Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
si: tak s tým busom a tr si prehnal.

piťo: tak čo si hentým chcel dokázať neviem.

papyr: veď napíš znovu nechce sa mi tráviť na nete a vyhladávať staré tvoje a igorkové príspevky. Môžme to tu rozobrať znovu.

vladimír: Nevieš čo vyšiel DPMK jeden solaris.

KLF: A to teraz kvôli tomu, že to bude zložité, tak ostaneme pri súčasnom stave? Veď aj prechod k demokracii bol tažký, ale bol si jeden z tých, ktorý ho započali. Minimálne na makarenkovej. Aj ten vyhybkar má pod sebou ľudí, ktorý ho môžu nahradiť a ten náhradník si to možno predstavuje lepšie a kvalitnejšie.

Dnes bolo na TV Markíza v TV novinách o DP a nízkopodlažnosti vozidiel MHD. Nezastihol som to všetko, ale čo som pochopil tak od 2006 by všetky busy mali byť NP, alebo aspoň významný podieľ. No a ako vždy najlepší DP z toho vyšiel DPMK. Tak ako ináč, Markíza si vždy podrží Košice.

Dnes som išiel tuším s 7935+7936 (kooperativa) na 5 z Gaštanového a ten vodič bol prototyp ideálneho vodiča. Normálne plynulé rozjazdy, rýchla jazda, normálne brzdenie a na Borskej mal meškanie asi 25s. Teda mal prísť 46 a prišiel 47:25. Paráda, radosť zviesť sa. A to na Pionierskej musel čakať 3min, lebo tam ešte robili ten oblúk. Potom to dohnal. 🙂 🙂 🙂 Keby som išiel až k Pri kríži, tak sa mu pôjdem poďakovať za skvelú jazdu.
Reakcia na: Andy #15477:
to porovnanie vobec nie je uplne dobre - pretoze beznemu cestujucemu je jedno aky ikarus 280 to je alebo jediny rozdiel medzi karosami B7xx je to ze su dlhe a kratke, ale inac je to normalnemu cestujucemu uplne jedno... (a mnohi ani nevidia rozdiel medzi autobusom a trolejbusom 🙂 )
Vysvetli mi niekto, z akeho dovodu sa na linke 43 cez vikend vystriedaju dve vozidla? To aby nevybuchli tie draciky, kvoli povinnym prestavkam, alebo kvoli tomu, ze by cely den nevydrzali bez odbehnutia na Pristavnu?
Reakcia na: piťo #15475:
A mala poznamocka: TAM 260 uz asi jazdit nebude. Jeden je polorozpadnuty a druhy ma uz rok a pol poruchu.
Reakcia na: piťo #15475:
A tie elektricky si nejako zabudol 🙂 A myslim, ze pocet typov nie je rozhodujuci 🙂 MHD funguje najlepsie tam kde je typov najmenej.
Hahahahahahahahahahahhhahahahahahahahahaha!!!
Myslíte,že ste najväčšie mesto,najväčší na slovensku,najväčšia mhd.!.!.!!!!
V niečom ste dobráci ale síce máte najäčší plat,
vaša mhd obsahuje len ničo dobrého!
Takže príklad oproti prešovu:
Bratislava: Prešov:
Sor ! -
Karosa B 731 ! !
Karosa B 732 ! !
Karosa B 741 ! !
Karosa B 932 - !
Karosa B 941 - !
Karosa B 951 - -
Karosa B 961 - !
RenaultCityBus - !
Ikarus 280 ! !
Ikarus 280.03 ! -
Ikarus 435 ! !
Ikarus 415 ! -
Ikarus 412 ! -
Solaris 15 - -
Tam Bus 272 A 180 ! !
Tam Bus 260 A 180 ! -
Tam Bus (solo) ! -
14 Tr ! !
14 TrM - !
15 Tr ! !
15 TrM ! !
Električku ani jednu nemáme!!!!!!!!!
Výsledok:
Nemajú:7-9
Majú:16-14
Takže Bratislava stále o 2 vedie.
(!-má uvedenú hodnotu,-nemá uvedenú hodnotu)
Reakcia na: J #15471:
Bratislava by usetrit mohla. A to aj relativne vysoke ciastky, odhadujem cca 100 milionov rocne. BA ma kde setrit. Prezri si starsie prispevky Igorka alebo mna.
Reakcia na: J #15471:

