Dufam,ze bude aj moznost kupovat si PCL na BSK prostrednictvom webu.
Okrem toho sa uvadza v jednom clanku,ze v tomto roku zacnu vydavat kartu BMK aj Poštová banka a Volksbank ( predpoklad 2. polrok ) a v roku 2012 aj SLSP ?
Pravdepodobne áno. Lebo ak máš 2 druhy zľavy (z karty a PCL) a chceš aby tie zľavy boli aj motivačné, príde mi, že možné sú dve riešenia:
1. Zvýšiš cenu platenú v hotovosti - tá bude ako z automatu, tak aj u vodiča. Z tejto ceny dáš nejakú zľavu pri platbe kartou a nejakú vyššiu zľavu pri kúpe PCL (napr. 40-násobok ceny z karty, aby to bolo motivačné). Tým pádom, by sa to ale riadne dotklo cestovného v MHD, keďže lístky by mali byť spoločné.
2. K súčasným cenám ešte pridáš zvýhodnené PCL (napr. zas 40-násobok ceny z karty). Tým síce potešíš cestujúcich, ale riadne zaťažíš rozpočet objednávateľa.
Tieto možnosti mi vychádzajú z miest ako Trenčín či Žilina, kde majú aj zľavy z karty aj PCL, pričom aj domáci vo fórach na tomto webe konštatujú, že tie PCL sa príliž neoplatia. A lepšie je držať si počty cestujúcich existenciou PCL ako skúšať rôzne "experimenty" s neistým výsledkom.
Ono, vlastne mi napadajú ešte ďalšie možnosti a to, že:
- bude viac druhov cenníkov (hotovosť u vodiča, predpredaj, karta, PCL), čo však bude zbytočne mätúce pre cestujúcich,
- cestovné lístky typu REGIO by boli len z karty (teda v hotovosti by si cestujúci musel kúpiť drahší KOMBI), čo by však vyžadovalo nutnosť mať označovače s čítačkami na železničných staniciach a zas nechcem vidieť, akoby tie vyzerali po takom mesiaci vandalských nájazdov.
Re #159045 Marek1978: Ad 1:
A tým pádom rozbiť LV s nosnými linkami čo sa zaviedlo v septembri 2005, navýšiť výkony zbytočným prevážaním sa po Petržalke a vyhnať zopár cestujúcich z linky 95 (a tým pádom aj z MHD vôbec)... Proste perfektné riešenie.
Re #159050 44: "S tou kartou DPB nema ABSOLUT nic spolocne ! "
Akože s ňou nemá nič spoločné, však chceš na ňu nahrať električenku. Navyše je to karta úplne iného typu ako DPB doteraz používal, teda jej akceptácia (na predajných miestach, v predajnom systéme, v revízorských čítačkách...) si vyžiadala zrejme nejaké náklady...
BTW, neviem čo sa toľko čuduješ, že bude niečo aktivácia som ti písal už v #156832 a vidím že som to odhadol viac než dobre.
Dobré ráno možem otázku...ako sa volá autobusová zastávka ktorá je najbližšie k obratisku električiek v Rači - Komisárky? Akými autobusovými linkami sa tam dostanem? Dakujem za odpoveď.
Bol som dnes vyzistit ako to je s tou BA kartou, takze dame tomu bodku:
V Unicredit vam kartu vydaju bez nutnosti mat ucet. Podme si teda zratat, ci sa nam karta kvoli DPB oplati:
3 € rocne poplatok za kartu
5 € minimalny zostatok
1,50 € poplatok za vklad (lubovolny, min. 20 €)
2,30 € aktivacia karty v DPB (podla Jeza)
------------------------------------------------------
11,80 € dame spolu za kartu.
Pre jednoduchy priklad si vezmime rocnu elektricenku. V DPB by nas stala 239 €. S BA kartou, po odratani 10% by nas stala 215,10 €. K tejto sume si musime pripocitat 11,80 € a dostaneme sumu, ktoru sme usetrili - 12,10 € rocne. Samozrejme, ak by sme si kupovali 1/4 elektricenku, bude to opat vyhodnejsie. Ak mame ucet v jednej z bank, ktore poskutuju BA kartu, tak to je zas vyhodnejsie. To je cele.
