Inak maximálnu netransparentnosť vidím v schválení vozidla v SR, keďže si neviem predstaviť výrobcu, ktorý by si pred prihlásením do neistého tendra nechal za svoje peniaze schvaľovať vozidlo.
Pokiaľ viem, tak priestor dverí nie je určený na státie. A áno to, že všetci čo stoja vo dverách musia vystúpiť, aby vystúpili ľudia z vnútra vozidla ohromne zrýchľuje výmenu cestujúcich.
Prečo by v nízkopodlažnom vozidle nemohli stáť vo dverách? Pri sólo vozidle nemajú tie dvere navyše žiaden význam, ale pri kĺbaku už áno – a to na linkách s častou výmenou cestujúcich, kde nie sú zastávky od seba ďaleko vzdialené. Ja by som napríklad pri štvrtých dverách odstránil tie 4 sedadlá v NP časti a namiesto nich tam dal dva notsitzy.
Lenže ak mám viac dverí znižujem kapacitu vozidla, lebo ľudia by vo dverách nemali stáť. Zároveň sú tie dvere na úkor NP sedadiel. Vlastne interiér SORu je ukážka aké majú 5dverové vozidlá "super" interiér.
http://bratislava.sme.sk/c/6662786/bratislava-zvyhodnila-v-tendri-za-miliony-jeden-trolejbus.html ... škoda, že sa ÚVO nezaoberal aj žilinským tendrom na trolejbusy, tam zas mali podmienku o priemere kolesa, ktorú spĺňali tiež iba J&T. Zaujímavé by bolo si tak spísať, že koľko tendrov na vozidlá pre VHD na Slovensku od roku 1989 a 1992 prebehlo a koľko bolo ozaj čestných, že nenahrávali jednému výrobcovi, či už prehnaným hodnotením podľa ceny alebo podľa iných špecifík vyhotovenia, ktoré nahrávajú iba jednému výrobcovi. Inak "dobrú" minulosť má Belfi, len čo sa dá povedať. Som zvedavý, že čo Mr. Ftáčnik a magoriát, že kto dostane v DPB za toto dútku, príp. konečne padáka, teda dúfam, že to nebudú tí, ktorí povedali na rovinu ako to je s tendrom.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
lbelfi