Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pre veľký úspech ešte raz, tentokrát bez zmršenia diakritiky po opätovnom prihlásení:
Re #156965 AAA: Nie. 108 bola špičková expresná linka Hlavná stanica-Slovnaft cez Miletičovu, Košickú, Prievozskú a Bajkalskú (pôvodne označená Ex, cca 1976 prečíslovaná na 108). Cca v 1977-78 bola predĺžená na Dolné Hony.
218 bola celodenná linka, ktorá jazdila najprv z Jelačičovej do Prievozu (Prievoz-most), cca 1980 bola presmerovaná na Rajskú (kvôli rekonštrukcii križovatky Bajkalská-Prievozská). Neskôr bola zavedená v novej trase Hlavná stanica-Miletičova-Gagarinova-Dolné Hony (čiže dnešná 201). Cca 1991-1992 jazdila súčasne s linkou 108.
Pri veľkom rušení liniek (1992 ?) bola linka 108 zrušená; reláciu Hlavná stanica-Slovnaft zabezpečila presmerovaná celodenná 22, ktorá však jazdila cez Trnavskú a Bajkalskú, nie cez Košickú (do tých čias jazdila linka 22 do Slovnaftu cez Mierovú). V úseku Slovnaft-Dolné Hony žiadna náhrada zabezpečená nebola.
Reakcia na: AAA #156965:
Nie. 108 bola špièková expresná linka Hlavná stanica-Slovnaft cez Miletièovu, Košickú, Prievozskú a Bajkalskú (pôvodne oznaèená Ex, cca 1976 preèíslovaná na 108). Cca v 1977-78 bola predåžená na Dolné Hony.
218 bola celodenná linka, ktorá jazdila najprv z Jelaèièovej do Prievozu (Prievoz-most), cca 1980 bola presmerovaná na Rajskú (kvôli rekonštrukcii križovatky Bajkalská-Prievozská). Neskôr bola zavedená v novej trase Hlavná stanica-Miletièova-Gagarinova-Dolné Hony (èiže dnešná 201). Cca 1991-1992 jazdila súèasne s linkou 108.
Pri ve¾kom rušení liniek (1992 ?) bola linka 108 zrušená; reláciu Hlavná stanica-Slovnaft zabezpeèila presmerovaná celodenná 22, ktorá však jazdila cez Trnavskú a Bajkalskú, nie cez Košickú (do tých èias jazdila linka 22 do Slovnaftu cez Mierovú). V úseku Slovnaft-Dolné Hony žiadna náhrada zabezpeèená nebola.
Reakcia na: dopravak123 #157021:

Re #157018 Ámos:

chlapi, mám na mysli tento úsek. Tu zrejme prestávali trolebusy v časoch, keď bolo obratisko Lovinského natiahnuté až na túto ulicu. Všimnite si, že tento úsek ulice pri Habánskom mlyne je záhadne oveľa širší, ako časť pri tenisových kurtoch, či pri ZŠ Dubová.

