Keby každý človek, ktorému to trvá do práce do 20 minút, išiel v prijateľnom počasí na bicykli, tak v tej MHD bude väčšinu roka o polovicu viac miesta a peniaze ušetrené na liečbu polovice civilizačných chorôb sa môžu dať na údržbu cyklotrás
Parkovanie sa dá riešiť proste stojanmi pri vrátniciach firiem alebo niekde v budove, nič nerealizovateľné. Keby sa tam dala nejaká tá kamera, ani by sa nemuseli kradnúť. Navyše ak by bolo bicyklov veľa, nikto by nemal záujem ich kradnúť. Veď ani teraz sa už nekradnú bicykle tak ako v 90. rokoch.
Inak keď sme pri tom, mne osobne momentálne nerobí problém neexistencia cyklochodníkov (tie pomaľované prekážkové dráhy v Ružinove nie sú cyklochodníky), tých 15 minút to prežijem aj kombináciou jazdy po chodníku a po ceste, ale problém je práve tá nemožnosť normálne parkovať s bicyklom pri firmách, úradoch, obchodoch atď.
A čo sa často spomína, že sa nieje v práci kde osprchovať.. Tak tá požiadavka je riadna blbosť, na bicykli sa pri bežnej rýchlosti bežne nespotím o moc viac ako sa spotím pri behu na trolejbus, a nikdy som kvôli tomu nesmrdel. Proste to sa používa ako výhovorka, prečo sa to nedá.
Ja chodím z druhého pásma na bicykli do centra Na bicykli mi to trvá 35 minút, MHD presne toľko isto (ale len v ideálnom prípade, v prípade problémov to MHD trvá dlhšie ) Výhodou je aj to, že na bicykli narozdiel od auta/MHD nemusím ísť po hlavných ťahoch, čiže je to príjemné prebranie do nového dňa. ?
Problémom pri uprednostňovaní riešenia MHD pred riešením cyklistickej dopravy je to, že v našich podmienkach to dopadá tak, že sa najskôr rieši MHD, na ktorú nie sú peniaze, a cyklistická doprava, ktorá stojí výrazne menej sa potom nerieši vôbec, pretože sa najskôr musí riešiť MHD
Parkovanie: záber plochy na parkovanie bicyklov je väčší ako pri MHD. Ale menší ako pri IAD. U nás v robote máme v podzemnom parkovisku parkovanie pre cca 12 bicyklov na ploche veľkosti jedného parkovacieho miesta pre auto. Riešenia existujú - veľakrát napr. využitím priestranstva v garáži, ktoré už nie je možné využiť na parkovanie áut, alebo aj redukciou parkovania pre automobily - na mieste pre jedného človeka zaparkuje desať.
viem si predstaviť tak maximálne, žeby ľudia chodievali bicyklom do práce keby to zabralo max. 15-20min, pochybujem ale, že z m.č. v 2. pásme sa bude niekto do centra na bicykli trepať ešte keď ráno sa ledva vyšuchce z postele v autobuse ešte napoly spí. Niesom rozhodne proti riešeniu cyklistiky v meste, no v prvom rade treba riešiť MHD.
Reagujem na Tvoj podnet ohľadom správania sa vodičov linky 207. Keďže som narazil na pár nezrovnalostí pri porovnávaní údajov na dátových kartách, môžeš mi poslať svoju e-mailovú adresu? Vyjasnili by sme si detaily. Možno toho bude viac a nechcem s tým zbytočne zaťažovať diskusné fórum.
IAD tam maju znacku "daj prednost elektrickam" ak nejdu semafory. Elektricka ,ked ma signal "volno" tak auta maju iba zelenu sipku a musia dat prednost vsetkym krizujucim smerom. Kolizia moze byt sposobena iba vodicmi ,ktory nedodrzuju predpisy podobne ako pri prechadzani cez zastavku na Vazovovej v oboch smeroch ,ked tam stoji elina.
nuž, povedal som v tom príspevku, že ma napadla taká blbosť ?