"A čo sa šetrenia týka, tak myslím si, že DPB už nemá kde šetriť."
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha....
Reakcia na: J #15471:
No... a to ako sam uznas je samo o sebe utopia. Musel by si totiz vymenit od vyhybkara Miska az po generala Zachara komplet vsetko. No a to sa neda. Musel by DP zaniknut a znova vzniknut. Cize sme nakoniec dospeli k zaveru, ze si pisal nezmysly. (neber v zlom).
m@rtin: ale veď hej to bol len príklad. Samozrejme že je tu veľa busov čo sú prehnité, ale samozrejme, že sa to lepší. Ak sa má v roku 2005 kúpiť 100 autobusov tak je to úspech. Zhruba 50% je po dobe životnosti. To je okolo 270 busov, ak kúpiš 100 tak to číslo radikálne zmeníš. A ak tých sto bude NP, tak dostaneš aj slušný podieľ nízkopodlažnosti vozového parku. A kedže sa budú kupovať v 2005, tak podľa smerníc EU budú musieť byť NP.

A čo sa šetrenia týka, tak myslím si, že DPB už nemá kde šetriť. Možno na platoch vedenia. DPB ako jediný DP v SR nemá odpisy, lebo mesto sa rozhodlo, že tým ušetrí milióny. Na stave vozového parku to je vydieť. Všetko to patrí mestu a DP je iba prevádzkovateľom. Ak mesto nekúpi nové...

Starých I28X je treba vymeniť 50. Teda toľko ich ešte máme. Ale čudoval by si sa, mnohé z nich sú na tom lepšie ako K 7XX, ktoré sú mladšieho dátumu výroby.

Ale nechcem aby to vyznelo nejak ružovo, problém z rozbitým vozmi a starým vozovým parkom tu je. bohužial 😞

KLF: ešte raz, zmeny treba na VŠETKÝCH postoch v DPB.
J:
Snad nechceš posuzovat stav autobusů podle pískání brzd? I úpně nový autobus může pískat a jeho technický stav bude OK. Podívej se do galerie fotografií např. Karosy B730. Je to možná lepší než před dvěma roky. Pak si, ale musím klást otázky:

1)Kolik autobusů je za hranicí životnosti? 60%?

2)Kolik se nakoupilo nových autobusů? 26 Sorů?

3)Kolik je potřeba vyměnit starých velkokapacitních Ikarusů a starých Karos? 300?

4)Kolik se zrekonstruovalo autobusů? 40, 60?

5)Jak dlouho bude ještě DPB čekat než se stane nějaké neštěstí, jehož důsledkem bude špatný stav autobusu? Do roku 2005?

Suma sumárum, je třeba 60% autobusů vyměnit hned a ne čekat do nějakého roku 2005. Pořád mi nejde do hlavy jak DPB může nakupovat ročně kolem 10-ti Sorů, když mu na silnících hnije stovky vraků jezdících s lidmi? Generální opravy pouze zakonzervovávají v podniku již tak zastaralé autobusy. Na chvíli to pomůže, ale co potom? Tak jako tak bude muset Bratislava během dvou let vyměnit alespoň 200 autobusů. Otázka zní "kde na to vzít". Šetřete!
Reakcia na: J #15468:
Voz mas za sebou, lebo tam ide nejaky voz, ktory ide nacas/meska/ide dopredu o +X minut.
Sankcionovat som tu nechcel JA, ale TY mna hned v uvode tejto celej diskusie. Nezbaudaj na to, ze TY si mne chcel za +2 minuty strhnut premie a uviedol si ma ako kontraproduktivneho zamestnanca.
nehnevaj sa, ale fakt si napisal bludy a to vychadzam z reality, zo situacie aka je. Pozri - ja robim vodica brigadne. Moja hlavna zarobkova cinnost ma od MHD asi tak daleko, ako K2 od ULFu. Pre DP jazdim preto, lebo ma to bavi. Snazim sa robit tu pracu co najlepsie a dufam, ze sa mi to aj dari. Ti co ste sa so mnou viezli (vratane Teba) tvrdite, ze ste boli spokojni. To ma sice tesi, ale stale si myslim, ze ak by si mal tu moc, aku si pisal - zeby si bol sefom, tak by si mal na premie siahat v 1. rade nie vodicom, ako Ty tvrdis, ale vedeniu. Proste nie nadarmo sa hovori: ryba smrdi od hlavy.
KLF: Zaužívané to môže byť ale nie je to O.K. To snáď pripustíš. Samozrejme keď máš za sebou voz tak musíš ísť normáln, ale ako je možné, že ho za sebou máš? Ja nechcem tvrdiť, že v DPB je všetko v poriadku. Nie je a v každej sekii, každej kancerálii je neuveriteľný bordel. Nemyslím tým špinu. Ale nemôžme sa teraz tváriť, nech sa začnú robiť zmeny najprv inde. Zmeny treba všade a to od vodičov, cez výpravcov, dispečerov, dielenských a administratívnych zamestnancov a samo v menežmente.
A nie hneď sankcionavať, najprv vytvoiť normálne pracovné podmienky, spraviť systém dať možnosť vodičovi aby stihol ísť načas a až potom, keď sa nejaký znich rozhodne, že načas nepôjde tak ho sankcionovať. Ale to nie je proces na dva mesiace, to je na dlhšiu dobu.

