ale tým nechceš povedať, že by sa s toľkou infraštruktúrou zmestil do Európy, že nie ?
Re #159282 eripmav: aha, a následky obchodného úlmu by niesol kto, všetci občania, však ? Mechanizmom..
Re #159305 eripmav: lebo sa všetci nevieme dočkať až bude na každej ceste mýtne zariadenie aby všetkým napočítalo. V mestách imho bohate stačí vhodne a dobre spoplatniť parkovanie.
Asi nie Treba v predajniach pozerat ci tam maju tu citacku (urcite to beru napr. v Panta Rhei, lekarni v Poluse, tusim niektorych DPB a este na niekolkych miestach som to videl)... inak podobnu technologiu ako PayPass ma aj VISA, tie citacky su kompatibilne aj s tym (kde beru PayPass beru aj Visu).
Vieš, ono to nie je také jednoduché, ak väčšine tie mestá so stometrovými pásmi na parkovanie vyhovujú a cítia sa v nich dobre.
Súhlasím s tým, že dotácie sú zvrhlosť, ale niekedy je efektívnejšie poskytnúť nejakú službu zadarmo a "dotovať" ju z daní. Aj chodníky a parky sú platené z daní. Vždy bude existovať prerozdeľovanie a vždy bude otázkou dohody (väčšiny), ako a koľko sa bude prerozdeľovať.
My sme momentálne v štádiu, keď viac ako kedykoľvek predtým prestávajú cesty stačiť. Väčšina si myslí, že riešením sú ďalšie cesty. Časom možno prídeme na to, že v určitých prípadoch dokážeme za menšie peniaze podporou verejnej (alebo cyklistickej, pešej) dopravy vyriešiť problémy lepšie. Platí to vo väčších mestách, nemusí to platiť na vidieku. Príklady existujú.
K tej farbe, aktuálny čas v pravom rohu na displeji EMtest je v vo farebne podsvietenom rámčeku ako popísal SORBN12. Samozrejme je to informácia len pre vodiča, ale z pár predných sedadiel je vidieť na displej a tak kto chce ten si to môže pozrieť.
Určite u SL to funguje 3-4 mesiace, no a pri každom vjazde a pobyte v AS Mlynské Nivy prebieha komunikácia medzi EMtest a zabezpečenou W-iFi sieťou slovaklines. Je teda možné zaznamenávať v informačnom systéme prevádzkové údaje po každej jazde vozidla. Predpokladám že satak aj deje. ?
ja nie som ekoterorista zdaleka ? ? skorej som za TRH a SLOBODU, proti komunizmu a statnym dotaciam... a ziadna oblast nie je tak zasmradena statom ako doprava... je to uplna katastrofa... ukazka uplnej komunistickej zvrhlosti v doprave je paradoxne USA - kde su spominane spotrebne dane na paliva nizke, a myto a ine poplatky nie su (az na par vynimiek)... ano je pravda, ze spotrebna dan na paliva ten bezbrehy komunizmus v cestnej doprave ciastocne, ale len ciastocne kompenzuje... v USA nie, a tak dopadli - auto, jeden z najneefektivnejsich dopravnych prostriedkov dominuje a prisposobuje sa tomu dokonca aj urbanizmus miest, ktoreho zaklad su niekolko stometrove pasy na parkovanie:)))
myto sa len zacina konecne zavadzat... a vonkoncom nie je trhove, ale zavedenim myta sa zacinaju tie naklady dosahovat, ciastocne... zial z neznamych dovodov prave na tie najpotrebnejsie cesty - v mestach, myto nie je... kuriozne... ale lepsie zacat zle ako vobec...
niekomu to mozno robi problem pochopit, ale opakujem, je dolezite KOLKO KTO CESTU VYUZIVA, nie ci, to nie je 1/0 ano/nie boolean velicina!!!! to je velicina ktora ma kvantitu, ze kolko kto vyuziva cestu! a samozrejme ze cestu pouzivam, dokonca mam aj auto, ale nie som slepy!
keby som cestu zadarmo nepouzival, tak OKRADAM SAM SEBA!!! to je princip komunizmu, toho ze ked je nieco ""zadarmo"" (= dotovane statom v plnej alebo aj ciastocnej miere), tak je chyba to nevyuzivat! cim viac cestu vyuzijem, tym viac ukrojim z dani pre seba... a tym su napriklad moje sluzby (ak by som bol dopravca) lacnejsie a konkurencieschopnejsie... samozrejme ze takmer vsetko sa vozi kamionmi po cestach a nie vlakmi po zeleznici a len "posledna mila" po ceste, ked cesty su dotovane daleko viac ako zeleznica...
dotovanie ciest vedie k ich nadmiernej pouzivaniu! to je zaklad, takze argument ze ich "kazdy pouziva" nie je OBHAJOBA a DOVOD DOTOVANIE CIEST ale DOSLEDOK DOTOVANIA CIEST!!! to je dost smutne nerozlisovat pricinu a dosledok... to je ako analogia s pecivom, predstav si ze z nejakeho neznemaho dovodu sa stat rozhodne dotovat rohliky a chlieb nie... rohlik bude stat 1 cent a chlieb ako doteraz... no hadaj ako to dopadne... takmer kazdy bude jest len rohliky, a ty teraz pouzijes argument, ze aha, predsa kazdy je takmer len rohliky, tak predsa je spravne ich dotovat:))))
1) Ad kĺb: Asi to bude v skutočnosti tak (ako už naznačil ufo), že vôbec žiadny problém s kĺbom nemajú, že majú problém s niečím iným a šotouši z toho spravili kĺb.
2) Ad ceny: A keďže u nás sú drahšie zdroje, ako môže byť lacnejší lístok? Rozdiel budeš dopravcovi platiť ty alebo ako? Ty sa tu stále profiluješ ako veľký protificovec ale tvoje myšlienky sú stále socialistické.
Ja myslím, že §10 ods. 1a) implicitne stanovuje povinnosť v okamihu, keď iný cestujúci viditeľne prejaví, že mu to narušuje pokojnú, pohodlnú a bezpečnú prepravu.
co hned prskas, psychos? Iba som napisal, ze TY by si chcel za 70 centov kvalitu Viedenskej MHD a ze kym nebude listok stat 1,80 ako vo viedni, tak je fajn. Takze sa kludni a nepis, ked mas kramy! ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
drink
Súhlasím s tým, že dotácie sú zvrhlosť, ale niekedy je efektívnejšie poskytnúť nejakú službu zadarmo a "dotovať" ju z daní. Aj chodníky a parky sú platené z daní. Vždy bude existovať prerozdeľovanie a vždy bude otázkou dohody (väčšiny), ako a koľko sa bude prerozdeľovať.
My sme momentálne v štádiu, keď viac ako kedykoľvek predtým prestávajú cesty stačiť. Väčšina si myslí, že riešením sú ďalšie cesty. Časom možno prídeme na to, že v určitých prípadoch dokážeme za menšie peniaze podporou verejnej (alebo cyklistickej, pešej) dopravy vyriešiť problémy lepšie. Platí to vo väčších mestách, nemusí to platiť na vidieku. Príklady existujú.