vždy máš ušetrené nervy a náklady keď kúpiš dajme tomu dva testované kusy a nejak ich necháš dožiť vo svojom vozovom parku ako keď kúpiš 100 plechovíc za bezkonkurenčnú cenu a potom sa ďalších 8 rokov trháš zo sna pri predstave, čo s nimi ďalší deň, čo sa tentokrát poserie na nich a ako ti to zasiahne do výpravy ako keď ti vypadnú dva šmejdy.
čo blázniš? DPB sa nechá dobrovoľne osierať od SORu... a poukázal by som ešte na toto drzé tvrdenie SOR-u!!! Citujem z článku :"Podle jednatele společnosti SOR Petra Hájka jsou na vině pražské silnice, v jiných městech totiž dodavatel tyto závady nezaznamenal."
ok, potom keď SOR, Tedom a Solaris niesú nič moc tak už ostáva iba Citelis, Van Hool, Volvo, MAN a Mercedes. A jak poznám ochotu Slovákov platiť za kvalitu, tak voľba padá na Citelis.
otázne je, že dokedy tieto prúsery s klbákmi od SOR budú trvať. Je možné, že po dlhšom čase sa ohlásia iné časti autobusu. Inak ma zaujímalo vždy, že prečo je na Slovensku iba jeden jediný 12m Solaris (Prešov) a iba tri klbáky (Košice) ? veď aký to je skvelý autobus a nikto ho na Slovensku nekupuje z dopravcov ?
nech rovno povedia, že za tie peniaze aké ho ponúkajú niesú schopní vyrobiť taký kĺbový autobus, ktorý by vydržal aspoň 8 rokov. V Nitre im vydržia možno aj 10 rokov, keďže tam jazdia iba 5 dní v týždni a aj to niektoré služby iba počas špičky. Nech mi ešte raz niekto povie vetu "Zlaté české ručičky", tak ho ošablím. Tak to vyzerá keď DPB nakupuje ako "lovci akcií" - t.j. všetko čo je za dobrú cenu nakúpia a potom zistia, že je to na hovno, takisto ako neotestované plynové 15m Solarisy, ktoré vtedy vraj výrobca ponúkal za výhodnú cenu a DPB sa na to namotal a urobil to isté čo po príchode SORiek, keď začal vyraďovať vozidlá ako zmyslov zbavený. Vidno, že v DPB sa roky nič nemení ?
Nie je pravda, že sa opravujú len tie extrémne. ? Poď sa pozrieť napr. na Dlhé diely tu každý rok opravia aj výtlky, ktoré su malé alebo aj prasklinky len... Všetko záleží od dôsledného nahlásenia a ak zabudnú tak im to treba pripomenúť. Už niekoľko krát som takto omieľal problém dokým ho kompetentný nedoriešili. Treba si uvedomiť, že oprava výtlku je len dočasné riešenie opravy vozovky a teda oprava takéhoto výtlku nie je trvalá, ale trvá maximálne od druhu použitého spôsobu. Väčšinou vydržia okolo dvoch rokov. V prípade použitia inej technológie vydržia i dlhšie. Napr. tie na hlavných ťahoch vydržia priemerne 2 roky a tie čo opravovala Karlova Ves na svojich vedľajších cestách vydržali zatiaľ vyše 3 rokov a žiadne následky poškodenia nebadám. Dobré počasie? To je vtedy keď neprší, nesneží, nie je mokrá vozovka a príliš nemrzne. Všetko záleží od použitej technológie. Sú technológie, ktoré sa môžu používať aj počas mrazov alebo potom lacnejšie, ktoré sa môžu použivať len v plusových teplotách. Bratislava používa ekonomicky drahšiu variantu, aj hovorca to povedal. Veď na opravu jedného výtlku je potrebných 5 ľudí ak som minule dobre počítal. Vodič Liazky, vodič dodávky a 3 robotníci. Napr. ak by sa používala tá nahrievacia technológia tam stačí na obsluhu len dvojčlenný personál a zariadenie stojí cca 2 milióny Kč a oprava je i trvalejšia avšak trvá podstatne dlhšie. Cez zimu okolo 12 minút čo sa nedá porovnať s technológiou, ktorá sa používa teraz lebo oprava výtlku trvá do 5 minút. Oprava výtlku má vlastne slúžiť len ako dočasné riešenie zlého stavu cesty. To si treba uvedomiť. Dokým sa daná cesta neopraví tak sa na nej po čase vždy znovu objavia výtlky.
Skôer Ty to vidíš jednoducho. Zo strany DPB sa na výtlky nenadáva, ale sa nahlasujú na OCH, ale opravujú sa fakt len tie extrémne.
Sám hovoríš, že ich opravujú, ak je dobré počasie... (to by som chcel počuť definíciu - asi je to tak, ako definícia, kedy sa dá budovať socializmus).
Ako dlho takto opravený výtlk vydrží?
Takže s predpokladaným termínom uvedenia do prevádzky - rok 2020 sme už doma. A to je len predpokladaný termín, reálny bude "na svätého Dindy" !!! Aj Rýchlodráha takto začínala v roku 1972 - 1974 a dodnes je z nej len prázdny koridor, niekde už čiastočne zastavaný.
ibaže ak to začne DPB opravovať tak sa im vyplatí maximálne prísť po začiatok miesta, kde bude trať vchádzať do podzemia, lebo potom keby opravovali celú Štefanovičovu, včetne obratiska tak aj tak im to rozvŕtajú celé keď budú robiť stanicu a investícia je v... však vieš kde. Buď uzavrú Štefanovičovu pre zlý technický stav a zatiaľ opravia časť, ktorá bude na povrchu a potom až jak sa začne robiť stanica, tak sa pustia do podzemnej časti, alebo spravia nejakú blbosť...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
dopravak123