Reakcia na: m@rtin #16366:
Ale ale... 15 rokov zivotnost Karosy??? Uz hovoris, ako ten nas generalny riaditel ujko Z., ked basnil o tych plynovych vrakoch z UDJD. 15rokov maju zivotnost vyrobky zo Skodovky, alebo stare dobre Ik280. Ta Karosa ma mozno zivotnost 15 rokov, ale jednotlive diely. Iste, dnes je technologia taka kvalitna, ze je mozne urobit rozne upravy materialu tak, aby vydrzal v dobrom stave a dokonca ani nemusi viditelne hrdzaviet. Takze ma Karosa kvalitne plechy, "ram" namoceny v dajakom kataforetickom humuse, pripadne specialne upravene komponenty, ktore zvykli keksikovatiet, ako napr. schody, dvere, a pod. Je ale blbost, aby s tou konstrukciou, ktoru ma karosa to vydrzalo 15 rokov spojene pokope. Aj ked mi povies, ze nova super rada 96x ma exkluzivny skelet, tak podotykam, ze je to to iste, akurat je iny vyrobny postup, cize panely su nasadene pred oplechovanim a su privarene na pevno. To znamena, ze konstrukcia ako taka je rovnako odolna a ten "ram" bude celkom iste po case praskat - to inak udava priamo vyrobca a u rady 700 sa v prirucke hovorilo o tom, ze moze vplyvom pnuti puknut uz ako novy! Samozrejme, vdaka jednoduchosti konstrukcie nie je problem to opravit, ale 15 rokov to pokope urcite nevydrzi.
Spectre
Uvedomte si kriticku situaciu!!! Vsetko nam hnije a rozpadava sa. Tu je treba cenovo prijatelne vozidlo s relativne lacnou udrzbou, ktore vydrzi aj velmi zle cesty a ma dlhu zivotnost. Kedze medzi normalnymi vozmi moc na vyber nie je - asi iba Karosa. Z nizkopodlaznych mi ale do uvahy prichadza jedine Solaris (18-metrovy). Citaro v ziadnom pripade, to nie je na bratislavske cesty, ale ani na dielne DPB. Pripadne by sa dalo uvazovat aj o Citybuse, tu vsak by sa musel komplet vymenit interier, ktory je kapacitne aj pohodlnostou nevhodny!
Tomas> 15-metrovy serbel je vhodny na linky typu 50. V skutocnosti si myslim, ze 15metrovy autobus je skor na zalozne vozidlo, nakolko predstavuje isty kompromis velkosti a kapacity. Kratky voz je kratky voz a dlhy voz je dlhy voz. 4 roky som chodil do skoly v Dubravke, takze velmi dobre viem, ako to vyzera v 83ke normalne a ako, ked som sa na nej viezol Shitarom, resp. Solarisom s dlzkou 15m! A co sa tyka Mercedesu, tak to je, prosim pekne uplna blbost. Oni vidia prilezitost v rychlom zarobku, ked nam predaju 100 autobusov. Avsak na dlhodobu spolupracu s DPB by sa nedal ziadny rozumny podnikatel, pri tom, ako to v DPB vypada!
si> 3 metre hore, dole. Ajtak je najlepsia elektricka trakcia