Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Z #17407:
Praha ma celkom vymakany system integrovanej dopravy. Pasma P a 0 su na uzemi Prahy, P sa pouziva pre vnutroprazske linky (1-299) a 0 pre linky, ktore idu z Prahy von (300-399). Okolo Prahy je 6 sustrednych kruznic, ocislovanych 1 az 6, to su vonkajsie pasma, najvzdialenejsia zastavka PID (Prazskej integrovanej dopravy) je asi 60 km od Vaclavaku.

Prazsky listok za dvanast korun nie je v podstate listkom iba pre DP, ale plati i u zmluvnych prepravcov (linky 300-499) a i na tratiach Ceskych drah s tzv. plnou integraciou. (Pre porovnanie neplna integracia su take vlaky, v ktorych sa uznavaju mesacniky a stvrtrocniky PID, ale nie hodinove alebo 24-hodinove listky.)

Teda na uplne rovnaky 12 Kc listok sa povozite bud po Prahe alebo povedzme z jednej dediny pri Prahe do druhej dediny pri Prahe. V pracovny den od 5.00 do 20.00 plati 60 minut, v ostatnu dobu 90 minut.

Este mate neprestupny 8Kc listok, ktory plati v jednom vozidle, nanajvys vsak 30 minut, alebo v metre nanajvys 4 stanice (stanica nastupu sa nepocita).

Inak listok na viac, ako dve pasma stoji 6*n, kde n je pocet pasiem a jeho casova platnost je n*30 minut. Teda najdrahsi jednorazovy, 7-pasmovy listok stoji 42 Kc a plati 210 minut.

Len taka ceresnicka na torte - 24h listok stoji 70 Kc, ale ked pridete do Prahy autom a odstavite ho na zachytnom parkovisku "Park-n-Ride", zaplatite za listok 50 Kc. V tom je zahrnute parkovne na cely den na strazenom parkovisku a cestovne na lubovolny pocet ciest MHD v prazskom pasme, s platnostou az do zatvaracej hodiny parkoviska.
Reakcia na: Papyr #17417:

nechápem prečo zrušili to zastavovanie v TN a tuším aj v LM.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17415:

napr centrálne klíma dodatočne namontovaná do budovy (napr u nás v kancli) má zvyčajne pod okenným parapetom len výparník a ventilátor ho prefukuje a tým pádom šíri chlad v rám miestnosti.
Moderné budovy ktoré majú natiahnutú aj ventiláciu a klímou aj menia vzduch.
Reakcia na: Juro #17412:
Dokonca bola nedavno peticia za zavedenie zastavovania IC vlakov (boze, to je formulacia) v Trencine. Chceli to najma vojaci z povolania, ktori casto "pendluju" - ci uz na sluzobne cesty, alebo na tyzdnovky za pracou - prave do Trencina. Tie IC-cka by tym spajali "najmilitarizovanejsie" mesta SR - Trencin, Presov, Blavu a Kosice. Dokonca aj v Presove sa podpisovala peticia za zastavovanie IC v TN 🙂 a aj napriek peticii ZSSK zostali hluche a neme 😞
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17415:
Ano, klimatizacia vo vozidle hromadnej prepravy osob musi vymienat vzduch medzi vnutrom a vonkajskom vozu, presne ako si napisal, z dovodov hygienickych. Nebudem sa rozpisovat o kvapockovej infekcii, ale ked budes hodinu na normalne vytazenej mestskej linke vzduch len tocit vo vnutri, nakazis tym odhadujem tak 2-3 ludi, v pripade napr. chripkovej epidemie aj 20-30 🙂 Neviem, ci na to existuje i nejaka pravna norma, ktora by to usmernovala, ale zo zdravotneho hladiska je uzavrety okruh skodlivy.
Reakcia na: Riko #17413:
no nexcem sa hadat 🙂, ale podla mna klima pre ludi musi z hygienickych a inych dovodov menit aj vzuch. Ved nemoze predsa stale dookola cirkulovat vydychany, aj ked chladny vzduch - nie? Mozno tomu dobre nerozumiem (zacinam lutovat vynechane prednasky), ale to by sa ludia za urcitu dobu podusili - nie?

