Ad zvonenie: Ja osobne má z vášho mesta vždy dojem, že vaše električky zvonia žalostne málo a zriedkakedy. Resp., že ste električkový zvonec degradovali na obyčajnú "trúbu", ktorú vodič použije, len keď mu niekto vlezie do cesty.
Pokiaľ som bol správne informovaný, existuje predpis, podľa ktorého električka vždy pri pohnutí sa napr. zo zastávky a pod. musí krátko zazvoniť.
Košické električky zvonia vždy, keď sa pohýnajú zo zastávky, keď sa pohýnajú na zelenú zo svetelnej križovatky... Ďalej zvonia na všetkých chodcov, ktorí by im potenciálne mohli vojsť do cesty, ďalej všetky autá, ktoré sa blížia k cestnému prejazdu cez električkovú trať a na všetky autá, ktoré idú súbežne s električkou a dávajú znamenie o zmene smeru jazdy tak, že sa chystajú prekrížiť električkovú trať... Okrem toho sa zvoní vždy na neprehľadných zákrutách a križovatkách a v mieste zvýšeného ruchu ľudí, teda často aj pri vjazde do zastávky. Zvoniť sa musí aj na linkách, ktoré nezastavujú na všetkých zastávkach (expresné električkové linky), kedy, pokiaľ na zastávke, kde dotyčný spoj nezastavuje a na zastávke predsa čaká cestujúci, musí spomaliť na 30 km/h a výstražne zazvoniť. To všetko boli len výstražné "cinknutia", aby sa niečo nestalo. Samotné silné a dlhé znonenie nasleduje samozrejme v momente, že už niekto fakt pod kolesá električky vbieha.
Pokiaľ som bol správne informovaný, existuje predpis, podľa ktorého električka vždy pri pohnutí sa napr. zo zastávky a pod. musí krátko zazvoniť.
Košické električky zvonia vždy, keď sa pohýnajú zo zastávky, keď sa pohýnajú na zelenú zo svetelnej križovatky... Ďalej zvonia na všetkých chodcov, ktorí by im potenciálne mohli vojsť do cesty, ďalej všetky autá, ktoré sa blížia k cestnému prejazdu cez električkovú trať a na všetky autá, ktoré idú súbežne s električkou a dávajú znamenie o zmene smeru jazdy tak, že sa chystajú prekrížiť električkovú trať... Okrem toho sa zvoní vždy na neprehľadných zákrutách a križovatkách a v mieste zvýšeného ruchu ľudí, teda často aj pri vjazde do zastávky. Zvoniť sa musí aj na linkách, ktoré nezastavujú na všetkých zastávkach (expresné električkové linky), kedy, pokiaľ na zastávke, kde dotyčný spoj nezastavuje a na zastávke predsa čaká cestujúci, musí spomaliť na 30 km/h a výstražne zazvoniť. To všetko boli len výstražné "cinknutia", aby sa niečo nestalo. Samotné silné a dlhé znonenie nasleduje samozrejme v momente, že už niekto fakt pod kolesá električky vbieha.
Miki