Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja mam doma nejaku dokumentaciu k socialnym zariadeniam na Ruzovej doline a nieco take mam aj pod Novym mostom, takze asi aj tam budu nieco niekedy robit 🙂
Reakcia na: ufo #15521:
ja som zabudol napisat ze v Zline. (to je skleroza, ospravedlnujem sa )
Reakcia na: J #15522:
No v Krasnanoch mame elektricke vysavace, tam je to vcelku OK, ale aj tak sa to flaka. Kabinky su spinave, lebo tie sa necistia. No a co sa fixiek a sprayov tyka... tak s tym neviem co.
KLF: Na schôdzi to aj niekto navrhol, ale sa to nesmie. Zmluva s fa je uzatvorená tak, že ani vodiči by si svoje vozy čistiť nemali. Ale stále nepochopím, ako je možné, že tu sa stále používa metla namiesto priemysleného vysávača. Myslím tým na tú babu keď si odovzdával voz na Juráku, neviem ako je to v Krasňanoch, ale asi rovnako.

m@rtin: Omyl taká vyhláška EU existuje a počul som od nej už z troch rôznych zdrojov, ale aby som sa ujistil, zavolám zajtra na infolinku o EU. Dám ti vedieť a bude to 100%

Nové busy NP verzus VP. Neviem ale je jasné, že nové je treba a je jasné, že od 1.1.2005 bude nový spravodlivejší systém, prerozdelenia daní. Takže v BA prachy na ne budú, no či ich poslanci odsúhlasia.

Možno to vyzneje ako maximálny optimizmus, ale kde je napísané, že sa v roku 2006 nekúpi ďalších sto NP busov či trolíkov. 🙂 O.K. to je asi len sen, že?
Na CT ukazovali, ako dnes rano robili vodicom trolejbusov testy na alkohol. Povypinali im vysielacky, aby sa nemohli upozornit a policajti ich pekne zastavovali. Ako by to asi dopadlo u nas? 🙂

V SAD na Tnavskej stoji 6 novych Karos C954. Druhe dvere maju az vedla zadnej napravy, dost haluzne to vyzera.

Ad UPRATOVANIE: podla mna tiez by DPB mal urobit
nejaky upratovaci utvar. Raz som isiel s vodicom, ktory na Pristavnom moste za jazdy zobral prachovku a zacal cistit pristrojovu dosku.( Obcas som mal chut ist chytit volant do vlastnych ruk )
Reakcia na: Juro #15514:
co je podla teba dieta? Rozmedzie rokov... ?
Reakcia na: KLF #15512:
no ved uvidime, ja sa tam pojdem v lete spytat...
Reakcia na: Andy #15517:
Ale nepopieraš, že by sa im zreničky rozšírili viac, keby prišla na zastávku 22 Tr, však? 😉
Reakcia na: Vladimír #15515:
Dobre, ale je to proste novy voz pre tych ludi v BA. Oni nevidia ci je to 15TrM, ale vidia prave sedacky, transparenty, podlahu a tiche napravy.
Reakcia na: KLF #15512:
A co si myslis, ze to pomoze ked vycistim jeden voz?
Reakcia na: Kami #15506:
Tak pozor! Netreba si pliesť, čo je štandard a čo je na prianie zákazníka. 15 TrM má nové sedačky? Choď do Prešova a nenájdeš.... 15 TrM má displeje? Choď do Žiliny a nenájdeš... (okrem pár najnovších ks).
Súhlasím, že nápravy sú o čosi tichšie, ale aj tak to nie je NOVÝ TYP trolejbusu.

Re #15507 Tomas: Hmm... tak to je potom pekná blbosť. Predpokladám, že motivácia šetriť PHM je v DPB potom na bode mrazu.

Re Juro&KLF: To samozrejme súhlasí. Hlavnú záťaž by mal mať podnik. Ale ani vodič nemôže nerobiť nič. V zime napríklad treba vypratať sneh z vozidla po každom kolečku, to predsa nemôže robiť najatý čistič vo vozovni.
Čistota vo vozidle, ZA PREDPOKLADU, ŽE JE VODIČOVI PRIDELENÉ je tak trochu aj vizitkou samotnotnej osobnosti vodiča, v akom prostredí sa najlepšie cíti a pod.
Reakcia na: KLF #15512:
Kua dobrovolne cistit vozy, tak to uz musi byt pokrocily stupen sialenstva. MAm obavy aby DPB niekto neobvinil zo zamestnavania deti. 🙂