http://tinyurl.com/38lwxsh
Reakcia na: Ike #157007:
Ale je zaprataná parkujúcimi autami bohatých tenistov, takže sa tam pomaly nedá jazdiť. ?
Reakcia na: Ámos #157018:
áááá.... to by nebol Ámos vždy-v-opozícii. Jasné. som tam každý pracovný deň. Celá ulica samozrejme nie je široká a miestami sa tam ledva obídu dve autá. Hovorím však o úseku, ktoré bolo súčasťou veľkého obratiska Lovinského (teda asi ten 50m úsek, nie ten popri kurtoch, kde parkujú autá v jednom jazdnom pruhu)
Reakcia na: Peon #156998:
Na Štefánikovej sídlilo vedenie DPB asi do roku 1992 (od cca 1987). Predtým a aj súčasne aj na vedľajšej ulici Tolstého. Budova na Štefánikovej bola v priestoroch bývalej ČTK (Československá tlačová kancelária), hneď vedľa kaviarne Štefánka. Dispečing tam nikdy nebol, ten bol najprv na ul. Červenej armády (teraz Grosslingova) a cca v roku 1981 sa presťahoval do objektu na Olejkárskej 1, kde je doteraz.
Reakcia na: Ike #157007:
uz si tade isiel? ja som jazdieval po tejto ulici pravidelne do prace a siroka urcite nie je.
Reakcia na: Ttom #156933:
Na Novej dobe nikdy nebolo obratisko, ale jednosmerný objazd okolo bloku. Neskôr sa (južná) časť objazdu zrušila (možno pri výstavbe Bajkalskej, pretože tadiaľ viedla na Junácku) a zostal len triangel.
Reakcia na: no.ev.di. #157002:
Ja si nemám čo zisťovať, ja som tou 213 pravidelne chodieval a tá trasa bola až do niektorej "optimalizácie" 90. rokov.
Reakcia na: Jadran #156956:
Existovala, pôvodne mala písmenové označenie. Nepamätám sa, či to bola v tom čase jedna linka, viem, že bola linka "C" a "D" začiatkom 70-tych rokov. Vychádzali z konečnej Októbrové námestie (teraz Župné nám.) a išli do svojich obcí. Ešte predtým bola východzia zastávka (konečná) Hviezdoslavovo nám. - Hotel Carlton.
Reakcia na: TeBeCe #157008:
máš k dispozícii takú fotku, kde je vidno tie drôty? lebo ja som takú na imhd nenašiel
Reakcia na: TeBeCe #157008:
my tam máme byt a moj otec tam vyrastal, takže mi to obratisko potvrdil. Dôvody jeho premiestnenia nevie, rovnako ako o trati pri ZŠ Dubová
Reakcia na: Ike #157004:
zastavka este teoreticky mohla patrit L42, ktora bola v roku 1976 presmerovana na konecnu Lovinskeho (z Kramarov cez Limbovu dole).
Reakcia na: Ike #157006:
podla toho, ze nikto nikdy neodfotil trat cez tieto useky, tak sa da predpokladat, ze nikdy nebola. ale na druhej strane, zatial nepoznam fotku, na ktorej by bol zachyteny trolejbus na tom povodnom velkom obratisku - vsetky zname su uz po vybudovani maleho obratiska, na ktorych vsak je vidno droty smerujuce dalej na gastanovu, resp. vracajuce sa po lovinskeho. z fotky, na ktorej je zachytena stopa na gastanovej vsak v dialke nevidno, kam odbocuje - zaujimavostou je, ze hlavna cesta viedla z gastanovej vpravo na habanmlyn a brniansku.
Reakcia na: Ike #157006:
btw. všimnite si ako je ulica pri Habánskom mlyne široká
http://tinyurl.com/2wf4hkj

moja hypotéza na mape
http://tinyurl.com/37q4s9w
Reakcia na: TeBeCe #157005:
No mohol by sa ozvať niekto znalejší ?

Vychádzajme z tejto schémy:
http://imhd.sk/ba/index.php?w=30212d372f2833ef3930212dea&mapfile=stare&id=1

Každopádne moja domnienka je,
1. pôvodne sa s Valašskou a Gaštanovou neuvažovalo.
2. pravdepodobne sa uvažovalo, že hlavné obratisko bude pôvodné (to z troch ulíc) Lovinského
3. Toto obratisko malo byť spojené s traťou na Brnianskej, ktorá zrejme viedla cez Suchý mlyn.
4. Táto spojka zrejme mala nahradiť úsek postavený v 1983

Dnešná trasa 204 možno vo vtedajších vyzerala nasledovne. Na Záhoráckej odbočenie na Brniansku (ktorá bola dvojpruhová), odtiaľto na Habánsky mlyn a na obratisko Lovinského. Tu sa otočiť, popri ZŠ Dubová, pokračovať na ulicu Habánsky Mlyn, vyústiť na Brniansku, pokračovať po Suchom mlyne a napojiť sa na trať na Kramáre pri žel. podjazde.

ale vravím, je to len moja sci-fi domnienka.

btw. aj ulica Pri Habánskom mlyne je v úseku, kde bolo obratisko Lovinského veľmi veĺmi široká (pre odstavenie trolejbusov)
Reakcia na: Ike #157004:
este ma napadlo, ze aj na ul. pri suchom mlyne (medzi limbovou a brnianskou) je dodnes stlp so zariadenim, ktore napadne pripomina odpojovac trakcneho vedenia.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.