"V posledných rokoch v súvislosti s nárastom stupňa automobilizácie a využívania osobných automobilov klesá podiel hromadnej dopravy a narastá podiel dopravy automobilovej v užívaní obyvateľov po území mesta. Novým spôsobom života sú kladené čoraz vyššie požiadavky na komunikačný systém mesta, ale zároveň aj očakávania na zvýšenú ochranu životného prostredia. Bratislava má dlhoročne založenú koncepciu rozvoja komunikačnej siete vo všetkých plánovacích a koncepčných dokumentoch. Napriek rozhodujúcemu cieľu dopravnej politiky mesta udržať väčšinový podiel MHD na preprave osôb v meste je potrebné vzhľadom na rozvojové aktivity po území mesta skvalitňovať súčasne aj komunikačný systém v mesta." ☠
Aspoň že to zachovávajú "zo svojej historickej podstaty".
Ono optimum by bolo keby vznikla nejaká spoločnosť ktorá by prevádzkovala dráhu a aj autobusové prípoje a na prevádzku by prispievali obce - po vzore rakúskej WLB (Wien - Baden).
No chcelo by to zásadnú rekonštrukciu celej trate, najlepšie aj zmenu rozchodu na klasický (1435mm) - to by mohli "električky" premávať do Trenč. Teplíc už z Trenčína. (systém Tram-Train).
Potom by sa mohli zrušiť aj súbežné autobusové spoje. Samozrejme chce to peniaze ale aj vôlu. Myslím keby napísal niekto na to schopný projekt tak by sa to mohlo financovať z eurofondov.
Okrem ineho MDVaRR SR pise: "Doprava na Vami zmienenej trati postupom času stratila charakter dopravy ako dopravnej obslužnosti územia nevyhnutnej na dochádzku do škôl, zamestnania, zdravotníckych zariadení atď., ale je skôr prevádzkovaná zo svojej historickej podstaty. Toto podčiarkuje aj fakt, že medzi uvedenými sídlami je značný počet spojov alternatívnej autobusovej dopravy, ktorú cestujúci majú možnosť využiť. Naším cieľom však nie je odstavenie dopravy na uvedenej trati, ale skôr zmena subjektu, ktorý ju bude prevádzkovať, podobne, ako to je u čiernohorskej železnice v Čiernom Balogu, príp. detskej úzkorozchodnej železnice v Košiciach. Na to nadväzuje aj zmena spôsobu financovania prevádzky danej železnice. V súčasnosti disponujeme informáciou, že už existuje záujemca, ktorý by pokračoval v prevádzke na tejto trati. Ďalšie kroky sú otázkou dohôd zúčastnených subjektov. Spoločne veríme, že sa podarí zachovať túto úzkorozchodnú historickú železnicu."
Myslim, ze sa tu najde dost ludi, ktorych to bude zaujimat. Riesenie dopravy na konci Ruzinova, okolie Avionu, letisko, Vrakuna plus zakresleny terminal integrovanej dopravy. (Zaujimava je hlavne vykresova cast): http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=77222
V najnovšom vydaní Bratislavských novín číslo 7 sa pod článkom "Eurofondy pomôžu zlepšiť verejnú dopravu v Bratislavskom kraji" píše o terminále integrovanej dopravy, ktorý bude v Ružinove. Je tam aj vizualizácia toho terminálu. Kde ten prestupný terminál v Ružinove bude, alebo by mohol byť? Neviete? Aj keď je celá BID len utópia, že bude fungovať tak ako fungovať má /môj názor/ zaujímali by ma info o tých prestupných termináloch...
Najprv si nastudujem na aky druh podvodu sa slovo tunel pouziva, aby som potom nevyzeral. hlupo, ked za tunelovanie oznacim aj to co nema napr. s rozpredavanim majetku firmy, ktoru riadim nic spolocne.
Videl som vyjadrenie predstavitelov Skytolu, ze ide o rozsirenie/prevzatie/? existujuceho systemu, nie o kompletne vybudovanie noveho. Teda cena ceskeho systemu bude tych 22 + 3,6 = 25,6mld CZK co je cca 1mld €. Ale to nic nemeni na podivnosti SK myta...
Pokial bola starostlivost o tie vozidla lepsia ako o tie ktore si neuviedol, tak ta chapem. Ale pri jazde a poruchovosti nevidim rozdiel a napr.6241 mala x oprav a viac nejazdi ako jazdi, casto vypadava a napriek tomu ze vyzera lepsie, je to podla mna horsi voz ako taka 6238.
Ad 6308 uz na pohlad tie skorodovane dvere atd.to je hruza, len ti hovorim ze ma ist na go
hm zaujimave... no ten rozdiel je obrovsky. asi tam budu aj ine veci...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
intony