A kedy je teleso samostatné a kedy nie? Je trať vedúca v stredovom deliacom páse na samostatnom telese? A vždy, alebo len pri otvorenom lôžku?
Vyhláška 350/2010 o stavebnom a technickom poriadku dráh v § 43 ods. 1 hovorí:
"Trať električkovej dráhy sa umiestňuje na vlastnom telese dráhy alebo na cestnej komunikácii podľa technických noriem.39)
39) Napríklad STN 28 0318 Priechodné prierezy električkových tratí. STN 73 6405 Projektovanie električkových tratí."
Má niekto tie normy poruke?
Inak z kontextu § 43, najmä ods. 8 a 10, vyplýva, že trať v stredovom páse cestnej komunikácie (Račianska, Vajnorská, Ružinovská atď.) sa za vlastné teleso nepovažuje.
Nechcem do toho príliš rýpať, ale z tunela nie je explicitne vylúčená celá cestná premávka... Nie je tam, tak ako predtým - značka B1 - zákaz vjazdu všetkých vozidiel s dodatkom okrem MHD, ale je tam sústava značiek B3 zákaz vjazdbu motorových vozidiel, B11 zakaz vjazdu cyklistov a B13 zakaz vstupu osob. To znamena, ze zakaz sa nevstahuje pausalne na celu pozemnu premavku s vynimkou MHD, ale obmedzuje de facto 2 typy vozidiel z 3 (motorove a nemotorove), cim implicitne chape elektricku ako 3. typ vozidiel pozemnej premavky - elektricku...
Aby to bolo jednoduchsie, vravim, ze som videl cez tunel prechadzat policajtov... ako sa ma tvarit elektricka a policajne auto ak sa stretnu? definuje to zakon o cestnej premavke, alebo drahovy zakon? naopak, napriklad na useku na racianskej k takejto situacii nemoze dojst...
teda moj zaver k tejto problematike
- pokial na trati moze nastat situacia, ktora nie je obsiahnuta v drahovom zakone, tak je to subezna premavka a pokial takato situacia nemoze nastat, je to premavka na samostatnom telese.
Tunel je podla mna analogicky pripad s elektrickovym prechodom medzi Americkym a Florianskym namestim
"...nedával vlakové priecestia a železničné na jednu úroveň..." Čo tým chcel básnik povedať a čo, preboha, je vlakové priecestie? Nechcel si napísať električkové?
Podľa mňa tie zákazy nutne neznamenajú , že ide o pozemnú komunikáciu. Ako inak by si vodičom iných vozidiel a chodcom jednoducho vysvetlil, že tam nesmú? Dôležité by bolo zistiť to, či sa nachádza v zozname miestnych komunikácií, resp. v cestnej databanke. A ja ho tam nevidím.
a zrovna prevčerom sa tadiaľ preháňala polícia (bez majákov)
Re #154922 AAA: to čo som napísal nie je v kontradikcii s týmto
ale zaujímala by ma jedna vec... podľa zákona o cestnej premávke 8/2009 neplatí, že električka má vždy prednosť... takisto nie je uvedené ani to, čo je v zákone o dráhach.... ako má bežný vodič - držiteľ vodičského preukazu skupiny B vedieť, že (teoretická situácia: ) napríklad na trati na samostatnom telese, ktorá kolmo pretína pozemnú komunikáciu nemá prednosť, resp. neplatí prednosť zprava..?
zhodou okolností na danom úseku taký prípad nenastáva, lebo aj keď je električka na samostatnom telese, ide pozdĺž hlavnej cesty a aj na označenej nesvetelnej križovatke je táto dráha zahrnutá do križovatky s hlavnou cestou (Račianskou)... ale čo ak by taký prípad nastal...
Pokiaľ je električka mimo pozemnej komunikácie, tak má vždy prednosť v zmysle zákona o dráhach. Jednoznačne ide napr. o úsek ŽST Vinohrady - Hybešova. Výnimka je len v prípade, že príslušné návesti určujú inak.
Električka je podľa § 2 ods. 2, pismena v) zakona 8/2009 o o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov vozidlom "cestnej premavky"
Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie
"v) vozidlom motorové vozidlo, nemotorové vozidlo a električka.
Vlak tu v tomto kontexte rozlišoval, preto by som nezachádzal do extrémov a nedával vlakové priecestia a železničné na jednu úroveň...
hoci nevylučujem, že by som neprijal lepšiu preferenciu a hlavne vylúčenie povinnosti vodičom električiek dávať prednosť chodcom na priechode pre chodcov... toto tiež spomaluje premávku a je to zvrhlost
Tunel podla mna je spolocna premavka... ked si vsimnes, komunikacia v tuneli je oznacena prislusnym vodorovnym a zvislym znacenim, ktore je ilustrovane vo vyhlaske k zakone o premavke na pozemnych komunikaciach 9/2009. Takze povedal by som ze v tuneli ide elektricka de facto po "ceste"...
Osobne si myslím, že pokiaľ je to samostatné teleso, tak to nie je spoločná premávka a na gumokolné priecestia cez takéto teleso by sa mali vzťahovať pravidlá platné pre železničné priecestia.
pokiaľ viem , Prievidza ziskala, Zvolen sa teraz uchadza s tymi 14 klb. vozmi a Bratislava nema narok alebo v ramci ineho oper.programu . Este aj Trnava a Kosice dostali CNG shitelisy z eurofondov
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike