Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #154185:
Síce je, ale pre ED platí zo zákona o cestnej premávke len ak je vedená po pozemnej komunikácií.
Reakcia na: Petto #154239:
Vario je jednozančne najlacnejšie. Ideálne sú vozidlá s otočnými alebo dynamicky otočnými podvozkami s čo najväčším podielom nízkej podlahy, t. j. napr. Avenio (Siemens), Flexity Classic (Bombardier), Tango (Stadler), 15T ForCity (Škoda). Lacné však určite nie je ani jedno z nich.
K názoru pána Šestinu: K technickým a ekonomickým veciam sa tu asi vyjadrili a vyjadria iní, mňa skôr zaujali jeho určité legislatívne konštrukcie, k tomu sa ale vyjadrím zajtra.
Reakcia na: Majo #154238:
nevyznám sa v tom moc,ale čo je ešte prijateľné pre naše trate,ale aj cenovo ?
Reakcia na: Petto #154236:
No vo výrobcoch to nie je určite. Vario by tu mohlo byť hocijaké okrem pluskového, osobne by som však nešiel touto cestou. Vario je niečo už dávno prekonané.
Reakcia na: Petto #154236:
LF,LF2 aj LF3 sa ponúka variantne na 1000/1435mm.Ale rada LF+ zatial len na 1435mm.
Reakcia na: Majo #154235:
Takže je chyba v DPB,že sa nevie rozhýbať a nie vo výrobcoch elin s podvozkami na 1000 mm. Myslel som si,že málokto ich výraba,ale som sa mýlil.
Z modelu VARIO by tu mohli byt len tie sólo vozy ??? 2článkové či 3 článkové LF3 neexistujú na náš rozchod ?
Reakcia na: Petto #154230:
Čo s tým má rozchod? Myslíš si, že keby sme mali 1435 mm, preháňa sa nám po meste stovka ULFov?

Re #154231 Petto: Je to NEHORÁZNE finančne nákladné - treba prerobiť trate (rozhodne nie všetky sú pripravené na zmenu rozchodu), zázemie a nakúpiť nové podvozky na všetky električky. Za to čo by to stálo sa dá postaviť trať do Petržalky! A hlavne efekt tohto kroku by bol NULOVÝ, či skôr záporný, keďže úzky rozchod umôžňuje rýchlejší prejazd ostrými oblúkmi.

Re #154232 Quakeman: Problém je skôr nájsť výrobcu, ktorý by úzkorozchodné vyhotovenie neponúkal...
Reakcia na: Petto #154231:
Nieje problém niečo prerobiť ale len na podvozky všetkých električiek treba zainvestovať tak 18mil. eur a na zvyšok infraštruktúry tak zo 160 až 200mil.eur a sme tam kde dnes ale bez nového vozidla a na dlhé roky v riti.Toto si nedovolí nikto ani v európe meniť v rozsahu prevádzky aká je v Bratislave ,to by bola investícia tak na 30 až 50 rokov.
Reakcia na: Quakeman #154232:
chechtáky sa už minuli na CapaCity ?
Rozchod s tým nič nemá lebo už aj Bombardier ponúkal svoje produkty-nieje problém vyrobiť čo budete chcieť len treba chechtáky ? ? ? .
Napadlo ma,je nezmysel prerobiť nás 1000 mm rozchod na klasicky 1435 mm ??? Je to až tak finančne nákladné ???
Pokiaľ viem na mnohých úsekoch by sa len vložila ďalšia koľajnica , horšie to je so zabetonovanými traťami ako Špitálska ulica,či novozrekonštruovaný tunel ?
Reakcia na: Quakeman #154229:
Tiež sa nemáme čím chváliť , veď pri našom "bohovskom" rozchode 1000 mm sa tak rýchlo NP eliny nedočkáme, ako poznám náš DPB .
Ešte jedna perla-Potvrdením pravdivosti môjho záveru je nákup 10 kusovej série v roku 1996-1997, keď pre Bratislavu boli tieto vozidlá dodané s podvozkami v prevedení zo začiatku 90-tych rokov, pričom pre Prahu a ďalšie mestá už s podstatne modernizovanými podvozkami normálneho rozchodu. Chvála bohu ? ? ? že to tak dopadlo lebo by sme mali také problémy ako v Prahe ,Brne a Ostrave kde tieto podvozky nepríjemne kmitajú pri určitej rýchlosti.Ešte že sme taký spiatočnícky !!V Prahe ich dokonca nákladne rekonštruovali Firmou SKD a výsledok s prepáčením na prd!!! ? ? ?
Reakcia na: Petto #154223:
Motor v elektrobuse Sor je typ TAM...,výrobca Pragoimex.
? ? ? Názory: Viliam Šestina - Rozchod koľají električkovej dráhy v Bratislave od minulosti po súčasnosť -tak polovica textu platila pre plánované hospodárstvo RVHP a z dnešným stavom má pramálo spoločného lebo väčšina dnešných výrobcov električiek má pripravené aj modely na 1000mm rozchod a čo sa týka tohoto -V januári v roku 1987 postihla strednú Európu snehová kalamita, ktorej následky sa nedali porovnať s podobnými situáciami v uplynulých desaťročiach. Električková doprava bola úplne...tak to bola pekná výhovorka súdruhov z ČKD že sa motory na podvozkoch 1000mm kazia častejšie ako na 1430mm. ? ? ? To si už mohli nájsť niečo lepšie ? ? ? .Nebude to tým že mali motory úbohú izoláciu B a kopec konštrukčných závad a úbohú údržbu?Prečo v Brne na prelome rokov 2009/2010 sa pokazilo viac motorov ako v Bratislave za posledné 3 roky pri v rovnakých klimatických podmienkach pán súdruh 1/6???Žeby mali v Brne 1000mm rozchod? ? ? ?
Reakcia na: Petto #154223:
Čo si dobre pamätám, tak by to mal byť Cummins o výkone 175 KW, hybridný systém (KERS) je od Allisonu, prevodovka motora asi tiež hej. Neviem, pre istotu si to ešte skontroluj. ?
K tomu Šestinovi z laického pohľadu: Väčšina článku hovorí o tom, prečo bolo potrebné v časoch RVHP vhodné zmeniť rozchod. Argumenty, prečo je potrebné zmeniť rozchod teraz som našiel v jednej vete: "Účasť renomovaných zahraničných výrobcov je pravdepodobne limitovaný počtom objednaných vozidiel, táto skutočnosť bola zrejme overená predbežným rokovaním s výrobcami."

PRAVDEPODOBNE ZREJME by mi to nestačilo ako argument na kroky vedúce k zmene rozchodu, keby som bol mestským poslancom a rozhodoval by som o tom...
Reakcia na: Valec #154219:
Pokiaľ viem v TEDOM-e nemusíš mať "podlahovú" krytinu až po strop, ale náš DPB si to objednal pod zámienkou, že je to ANTI-GRAFITI riešenie. ?
Reakcia na: Majo #154222:
Jasne, viem,ze SOR ma Iveco motory . ?
Motor v elektrobuse SOR je akeho povodu ???

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.