No hej - s tym smradom si to vystihol - ale predsa len - v teple a ked sa potia - tak sa ten ich smrad siri ovela rychlesjsie a tak nejako vo vacsom mnozstve. Samo, ze ked si taky vedla teba sadne, si slusne povedane v pytli, ale to prave isti ta 1Tr. 😃.
Reakcia na: Juro #17412:

to pri tých 4 hodinách ale ušetrili 😞
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17409:

klima nemusí vždy vymienať vzduch, môže stále len točiť a ochladzovať ten istý smradlavý vydýchaný vzduch
problém je v tom, že ak si umytý a spotíš sa ta je to v norme a ani to moc nevadí, len ked tak človek ostane bez vody a mydla do druhého dňa, kedy sa začne pot rozkladať tak to potom začínajú živočísne kafilérne smrady v týchto 30°C horúčavách...
no sú ľudia ktorým to na sebe evidentne nevadí ba priam sa asi lepšie cítia, kedže čistá voda a mydlo by ich asi zahubilo 😃
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17411:
Jedinym dovodom zrusenia zastavovania IC vlakov TN bolo propagovane zvysenie cestovnej rychlosti a to sa dosiahlo tiez zruseniem zastavovania v TN. Usetrilo sa tym cca 4 min. jazdnej doby.
Reakcia na: Vladimír #17410:
No asi nie - ved som to pisal, ze to by na SVK nepreslo mat IC - a o zastavke kysak viem 😃 - dokonca :DD som raz siel do KE aj IC-ckom 😃
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17402:
Ak sa nemýlim, pôvodne I-čka v Trenčíne stáli. Ale dôvod na zrušenie zastavovania určite nebol predpis o minimálnej vzdialenosti zastávok. Veď stojí sa aj v Košiciach a Kysaku, a to je vzdialenosť 16 km.
Reakcia na: J #17406:

No 🙂 :

1. klima vymiena vzduch rychlejsie ako ked nie je klima
2. je to bohuzial, ale vzdelanejsi a mladsi ludia si vedia v dnesnej dobe zabezpecit taku uroven hygieny, ze aj ked sa spotia nesmrdia - mozno len na par mm vzidalenosti, co je pripustne a nie na 1m okolo seba
3. aj ked sa potia, tak po xivili sa pri klime prestanu - lebo tam nie je tak teplo
4. riesim to pre istotu 1 triedou - menej ludi a ked uz - tak solvetnejsi, co sa zvacsa odraza aj v osobnej hygienie (preco - to neviem si vysvetlit)

5. preco si myslis, ze niektore zeny by neprijali, aby ich tiez umyvali pekne 18-ky? :DD
Reakcia na: Z #17407:

Tak tak no comment, to je tak neporovnateľné (celý systém dopravy atd) ako Trabant a Rolls-Royce 🙂 😞
Na porovnanie: mam pred sebou cestovny listok Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s.--stoji na nom: Prestupni jizdenka plnocenna, Plati pro Prahu nebo 2 pasma, v prac. dny 5-20 hod...60min, v ostat. pripadech... 90 min. Cena 12 KC-NO COMMENT :I
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17404:
To chceš tvrdiť, že nikde inde na svete sa ľudia nepotia a nie je od nich smrad. Aj keď máš klimatizovaný vozeň, tak keď sa vonku spotí, tak vnútri smrdí. Jedine, že by si zaviedol službu, že ich osprchuješ predtým, než nastúpia. Mužov by umývali pekné mladé 18tky 🙂 a ženy by vyfasovali mydlo 🙂 🙂 🙂 😃
Reakcia na: Andy #17401:
V 1. triede su ako bonus blchy 🙂
Reakcia na: Andy #17401:
No naco 1Tr.?
Zalezi ako kde. Po pravde v nasich IC je to skoro jedno. Jedinym argumentom je, ze mas pokoj od inych ludi 🙂 - co ja niekedy mam rad.

Ale v EC je to jasne - zvacsa - ak nejdes nasim, tak mas kupecko v 1Tr. mas ho sam pre seba a je to pohoda. Ja to mam rad - ako keby si mal obyvacku sam pre seba - pohodlne sa natiahnes - nik ta nerusi, necumi na teba - nemusis na inych. Aj tak s cudzimi nebavim - len vynimocne, ale tak casto zase vlakom necestujem, aby som natrafil na milych a vychovanych ludi, ktori vedia, co su to hranice slusneho a este neobtazujuceho spravania sa.

