mam len blbu poznamku: okrem robotnikov potrebujes aj priestory kde to robit a mechanizaciu (zdvihaky, naradie a pod).
Inac klasicky priklad toho ze nie vsetko je idealne je napriklad toto:
na 1000 W varici zovries vodu za 1 hodinu, za ako dlho ju privedies do varu na 10 W varici ? (matematicka odpoved je sice 100 hodin, ale v praxi - neuvaris, lebo stratovy vykon do okolia)
Ti ludia z DPB, co povedali do novin, ze potrebuju na vymenu pol hodiny a nevedia, ci to nestihnu do zimy, su zreli na to, aby si zopakovali piaty rocnik zakladnej skoly, matematiku, ulohy o spolocnej praci.
Priklad c. 1.: Ak jeden robotnik za osemhodinovu smenu vymeni 16 pneumatik, kolko robotnikov potrebujeme na vymenu 320 pneumatik za smenu?
Vo Francuzsku snad asi Pariz, na Slovensku snad asi Presov Pravda, tam sa nevyhadzuje, iba sa beru premie, pretoze tolko ludi s platnymi papiermi na a-bus+t-bus zas na vychode nie je.
Re Miki, Turbo: OK, len sa mi to spociatku zdalo vela (ked som si spomenul ako som menil gumy na aute ). A dalo by sa vymienat viac gum naraz s viac ludmi?
No ani to neni tak vela ta pol hodina..kym sa poodtahuju tie stare zhrdzavene strhane sroby ci skrutky pri ktorych sa aj elektricka pistol zapece a vymenia gumy , samozrejme sa musia pracne oznacit zapisat( lebo DPB) a nahodia sa nove a opat zasrobuju a zapisu a oznacia tak bude ta pol hodina aj malo :oP
K 28.6. boli prerobené všetky električkové chronometráže. Doteraz mali medzi dvoma zastávkami všetky linky rovnaký čas jazdy. (Pamätám sa na jednu výnimku - na prelome 80-tych a 90-tych rokov mala linka 1 na nábreží iné časy, než 4 a 12, ale časom sa to zosúladilo.)
Teraz pravdepodobne každý úsek (medzi rozvetveniami siete) merali osve na sekundy presne a chronometráž pre jednotlivé linky vznikla sčítaním a zaokrúhlením bez akýchkoľvek ďalších úprav. Tak sa stalo, že napríklad zo Žilinskej na Predstaničné námestie majú linky 1 a 8 časy A=2, B=2, C=1, linka 2 A=2, B=1, C=1 a linka 3 A=2, B=1 a C=2 minúty.
S takýmito chronometrážami sa dosť ťažko koordinujú grafikony - čo je na jednej zastávke optimálne, na ďalšej sa rozhasí.
Velmi zaujimavo tie letne gumy posobia v zime - snehu na takej Patronke, Kramaroch alebo Hrobonova ci Dubova.Hej...ten sneh sa odprace ale co potom ked napadne novy alebo zamrzne, sneh je sice z cesty odhrnuty ale na zastavke zaslapany a na tej novej Certerprint ,ci jak sa to volaju tie nove povrchy zastavok , je to uplne na prd jak sa tam klzu pri brzdeny v namraze, v dazdi alebo uslapanom snehu , niekedy to T,A vzdaju a vyhodia ludi a cakaju na odtah. To vsetko na letnych gumach :-I
No snad asi tak, ze ked ma odchod ja neviem z Race 14 50 tak ide 14 50 ziadne + - a tak ide po kazdej zastavke, postoji , pripadne sliapne na pedal ....ale pride prva krizovatka a bac stihne cervenu...resp. ak ma cas zo zastavky A na zastvku B 3 min.a on ju vie urobit povedzme za 2 min. ale ide tie 3 min. kvoli grafikonu , tak nestihne semafor, dobehne inu elinu atd. Ono to nieje podla casu dalej ale podla minutaze (od zastavky A do B )tak preto nachytal tych 10 minut...aspon tak si to myslim
To je dobre, ak budem mat v zime nehodu s autobusom alebo trolejbusom, tak vinnik je jasny, lebo nema zimne pneumatiky. Keby som ja v zime isiel s autom na letnych pneumatikach, tak automticky mam spoluvinu na nehode, aj ked som ju nesposobil. Ci ako hovori zakon?
Ako moze ist niekto podla grafikonu a mat 10 minutove meskanie??? Podla grafikonu je to snad na cas? Kua to mi musite objasnit, mam asi trosku modre chapanie.
K tomu tendru na tramvaje: Udajne som sa dopocul, zevraj okrem toho co si uz napsial chce prevadzkovatel aj vsetky podvozky na otocnom cape. To je uz naozaj nemozne. Ale ak to nie je dane, tak taka tramvaj sa vyrobit da.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr
Priklad c. 1.: Ak jeden robotnik za osemhodinovu smenu vymeni 16 pneumatik, kolko robotnikov potrebujeme na vymenu 320 pneumatik za smenu?