Co ma ale nasralo, je prave info, ze DPB si chce uctovat 2,30 za aktivaciu ! ZA AKU AKTIVACIU ***** ? S tou kartou DPB nema ABSOLUT nic spolocne ! Je to PLATOBNA karta ! To, akoby mi chceli v DPB pri platbe stiahnut 2,30 za aktivaciu mojej debetky/kreditky ! Tych 2,30 je sproste a bohapuste OKRADANIE ! Pretoze sa im nelubi to, ze maju mat ludia 10% zlavu !
☠
Re Bratislavska karta:
„Akceptácia karty v dopravnom podniku bude možná po 10. januári,“ povedal hovorca dopravného podniku Tomáš Zajac. Aktivácia sa má robiť počkanie, nebude však zadarmo. Cestujúci za ňu zaplatí 2,30 eura. http://bratislava.sme.sk/c/5705942/karta-na-zlavy-nie-je-zadarmo.html
To je dobrý nápad, v minulosti ho tu už tuším niekto prezentoval. Tuším tu aj bolo spomínané, že by to bolo aj na kilometre kratšie než súčasná zachádzka cez časť Ovsišťa.
Ale podľa mňa vzhľadom na finančnú situáciu mesta a kvôli obsluhe zastávky "Farského" nosnou linkou 95 nachádzajúcou sa v blízkosti zastávok "Muchovo nám." a "Vavilovova" (ktoré sú cez víkendy btw neobsluhované) by bolo najlepším riešením presmerovanie 78-ky na Šafárikovo nám.
Vyzerá do budúcnosti aspoň trochu reálne umožnenie odbočiť z Mosta Apollo na Bosákovu ul.?
"1. Hneď by boli požiadavky aby na tých dvoch zastávkach stála."
A to by sa nedalo kriklúňom vysvetliť, že to je pre nosnú (napriamenú = "neobchádzkovú") 95-ku obchádzková trasa kvôli uzávierke Starého Mosta, a ak by tam zastavovala, tak by sa cestujúcim z iných častí Petržalky predĺžila cesta do centra a zároveň by DPB musel vypraviť vozidlo (príp. vozidlá?) navyše. A to by niekto musel zaplatiť.
A navyše, tie zastávky by boli obsluhované iba v smere na Most Apollo - to by snáď niektorých od takej požiadavky odradilo... Na rozdiel od 78-ky, zastávky v opačnom smere sa nenachádzajú v akej-takej pešej dostupnosti - presnejšie, nenachádzajú sa vôbec.
"2. Ráno sú na križovatke pri EU zbytočné zápchy, takto to (už som dlhšie nešiel, tak ma opravte) má L95 rýchlejšie."
Takýto dôvod mi nezišiel na um. Rád by som vedel ako to býva ráno (či tam 78-ka máva meškania).
1. linku 78 ukoncit na Safku.
linka 95 vratit na staru cestu cez Starohajsku, Lachovu, Bosakovu, Mlynarovicovu, ( s moznostou zachadzok na Muchovo Nam a od Farskeho po svojej terajsej trase. Ale to bude chciet dalsie 1-2 vozidla).
Tym padom zrusit linku 84, vratit linku 83 do Ovsista a vratit linku 81 od Technopolu.
2. To iste, len s tym, ze 95 by nerobila zachadzky na Muchovo, ale linka 78 by isla z mostu Apollo po Einsteinovej tak ako linka 95 na muchovo nam. ( odtial po pripade cez nam hraniciarov na konecnu dostihova draha)
A jednorazový lístok ak si bude chcieť kúpiť cestujúci až u vodiča Slovak Lines (čo by malo byť naďalej umožnené), tak pri platbe dopravnou kartou žeby bola potom rovnaká cena ako pri platbe v hotovosti?
podľa mňa to L95 nemá o moc rýchlejšie, aj keď ide cez železničné priecestie a odtiaľ ako sa pripája na Apollo, tiež tam bývajú zápchy, ale to je hlavne kvôli semaforom na Prístavnej.
tak isto neviem či je na L78 potrebná tá zachádzka cez Ovsište (smer Muchovo nám.)
