4908 (93) ma na dverách na nalepke rukou dopísaný text VÁŽENÝ CESTUJÚCI! Uvoľnite priestor dverí, blokujete ich zatváranie! URÝCHLITE SVOJU DOPRAVU. DAKUJEM dotyčný čo to tam písal asi neovláda pravopis - vážení cestujúci!
Ale oni by samozrejme hranice svojho uzemia presahovat mohli. Pointa bola ta nejak to proste rozdelit a uviedol som do zatvorky, ze NAPRIKLAD geograficky. Moze sa to rozdelit aj inak.
To aby sla kazda inemu MOZE byt podmienka pri predaji.
Som sa trochu zle vyjadril, mal som na mysli túto dopravu na lokálnych tratiach ako píše Solider v #165138. A v tomto prípade to naozaj efektívne nevidím, keďže lokálne trate sú zväčša krátke, od seba vzdialené a zväčša s malou frekvenciou cestujúcich. Samozrejme, že dotácia na 1 vlkm sa dá pre súkromníka znížiť, no len za predpokladu, že sa zoptimalizuje obeh, čo napr. pri trati 144 bude znamenať, že tie vlaky budú chodiť častejšie. No častejšia jazda súpravy si vyžiada zvýšenie dotácie v absolútnych číslach.
Aha. A ako by si zabezpečil, že každá niekomu inému a ako by si zaistil, že by potom nesmeli prekračovať hranice svojho územia a načo by to bolo celé dobré?
Tak to ja zase po Anglicku vlakom eee - párkrát som to skúsil a akosi to nie je ono po tej opačnej strane ? . A ohavné anglické vlaky sa mi ani nezdali byť vhodným šotoobjektom ? .
Áno, súhlasím, IC príplatok v rozumnej výške a flexibilný, teda klesajúca cena s rastúcimi km. Je logické, že Žilina - Trenčín je blbosť voziť sa v IC (a kto chce, nech platí), ale Košice - Trnava by sa malo jazdiť v IC, lebo práve tie sú ekonomicky výhodnejšie na dlhé vzdialenosti...
Re #164993 Ike: S tými diaľnicami je to pravda, avšak ak zavediem príliš veľké poplatky za diaľnice, tak sa bude jazdiť po cestách cez dediny, čo je presný opak toho, čo sme chceli. Analógia IC: Ak budem ľudí v diaľkovej doprave z IC nasilu vyháňať (vysoké príplatky, málo spojov...), tak sa napchajú do rýchlikov, alebo vôbec nepôjdu, čiže spoločnosť v celku nezarobí...
Co o tom moze vediet FIP-kar ? ?
Pokial som mal moznost vidiet, vlaky chodia plne, aj primestske, aj dialkove.
Holt tam nemaju zeleznicu ako socialnu sluzbu - ti, co na to maju, chodia vlakom, socky autom ? .
tak dajme tomu, že by niekto dobre informovaný a spriaznený, všetko si začne vybavovať v predstihu no potom keď prevezme prevádzku, ukáže sa jeho "vieryhodnosť", či ani takýto scenár nie je na Slovensku možný?
Ten dvor má možno pol percenta obyvateľov miest (btw. obyvatelia zóny, do ktorej sa platí CG majú 90 % zľavu). Cestovné je odstupňované tak, že najdrahšie sú úseky v centre - v zónach mimo centier je podstatne lacnejšie. Aj vlaky, aj autobusy jazdia vyťažené a táto cenová politika odráža dopyt v rámci možnosti ponuky (cestovné je do 9:30 ráno drahšie asi o 25 % napr.). Na diaľkových cestách taktiež záleží na čase, kedy a či si rezervuješ lístok - podobne ako s aerolinkami sa vie cena značne líšiť mesiac či deň pred cestou. Skutočne by som povedal, že to vyjde +/- na rovnako, záleží ako veľmi auto potrebuješ, ale pokiaľ ťa nepomáha živiť, tak to je vo väčších mestách veľký a drahý luxus.
pôjde možno lacnejšie, ale jednak dlhší čas a druhak s nákladmi na parkovanie či congestion charge (£10 denne) je razom na tom istom, ak nie horšie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
barack40
Re #164993 Ike: S tými diaľnicami je to pravda, avšak ak zavediem príliš veľké poplatky za diaľnice, tak sa bude jazdiť po cestách cez dediny, čo je presný opak toho, čo sme chceli. Analógia IC: Ak budem ľudí v diaľkovej doprave z IC nasilu vyháňať (vysoké príplatky, málo spojov...), tak sa napchajú do rýchlikov, alebo vôbec nepôjdu, čiže spoločnosť v celku nezarobí...