Dva dotazy:
1.) Počul som že 1.1.2011 sa má spúšťať BID a ja na okolie Senca, Pezinka, Šamorína,... Dobre som počul, či len prázdne slová do vetra...
2.) Kedy na 61 nebudú jazdiť kĺbové SORky? Ja len tak, lebo včera, čo som šiel jednou Vrakosou z AVIONU tak som myslel, že na tú Bajkalskú ani neprídeme. Kĺb vydával pazvuky, ktoré sa mi nepáčili...
Niekoľko dní som žil v presvedčení, že posledný monológ Nory Mojsejovej nemôže nič prekonať. Intímna spoveď o problémoch s rozchodom to dokázala. Som nový človek. Ďakujem!
inak koho mám kontaktovať keď chcem aby bol zverejnený na imhd.sk článok o návrhu električkového linkovania? Písal som na ba@imhd.sk a nič ? tu dakto napíše, podľa toho čo sú reakcie nejaký poloblud (nehovorím, že úplný, niečo tam pravdy bude) ale vec čo sa týka podstatnej zmeny v električkových linkách sem nedajú ?
podľa mňa tam nespomenul niektoré mestá kde 1000mm rozchod je a funguje. Ale stále neviem kde v skutočnosti bol problém pri KT8D5 pre Bratislavu, prečo k výrobe KT8D5 na 1000mm rozchod nikdy nedošlo ani v počte 1-2ks ako skúšobná séria?!
Vzhľadom na to, že v KE takmer žiadne využitie obojsmernosť KT8D5 nemá, bolo možné ich vyrábať iba ako jednosmerné, t.j. s jedným stanovišťom a dvermi iba na jednej strane?
No, trosku som popatral v historii a zistil si par informacii. Do MHD ako takej sa velmi nevyznam, som obycajny obcan, ktory uz len obcas cestuje MHD.
Vobec som nevedel ze vodici elektriciek maju nejaky interny predpis na 50 km/h, kedze kedysi bola v meste 60tka a elektricky maju vo voznoch nalepene nalepky s maximalnou rychlostou 65 alebo 60km/h.
O tom internom predpise som sa dozvedel az teraz ked som patral historiu tohto fora, kde som raz videl diskusiu o tom, ako niekto siel elektrickou az 109 km/h a ze Tunel niekdo dal pocas premavky aj za 45s.
Citacia z 10.1.2008 Hrdy_DlhoDielcan: "Rekord rekordov, ktory som zaznamenal, je 45 sekund. Tento rekord sa zatial nepodarilo prekonat ziadnej elektricke uz vyse dvoch rokov. Momentalne "robia" elekticky tunel v priemere za 1 minutu a 35 sekund. Milovnikom rychlej jazdy odporucam elektricku s ciselnym oznacenim 7954. Ak nejaka elektricka prekona "moj" rekord tunela, dajte mi pls vediet, som vam pristupny na ICQ : 317 826 567."
Na to mu fobust odpisal ze predpis D1/1 určuje max. rýchlosť 50 km/h. Obycajny obcan vsak o internych predpisoch velmi nevie a tak sa cuduje ze preco ked ma elektricka nalepku max 65km/h tak ide len 50 ked kedysi isla mozno aj rychlejsie... Z toho mi teda vyplyva ze musim s tebou suhlasit a priemerná rychlost v tuneli 41 km/h je dobry vysledok.
Sorry to osekalo príspevok.. citujem Z racionálneho pohľadu sa dá pochopiť i rozhodnutie vedenia DPB a.s. o nevypísaní verejnej súťaže na dodávku nových električiek v tomto období.* Je v podstate jasné aký BY BOL výsledok súťaže. Zo strany tradičných českých výrobcov BY BOL ponúknutý model z rady Vário LF a Škoda 06T. Voči projektu LF
SA DAJÚ OČAKÁVAŤ výhrady zo strany magistrátu s ohľadom na nemožnosť pokračovania projektu vo verzii LF+ pre úzky rozchod (už raz vysúťažili jedno z posledných vyrobených vozidiel – trolejbus 21Tr) a voči 06T výhrady zo strany prevádzkovateľa. Účasť renomovaných zahraničných výrobcov JE PRAVDEPODOBNE limitovaný počtom objednaných vozidiel, táto skutočnosť BOLA ZREJME overená predbežným rokovaním s výrobcami."
* faktor brutálneho prepadu príjmov mesta sa autorovi hodí ignorovať...
Teda z tých slov to vyzerá na domniekny a dohady autora.. Ja tiež môžem vysloviť rovnaký názor, že vzhľadom na aktuálnu (po)dobu trhového hospodárstva sa už uskutočnili rokovania medzi DPB a svetovými výrobcami električiek, vrátane tých českých a tiež predpokladám, že všetci deklarovali ochotu a pripravenosť vyrobiť ich model aj na 1000 m.. a rovnako sa domnievam, že niektorí z nich boli ochotní svoj typ aj ponúknuť na skúšku..
Ja ale z článku čítam medzi riadkami že s údržbou našich tratí je to naozaj až také zlé.. ale kompetentní ľudia si rovnako (ne)urobia svoju prácu bez ohľadu na rozchod...
Citujem:
"Z racionálneho pohľadu sa dá pochopiť i rozhodnutie vedenia DPB a.s. o nevypísaní verejnej súťaže na dodávku nových električiek v tomto období*. Je v podstate jasné aký >>BY BOL>BY BOL>SA DAJÚ OČAKÁVAŤ>JE PRAVDEPODOBNE>BOLA ZREJME
osobitne tlacidla pre dopyt a pre znamenie su poziadavka DPB.
Re #154161 Majo: v Budapesti som si vsimol ze na znamenie sa stlaca ta kontrolka nad dverami.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Pe Ha