Inak teraz vazne - DPB neprijme ani takto dobrovolnych cisticov - neviem akoby sa riesilo nejake spadnutie do kanala prip. iny uraz. DPB by si mal riesit cistenie naozaj inym a hlavne serioznejsim sposobom ako dobrovolnikmi a vodicmi.
Reakcia na: KLF #15512:
tak otvorene dvere su mila novinka. Som bol doteraz v tom, ze dobrovolne sa vozy cistit nemozu (odovodnoval som si to tak, ze dpb sa bal, ze im niekto ukaze, ze sa to da a potom budu problemy :-))) ).
Juro: No ano, presne tak. A inak neviek co by sa stalo, keby chlapci z KPMHaRD vzali do ruk metly a sli iniciativne poupratovat... Nie je to ich povinnost, ale ked sa o tie vozy zaujimam, tak snad pre ne aj nieco spravim. Som sa pytal v podniku a v Krasnanoch maju dvere otvorene, takze nieco take, akoze "Cudzich tu nesmieme pustit cistit" tam neplati. Neviem ako v Juraku a inde.
Neviem ja osobne si myslim, ze vodic ma zobrat metlu do ruky len naozaj operativne, o cistotu by sa mal starat DPB inak (cistici, umyvacie linky,...). Vodic by mal hlavne jazdit - bezpecne, ohladuplne, hospodarne a podla grafikonu.
frenky:
-Jo v prvním případě by to měli být řidiči, kdo by se měl starat o autobusy. Ale pouze tak, že bude jezdit s vozem šetrně, bude ho mít vytřený apod. O motor se musí starat mechanici v garáži. Kolik v Bratislavě vyhořelo motorů u Ikarusů řady 400? To není vinou řidiče, ale prasáckou údržbou v garáži. O motor se nemůže starat pouze kladivem, ale občas to chce umýt špínu, mastnotu a prach z motoru, která se pak vznítí. Jak chce DPB nakoupit nové nízkopodlažní autobusy, když není schopen naučit mechaniky a řidiče dělat s nářadím nebo se smetákem? Nízkopodlažní vozidlo je prošpikované elektronikou. Na diagnostice musí být počítače, které někdo bude obsluhovat. Kvůli spousty elektroniky na podvozcích by se měly vozy umývat i ze spodu. Vyhřívané garáže apod. No nevím, co z toho splňuje DPB. Údržba není jen na bedrech řidičů.

-DPB možná zná hadr na podlahu, vodu nebo vysavač, ale používá je jen zřídka kdy.

-Takže je to takový zamotaný kruh. Zaměstnanci nemají vztah k vozům, protože vedení nemá vztah k zaměstnancům. Tak to se potom DPB nevyhrabe ze srabu nikdy. 🙂

-Ne vozy sice na cestě nejsou, ale být by měly a dávno. DPB sice plynofikuje a generálkuje vozy, ale autobus s GO vydrží maximálně 7 let. Co potom? Nejvhodnější variantou by bylo pro DPB s 270 starými vozy udělat toto:
100 zrekonstruovat
150 nakoupit nových vysokopodlažních
20 nízkopodlažních.

Nepište sem, že nakupovat vysokopodlažní vozy je zpátečnické. Není to zpátečnické v podniku, který provozuje vraky. Zpátečnické to je v Mnichově nebo ve Vídni, ale ne v Bratislavě. Není možné přemýšlet nad luxusem, ale nad co nejradikálnější a nejlevnější obměnou většiny vozidel.
Spinave vozy, pridelene vozy: U elektriciek je to podobne. Su vozy, ktore si niektori vodici pokladaju za pridelene. Niektore su ciste, ine nie. Vacsina vozov je ale v kabine zasrata. Ja samozrejme nemam prideleny voz, ale upracem v hociktorom voze vzdy bordel. Je pravda ze som brigadnik a teda nejazdim kazdy den, takze neviem ci by ma to bavilo kazdy den upratovat, ale ked jazdim, tak vzdy poupracem. Aj "pridelene" vozy, aj nepridelene chudatka, samunke... 😉
Ale ja to riesim tak s tou spinou, ze vacsinou idem jazdit v zasratych spinavych nohaviciach, spinavych teniskach starych a nie v cistom. nech si ludia myslia o DP co chcu. Dovod - NEDA SA SPRAVIT sluzba v cistom bez toho, aby sa clovek nezasral od masti, oleja, prachu, spiny. Neda sa. Proste kym sa DP nebude o cistotu vozov starat tak, ze sa tam aspon nezaspini clovek, ked uz nie tak aby sa blyskal interier, tak budem chodit obleceny takto. A cistota teda nevyzaduje skoro ziadne financie, len VOLU !
re #15503 Tomas> ja to poznam, viem, ze vodic aj ked sa stara nic z toho nema. Ja som len narazal na tych vodicov, co maju prideleny voz a absolutne sa onho nestaraju. (1007,1008,1015,atd.)
Potom su taky, co v spinavom voze nemozu robit. Napr. kamos ma taku zasadu, ked nema svoj voz a dostane daky spinavy. "Ja mu tu poriadok robit nebudem, je to jeho voz nech sa onho stara." Ale vzdy mu necha odkaz, ze "v takomto bordeli sa neda robit", alebo daco podobne.
Ja osobne by som asi tiez nevedel sediet 9-10hod. v spinavom voze, kde este aj pristrojova doska je pod 2mm nanosom prachu.
A nakoniec su taky, ktory si myslia, ze ked si vycackaju voz aky je krasny, ale vnutry je spinavy, po technickej stranke je to hrozne. (1003,1016,atd.,atd.)
Reakcia na: Vladimír #15504:
Nie,len ked nemas nadspotrebu tak nemas z nikym problemy.A ked mas tak ti veduci povie je mi luto...
Vladimir: TrM ma z hladiska cestujuceho dost zasadne inovacie - nove sedadla, transparenty a hlavne tichu napravu. Nenadarmo tu niekto pouzil vyraz "rozzurena 14Tr".

Si #15492: pri standardnom autobuse spominali cenu 4 mil Sk. To stoji len SOR, alebo slovenske zazraky. Karosa je cez 5 mil. Ide o to, ci niekto da peniaze kvoli nizkopodlaznym autobusom (podpora menej mobilnych), alebo vseobecne na obnovu. Len vtedy sa da spekulovat co je pre podnik lepsie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.