Klasicke rychliky - no to je jasne - aj ked som uz dlho nesiel 2Tr., tak naposledy co mi vadilo, bola spina - skoro vzdy (a po vystupeni z takeho vlaku mam pocit, ze som cely spinavy - brr), hrozne vela ludi, hadanie sa o miesto - aj ked mam miestenku - uz tyzden dopredu, 8ludi v kupe, aj ked uz som 6 miestne a ciste par krat zazil, a v lete nexutne teplo, smrad aj od ludi (ved nakoniec to je aj v mhd nasej), hadanie sa o prievan a podobne veci... A nemam rad ukecanych ludi - zbytocne teda, pokial mi nie su sympaticki. Aj ked tu rozdiel medzi 1Tr a 2Tr je mizivy - skor v trochu vacsej cistote a prazdnosti.

Takze Andy snad xapes moje dovody, ale nexcem tym tvrdit, ze ich musi mat kazdy 😃. Proste mi to vyhovuje.
Reakcia na: Andy #17401:
Ze ti ta osoba nevydala peniaze za stare listky, za to moze nariadenie DPB. Stare listky jednoducho iba vymienaju za nove plus doplatok. Druha vec je, ze nema co ziapat na zakaznikov. Ona tam ma predavat. Bohuzial sa obavam, ze staznost na DPB je strata casu, ale ja by som to na tvojom mieste riskol. Ak nad takymto spravanim ako zakaznik mavnem rukou, nikdy sa nic nezmeni. Hoci nie je iste, ze staznost pomoze, za pokus to stoji.
Reakcia na: Papyr #17397:
No-napr. madari to maju zmiesne - take EC - hungaria jazdi s velkopriestorovymi aj s kupeckami - aspon co som tento rok par krat siel - naisto to viem pri 1Tr. - pri 2Tr. sa mi to len mari - ze maju oboje.

V ceskom EC som siel len v kupeckach zatial a v polskom - iba raz zatial a to malo klasicke stare (nie reko) "hnusne" vozne.

Hmm - co sa tyka tych IC este. Ja si pamatam, ze ked zaviedli prve IC - BA-KE - tak myslim chvilu bud aj stalo v trencine, alebo len trencania xceli, aby im tam stalo. A ZSR vtedy argumentovalo (aspon som sa to docital), ze podla nejakych predpisov, ak ma byt vlak vedeny ako typ IC, tak musi okrem ineho splnat aj nejaku minimalnu vzdialenost medzi dvoma zastavkami - bola tam nejaka hodnota cez 150km. A ze preto nebude v Trencine stat. Lenze potom sa asi usudilo, ak je to pravda, ze na slovensko to nie je moc "prenosne" 😃.
Reakcia na: Vladimír #17376:
Mne raz krava na Obchodnej nechcela dat viacej kusov tych ziadaniek na zlavu a najviac ma nasralo, ked som kupoval cca 10 ks z kazdeho listka, ta na mna ziapala, ze naco a ze to sa nemoze.. To je typicka KOMUNISTICKA pracovnicka! A ked som vymienal listky stare za nove, tak ani nehovorim, nechcela mi vratit nejake 2sk zo starych listkov co zostali, ale ta krava chcela aby som si kupil este nejaky a potom doplatil! Akurat som pri sebe nemal 5sk, tak mi ta krava nezobrala zopar listkov! A mohol som ich hodit do kosa, lebo nebudem jak magor chodit do predajne kazdy den hadam..

Z pojmu imidz spolocnosti maju v DPB, a.s. strach!

Re #17384 Andrej (Anndy008): Naco 1. trieda? Ja som zatial isiel par krat v prvej, ale nezdalo sa mi, ze by tam bolo nieco ine ako v 2. triede.. Akurat tam mas potahy na sedadlach, ale inak som si nic nevsimol. A co sa tyka velkopriestorovych vozov, su dobre, lebo su bezpecnejsie, hlavne ked cestuje clovek sam.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.