsak budovala este za minuleho rezimu.Tiez je uz minulostou... Ako stavali trolejbusovu trat na DD sa radsej ani nebudem zmienovat...
Reakcia na: Ike #187734:
Presne tak, oni vôbec nevedia, čo je to preferencia, hlavne že to budú písať cestujúcim.
Ale v zásade s tebou súhlasím.. 🙂 🙂
Môžem sa opýtať, je niekde nejaký plán, ako mal vyzerať Janíkov dvor po dokončení? 🙂 Ďakujem 😉
Reakcia na: Ike #187732:
Ja len dodám, že v roku 2008 som meral trasu Dúbravka - Botanická záhrada čo je jazdá doba 18 minút. A vyšlo mi, že v rannej špičke sa 11 minút stojí na semaforoch. To je 61 % jazdnej doby.

Neviem, ako je to teraz, vtedy sa veľa času strácalo na Kuklovskej, ale každopádne je to minimálne polovica. Zober si, že keby sme eliminovali státie na križovatkách, teda spravili skutočnú preferenciu, minimálne v tomto prípade zrýchlime električky o polovicu!

Lenže v DPB nevedia čo je preferencia MHD.
Reakcia na: Ike #187732:
Problem je ze ked uz aj trat do Petrzalky je robena urovnovo (hoci je to z eurofondov! hoci mali moznost ukazat ze sa to da aj inak!) tak je to v tahu cele.
Reakcia na: Andreas.Papak #187731:
Ok, skúsim
1. BUS pruh kontinuálny nie je. Minimálne na SVK nie a teda neexistuje zatiaľ žiadna linka, ktorá by 100 % trasy išla v BUS pruhu. BUS pruh je často súčasť vozovky a môžu ho využívať aj vozidlá, ktoré odbočujú, alebo sa pripájajú. Takže 100% preferencia tam nikdy nebude.
2. PreSlovensko možno špecifický aspekt sú parkujúce autá, ktoré proste spoliehajú na to, že dajú výstražné a autobus/trolejbus ich obehne.
3. Autobus má svoju kapacitu, ktorú nemôžeš zduplovať
4. Autobus produkuje emisie.

1. električka má svoju trať, ktorá je za normálnych okolností bezkolízna (iste môžeme polemizovať o nehodách na úrovňových križovatkách).
2. existujú prípady že auto zablokovalo električku, ale je ich podstatne menej.
3. Električke môžeš (ak sa upraví právne pozadie) pridať vagóny
4. Električka na mieste prevádzky neprodukuje emisie.

Môžeš teda v Petržalke postaviť fyzicky izolovanú cestnú komunikáciu na ktorej budú premávať tieto metro autobusy, ale nezabudni, že v meste sa aj tak zapoja do bežnej premávky a budú stáť v dopravných zápchach.

električky síce sú pomalé, ale dá sa s tým niečo robiť. Minimálne upraviť preferencia a zlepšiť technický stav. S autobusmi v zápchach toho veľa nespravíš. Vytváranie BUS pruhov je z núdze cnosť, lebo to produkuje aj tak také zápchy, že ostávajú zablokované iné kriźovatky. Takže električka je budúcnosť.

Reakcia na: Andreas.Papak #187730:
A, keď sa nám tu budú každú zimu takto vykoľajovať električky (neviem, ako po minulé roky, nesledoval som to), tak ani električka nie je zrovna výhra...
Reakcia na: fanatikmhd #187729:
Neviem, či ma máš za takého debila, že si myslíš, že takéto výhody železničnej dopravy nepoznám.
Ale v praxi sa nejeden človek električkám vyhýba, lebo sú pomalé. Ale to už nie je chyba teoretická ale praktická. Zlý stav siete a minimálna preferencia.

Inak, neviem čo DPB alebo kto sleduje tým zeleným plagátikom "povídaní si o preferenci MHD"... to akože cestujúci majú niečo robiť alebo ako???
Reakcia na: Andreas.Papak #187728:
A potom nasneží a si v prdeli s celým autobusom. Koľajová doprava je jednoznačne výhodnejšia, a spolu so zhoršujúcim sa stavom cien PHM je cenovo výhodnejšia električka či trolejbus. Navyše kapacita električkovej súpravy je podstatne vyššia než autobusu (akéhokoľvek).
Reakcia na: VLK #187696:
To je asi taký môj tik, že si myslím, že autobus v bus pruhu sa rovná električke, a narozdiel od nej nepotrebuje koľaje a trakciu... 😃
Reakcia na: Ámos #187725:
Dobre, tak zacnime kazdym klubom historickych vozidiel - az na par ludi vsetko ofiko nezaskoleny personal......A funguje to? funguje. Odjazdil som aj ja osobne na cecani? odjazdil. Mam papiere? Nie....

Ono, ten jeden-dva dni v roku to zase nie je nic horibilne. A pri takej prevadzke, kludne sa da zastavit doprava, a pod veducim pracovnikom sa ludia stiahnu a hotovo. A len tak, v minulosti to slo, nezaskoleny personal na zeleznici... tak preco nie teraz? lebo byrokracia? nezaujem, vieme najst sposoby ako osklbat aj EÚ, tak toto hadam nemoze byt problem....

a tak, pri rychlostiach v meste, kto vravi zeby to dokonca nemohol byt trolejbus ci elektrovoz? Take daco ako duobus by sa aj ujalo. Aspon z tych najhorsich miest to vyviest. Cez leto kludne v prenajme ako klasicky nakladac (napr na stavbach ci reko ciest) a v zime ako zimna udrzba.....
Reakcia na: fanatikmhd #187713:
hej, nakladac bola super vec. ale vtedy sme mali este lacnu ropu zo ZSSR ?
Reakcia na: 810zssk #187710:
Ale ano! Brigadnici, dobrovolnici na drahe?! Nezaskoleni, neskuseni, etc. etc.
Predstavujete si to ako hurvinek valku.
Reakcia na: TeBeCe #187717:
Ze sa necudujem, ze je to reming consult ? SMER a.s. rulez
Reakcia na: 810zssk #187722:
Ak ju najdes, preposli mi link na mail. ?
Je niekde najditelna vnutrostatna tarifa OBB? 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.