Mimochodom neuvažovalo sa nikdy o nejakom riešení trate na Americkom námestí? Mám na mysli to, že keď električky 1,4 a 14 idú od Špitálskej na Odborárske nám., tak zasahujú do pruhu IAD, tak, že šofér nie vždy musí odhadnúť situáciu. Neraz som videl, že auto zastalo len tak tak, keď si v poslednej chvíli šofér všimol, že má málo miesta medzi električkou a obrubníkom.
Vysvetlí mi niekto, čo sa stalo, že zrazu v televízií bežia často reportáže o tom aké sú zlé podmienky na dopravu bicyklom v mestách na Slovensku? Veď takto sa nevenovali ani VHD, čo je ešte lepší spôsob ako odbremeniť cesty od áut. Tiež dakto asi nedomyslel, že kde by tie bicykle ľudia parkovali, keby polovica podniku chodila do roboty bicyklom a tiež, že nie v každom počasí sa dá jazdiť na bicykli.
myslel, že DPB má asi množstevnú zmluvu na rozdiel od bežnej cenovej ponuky BUSE, ktorá nie je zverejnená
Re #165274 no.ev.di.: tento nápad by sa určite pozdával moje snúbenici, pretože tam má školskú prax, avšak osobne to považujem za blbosť, lebo najviac tu nadávaš na imigrantov a komunistov, že zhnusili toto mesto a ty by si kvôli šotosnom spravil to isté...
tá nemocnica je síce vo veľmi žalostnom stave, všade sú plesne a nie som si dokonca istý, či tam vôbec majú ústredné kúrenie, ale v BA sa už dosť búralo hlava-nehlava - obzvlášť keď by bol efekt 0,01 %
Bratislava - Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, železničný dopravca RegioJet a Železnice Slovenskej republiky pozývajú na prezentačnú jazdu regionálneho vlaku RegioJet - Talent na trase Bratislava Hlavná stanica - Dunajská Streda a späť.
Súčasťou bude aj slávnostné uvedenie do prevádzky zrekonštruovaného nástupišťa číslo 5 na Hlavnej stanici v Bratislave.
Akcia sa uskutoční o 09.45 h. Stretnutie hostí je o 09.45 h v prezidentskom salóniku v Bratislave na Hlavnej stanici. Predpokladaný návrat späť je po 13.00 h.
Zabudol som tam dať pomlčku. ?
Re #165286 810zssk: http://zverejnovanie.dpb.sk/doc/2573 Ale je možné predpokladať, že DPB má lepšie ceny nakoľko od nich odoberá množstvo kusov...
Tento príspevok nemôžeš myslieť vážne: ""..asanáciu iba pár starých budov..", ty by si ich sám zbúral? Vybúrať dieru do nemocnice, zbúrať pár domov, koľká maličkosť...
Oceňujem tvoju snahu vybaviť Bratislavu aspoň jednou veĺkou hviezdou ale: Čo by tade jazdilo a aký by bol Nutzen/Kosten faktor takéhoto projektu, kde by stačilo zbúrať polovicu "štátnej" nemocnice?
bezdomovcov počas šampionátu MS v hokeji presťahujú pod most Lafranconi.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp
Problémom pri uprednostňovaní riešenia MHD pred riešením cyklistickej dopravy je to, že v našich podmienkach to dopadá tak, že sa najskôr rieši MHD, na ktorú nie sú peniaze, a cyklistická doprava, ktorá stojí výrazne menej sa potom nerieši vôbec, pretože sa najskôr musí riešiť MHD
Počasie: dní so škaredším počasím je v Bratislave minimum (napr. dnes), ale škaredšie počasie neznamená, že sa nedá jazdiť na bicykli, podobne ako škaredšie počasie neznamená, že sa nedá prísť na zastávku MHD.
Dva príklady:
http://www.youtube.com/watch?v=ZMv3OB6XHvQ
http://www.youtube.com/watch?v=WkgKYjrNLwg
Parkovanie: záber plochy na parkovanie bicyklov je väčší ako pri MHD. Ale menší ako pri IAD. U nás v robote máme v podzemnom parkovisku parkovanie pre cca 12 bicyklov na ploche veľkosti jedného parkovacieho miesta pre auto. Riešenia existujú - veľakrát napr. využitím priestranstva v garáži, ktoré už nie je možné využiť na parkovanie áut, alebo aj redukciou parkovania pre automobily - na mieste pre jedného človeka zaparkuje desať.