Nemohol by ísť tak ako L95 od Apolla na Farského a odtiaľ cez Mlynarovičovu na Muchovo nám. (tak ako premávala pred uzavretím Starého mosta). Skrátila by sa tak jazdná doba. V smere na Čiližskú by ostala tak ako dnes.
Mali by byť predplatné lístky, takže s najväčšou pravdepodobnosťou nie.
Re #159039 Peon: Nebolo, lebo:
1. Hneď by boli požiadavky aby na tých dvoch zastávkach stála.
2. Ráno sú na križovatke pri EU zbytočné zápchy, takto to (už som dlhšie nešiel, tak ma opravte) má L95 rýchlejšie.
BUDÚ AJ PO SPUSTENÍ REÁLNEJ BID ZVÝHODNENÉ PLATBY DOPRAVNOU KARTOU V PRÍMESTSKEJ DOPRAVE?
Ako viete, nový cenník v prímestskej doprave Slovak Lines výraznejšie než v minulosti zvýhodňuje platby dopravnou kartou - zrejme sa BSK inšpiroval Trnavským samosprávnym krajom. Tak by som rád vedel odpoveď na otázku uvedenú v úvode tohto príspevku.
(Sorry, ale nechce sa mi hľadať v materiáloch o BID, že či je niekde o tom zmienka).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
1. Zvýšiš cenu platenú v hotovosti - tá bude ako z automatu, tak aj u vodiča. Z tejto ceny dáš nejakú zľavu pri platbe kartou a nejakú vyššiu zľavu pri kúpe PCL (napr. 40-násobok ceny z karty, aby to bolo motivačné). Tým pádom, by sa to ale riadne dotklo cestovného v MHD, keďže lístky by mali byť spoločné.
2. K súčasným cenám ešte pridáš zvýhodnené PCL (napr. zas 40-násobok ceny z karty). Tým síce potešíš cestujúcich, ale riadne zaťažíš rozpočet objednávateľa.
Tieto možnosti mi vychádzajú z miest ako Trenčín či Žilina, kde majú aj zľavy z karty aj PCL, pričom aj domáci vo fórach na tomto webe konštatujú, že tie PCL sa príliž neoplatia. A lepšie je držať si počty cestujúcich existenciou PCL ako skúšať rôzne "experimenty" s neistým výsledkom.
Ono, vlastne mi napadajú ešte ďalšie možnosti a to, že:
- bude viac druhov cenníkov (hotovosť u vodiča, predpredaj, karta, PCL), čo však bude zbytočne mätúce pre cestujúcich,
- cestovné lístky typu REGIO by boli len z karty (teda v hotovosti by si cestujúci musel kúpiť drahší KOMBI), čo by však vyžadovalo nutnosť mať označovače s čítačkami na železničných staniciach a zas nechcem vidieť, akoby tie vyzerali po takom mesiaci vandalských nájazdov.
Re #159045 Marek1978: Ad 1:
A tým pádom rozbiť LV s nosnými linkami čo sa zaviedlo v septembri 2005, navýšiť výkony zbytočným prevážaním sa po Petržalke a vyhnať zopár cestujúcich z linky 95 (a tým pádom aj z MHD vôbec)... Proste perfektné riešenie.
Re #159050 44: "S tou kartou DPB nema ABSOLUT nic spolocne ! "
Akože s ňou nemá nič spoločné, však chceš na ňu nahrať električenku. Navyše je to karta úplne iného typu ako DPB doteraz používal, teda jej akceptácia (na predajných miestach, v predajnom systéme, v revízorských čítačkách...) si vyžiadala zrejme nejaké náklady...
BTW, neviem čo sa toľko čuduješ, že bude niečo aktivácia som ti písal už v #156832 a vidím že som to odhadol viac než dobre.