m@rtin: ja si myslím, že krok to bol dobrý a nikoho tých 160,- Sk nezabilo. Dokonca mohli dať 170 a dPB by mal 900.000 k dobru. Ešte si musím zistiť či mi čípová od DPB bude platiť aj v škole. Lebo UK chce zaviesť čípové karty za 500,-, tak si radšej kúpim u DPB. No a takisto vo vela fa sú čipové karty na hlásenie sa (novodobé cvikačky), SAD používa čípové,... Ale aj s busmi je to lepšie, vážne. Mám zastávku rovno pred oknom a napr. pískanie bŕzd je už pomaly rarita, kedysi to bolo naopak. Nedá sa všetko hneď ale pokrok tu je 🙂

piťo: no jasné a o mesiac príde prvé ULF, bude ich 100 🙂
Reakcia na: J #15441:
nevies ako to v DP funguje, si TOTALNE mimo reality ! Jedna vec je ako by to byt MALo, druha je ako to je ! Z konecnej ta vypravuju +2 - +1, ako kedy, ako kde. Odchadza tak 100% vodicov elektriciek. To by s vsetkych prepustil ??? Proste je to tak zauzivane, tak sa jazdi, kazdy to vie a je to OK. Mna vypravca vypravil +10. Keby som bol debil, tak idem celu trat +10 a zvalim to na vypravcu. Nie. Ja som sa snazil a bol som tak sikovny, ze som to stiahol na +4 v cieli. Kapitalna chyba vypravcu. Myslis, ze keby o tom vedeli prepustia ho ? Nie. Stalo sa. Konciaci vodici - bezne si nadbiehaju, aby boli skor vo vozovni. Cize idu v pluse (+). Vie v podniku sa o tom vie. Myslis, ze sa niekomu nieco stane ? Nie. Je to tak zauzivane. Chronometraz je nahovno. Linka 11 napriklad, alebo teraz co bola prelozena linka 11 a 14 na Nam. SNP. Z SNP si odchadzal presne nacas, ale nech si siel akokolvek pomaly - na Postovej si mal +2. A podobne. Myslis, ze sa tym niekto zaobera ? Nie. A mohol by som Ti menovat X dalsich veci, co su proti srsti cestujucim a su proste "OK", lebo su tak v podniku zauzivane. Ak by si cih chcel zmenit, musel by si NIE VODICOV sankcionovat, ako Ty pises, ale v 1. RADE cele vedenie ! A MOZNO az potom vodicov. Proste Ty nevidis do toho ako to funguje. A ver mi, ze toto nie som jediny kto si mysli. Proste Ty mas nejake vyidealizovane predstavy o tom ako by co malo fungovat, ale prepanajana uvedom si, ze cely ten kolos DPB nefunguje, tak nemozes zacinat somarinami, ako to, ze niekto ide +5, alebo +2. To je spicka ladovca a nepodstatna ! A chronometraz sa neda vzdy stahovat ako si to tu vy predstavujete. Jak Hurvinek valku. Ked mas za sebou dalsie vozy, nemozes si Ty spomalovat a flakat sa a ich zdrzovat. Proste budes mat tych +2 vsade, az po konecnu. Nemozes zdrzova koli tomu dalsie vozy. Je to proste uplne o inom ako tu Ty pises. Musel by si byt v praxi, aby si pochopil wo co tady gou.
A co sa tyka d3ka, tak to nie je ze moj nazor - mna sa to ani netykalo, bolo to len moje konstatovanie. Proste bol v tom aj on zahrnuty, kua pisal som to tu pred mesiacom, ci kedy, vyhladaj si to.
Kludne pis svoje nazory, ale nie bludy a nepravdy. Chapes ?
Andy:
A museli nebo chtěli zaplatit? 🙂
Reakcia na: piťo #15454:
nie, najskor v 2005 ked bude vypisany tender, Citaro vlastni firma Motor-Car Wiesenthal, tu sa len testoval.
Reakcia na: m@rtin #15462:
To zaplatili cestujúci..
Vladimír:
Pokud mi je známo, DPB vyměňoval všechny nové čipové karty za staré. Kolik to stálo?
Ak ste este necitali:-):-P

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.