Furt lepšie interval 12/20 ako nič. Lebo dostať sa z Vrakune/Biskupíc (tam kde nie je L70) do západnej časti mesta je minimálne na dva prestupy, prípadne treba zdolávať dlhé pešie presuny. A to ani nehovorím o víkende.
nechcel som to napísať, lebo zo Šafka ide akurát tak L12 a interval vieme, že je... aký je. Ale hlavne som navrhol L78 k Šafko ako suplovačku za L50, ktorá chodí cez Šafko iba jednosmerne a kedysi ju využívalo dosť ľudí na prepravu Šafko - ASMN - trhovisko - Ružinov
počas pracovného dňa by si to prebrali po L66 linky 50 a 78. Je na škodu, že sa tam nepodarilo potiahnúť trolejbus. Skracovať interval na L50 by si vyžadovalo voz gratis, možno ale by stačilo dať zo 6 na 5min iba od 15:30 do 18:00, toto sa mi už ale nechce počítať koľko vozidiel a vzkm by to hltalo s tým nech sa už pohrá niekto komu sa chce. V tomto či minulom roku je 191 prac.dní v šk.r., 59 dní šk.r. a 115 dní prac. pokoja. Pri 250 prac. dňoch a úspore 607,2vzkm na L78 by to bolo 151 800vzkm na rok a na L66 (prac.+voľno) 75 795+30 929,25vzkm=106 724,25vzkm ročne a už máme úsporu iba na L66 a 78 cca 258 524,25vzkm! pridajme si ešte úspory na 35/36/135 a 133, príp. keby sa podarilo zrušiť L27, skrátiť L44 a 56 o nepotrebný úsek a číslo by nám ešte porástlo o pár desiatok tisíc vzkm. A možno čert zoberie aj L89 po čase, alebo tam pôjdu minibusy.
tomu by som nechápal ani ja, keby som nevidel na vlastné oči ako to na tomto úseku s L35 a 135 funguje. Totiž, ak príde L32/33/133 na Kuklovskú s "balíkom", tak nastúpi aj 5-12 ľudí do minibusu a ide na Veternicovú či Kuklovskú, ale niekedy nenastupoval vôbec nikto. Hlavne využívanie odvozu od Kuklovskej na zastávky ako Ľ. Fullu či J.Stanislava a z nich ďalej nebol takmer ani 0,5 človeka na spoj a pritom J.Stanislava bola dosť odľahlá zastávka.
Len pár čísel k L135 : najviac ľudí nastupovalo na L135 v priemere na : Kuklovská nástupná pred cestou cez Veternicovú (3,929 os/spoj), MiÚ Karlova Ves (2,467), Borská (2,333), Veternicová (1,429), Molecova (1,333), Líščie údolie (1,067) a Hlaváčikova 20 (1,000) = toto boli zastávky, kde bol priemer nastupujúcich nad celkovým priemerom nastupujúcich na zastávku, ktorý bol 0,820
vystupujúcich bolo najviac na : Kuklovská pri ceste od Kuklovskej 60 (4,667), Sološnícka (2,200), Hlaváčikova (1,786), L.Sáru (1,071) a Veternicová (1,000). Možno pri i=30/30/30//30 na L35 a teda iba jednej minibusovej linke, počet cestujúcich poklesne a ľudia sa budú odtiaľto viac presúvať pešo a možno linka osloví viac ľudí práve pre spojenie s Tescom a dobrým spojením na Borskú a časom si to vyžiada skrátenie intervalu na 20 minút.
pekný plán, kludne by to mohli takto spraviť, však sa ušetrí za 78 aj 66 denne 910 vkm, to je celkom dosť...a od trhoviska môžu chodiť k Eurovei aj 50, prípadne 68 na apollo
pokojne sa môže točiť ako dnes L66, to je už detail, podstata je : ušetriť vzkm na vození vzduchu do Petržalky skrátením po Euroveu. Keby sa L78 stočila popri Eurovee ušetrilo by sa 7,59vzkm na kolo a keby šla na Šafko ušetrilo by sa 7,11vzkm na kolo. Pri 80 odchodoch na L78 Po-Pi, by to robilo 607,2vzkm denne úspory vo variante "Eurovea" a 568,8vzkm vo variante "Šafko". Pri skrátení L66 po trhovisko by sa na jedno kolo ušetrilo 4,89vzkm, pri 62 spojoch z Domkárskej Po-Pi a 55 So-Ne, by to bolo ušetrených 303,18vzkm cez prac. deň a 268,95vzkm cez víkend.
Dnes ide na DD v rannej špičkovej hodine:
15x sólo a 10x kĺbak - 25 spojov za hodinu, spolu spoj v priemere každých 2.4 min
keby sa išli ráno na 10 (5 min int.) bola by hodinová kapacita:
6x sólo, 6x 15m voz, 12x kĺbak - 24 spojov za hodinu, spoj v priemere každých 2.5 min. a dokonca spolu vyššia kapacita
to je "redukcia"
?
Prekvapilo ma, že bola zrušená zachádzka cez Sološnícku a Šaštínsku, lebo tam nastupovalo/vystupovalo na L35/135 na každom spoji dosť ľudí. Jednalo sa hlavne o tento úsek http://maps.google.cz/maps/ms?ie=UTF8&brcurrent=5,0,1&hl=sk&msa=0&ll=48.161391,17.047369&spn=0.007443,0.021136&t=h&z=16&msid=216688296026987259676.0004a0669e3585a4fb469 kde ľudí nastupovalo/vystupovalo dokopy toľko čo na takmer tretine zastávok L135. Čo sa týka L133, tak vraj sa váha medzi dvoma variantami v špičkových intervaloch a síce :
a) L32 : rš-10, pš-12, L33 : rš-5, pš-6, L133 : rš-10, pš-12
b) L32 : rš+pš-12, L33 : rš+pš-6, L133 : rš+pš-12
V rámci úspory by mohli ešte urobiť toto
- zrušiť L27,38
- na L44 zrušiť úsek Siemens - Jaskový rad (ak tam vidíte ľudí, tak iba preto, že ľudia podaktorí nastupujú na Siemens, prevezú sa celým Jaskovým radom a pokračujú na Bárdošovu ul. a okolie) a zachádzku k zast. L.Dérera (za 3-4 jazdy tam vystúpi akurát tak jeden človek)
- na L56 zrušiť úsek Tbiliská - Záhumenice
- na L66 zrušiť úsek trhovisko - Eurovea
- L78 odkloniť na Šafko (obslúži tak Euroveu namiesto L66 a nebude voziť z/do Petržalky 10-20 ľudí klbák) čím by posilnila spojenie Ružinov - Šafko
možno až na jednu-dve výnimky interval na petržalských linkách ostáva ako je dnes.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.