ano, je to silove riesenie, ale funguje... videl si niekde na zeleznicnom priecesti postavat neake auto, ked fakt nemuselo ? ja teda este nie... a vies preco to tak je ? lebo autickari vedia, ze vlak pred nimi nezastavi. A ked ich zramuje, tak automaticky su povazovani za toho kto nehodu sposobil (a to sa odrazi aj na postoji poistovne k nim napriklad)
Koki, dnes idem 1x jazdit linku z Juraku. V zivote som tam nejazdil. Poviem vam - stahuje mi ritku...
Kirenka: predvcerom som trubil ja a dalsich 5 aut na autoskolu. Zablokovala krizovatku a bola to CISTE vina instruktora. Spravil FATALNU chybu v predpisoch !!! Ked sa trubi na autoskolu, trubi sa na instruktora, nie na vodica.
si: To je sice pekne riesenie, ale trochu silove. Ved tu mame predpisy a zakony. Staci jedno - DODRZIAVAT ich a ak to nejde po dobrom tak treba vymoct ich dodrziavanie. Naco si platime z dani policiu.
Nire zeby som bol zamerany proti autam, ale seru ma aj ine veci. Kua najviac ma tocia ignorantski fajciari, ktori hulia v pristreskoch MHD.
ano, museli... ale bolo by to iba prevzatie predpisu platneho v SR a tak by ako jediny citelny problem bolo dokopat macipanov aby o to mali zaujem (kdezto ta moja predchadzajuca fantazia by si vyzadovala vypracovat novy predpis a to nie je az tak jednoduche), ak sa k tomu ale budes stavat tak ze sa to neda, tak sa to naozaj nikdy nestane.... (obcas mi pripominas argumentaciu niektorych ludi ktori miesto toho aby hladali ako sa to da hladaju preco sa to neda )
ak sa chces vratit do reality, mozes pouzit hoci len predpisy platne pre zeleznice na slovensku, zmena statusu pre elektricky v tomto smere by nemusela byt az tak problematicka a aj ked by to nebolo az tak idealne, bolo by to 100x lepsie ako to co je v sucasnosti...
ja by som im vodicak nechal, spravil by som im nieco ine - zmenil prevadzkove predpisy pre drazne vozidla (elektricky) tak, ze pokial dokazu prekazku z trate odpratat (a nesposobia pri tom vaznejsie zranenie niekomu) tak mozu pokracovat dalej v jazde... skoda na gumokole je vzdy vyrazne vyssia ako skoda na elektricke a este by sa dalo interne v ramci DPB vyriesit aj to, zeby vodic elektricky musel pisat SPZtky zramovanych gumokolov a nasledne by potom DPB vymahal naklady na opravu laku a pod od prislusnych vodicov... - taketo riesenie by velmi rychlo zmenilo myslenie dotycnych vodicov :-))
Mas uplnu pravdu... Najviac ma vedelo nastvat ked som robila vodicak, ze vodic za mnou iduceho auta zacal na mna vytrubovat!!! Na autoskolu!!! A pritom som isla uplne normalne presne podla predpisov, ibaze on sa asi niekam velmi ponahlal... A len tak mimochodom, ked "len" stoji na kolajniciach a caka aby presiel, tak to este stale nie je take zle ako to co vyvadzaju pri tuneli... (minule tam stala elektricka dost dlho, lebo ten idiot to zaparkoval na kolaje) A prave takym by som okamzite brala vodicak!
a este rychlost, a telefonovanie za jazdy, alkohol, smerovky, prednost jazdy, zipsovita jazda, parkovanie,....
Kua tento narod ma v krvi porusovanie predpisov. Neviem ci je to slabe pravne vedomie, lebo v momete ze aj ten najvacsi slovensky taxi-frajer pride do Rakuska , tak je krotky ako baranok.
Asi je to tym, ze kazdy priestupok by mal byt po zasluhe nekompromisne odmeneny.
Ale aj vodici osobnych automobilov vedome porusuju predpisy. Konkretne vyhasku c. 115, ci ktora to je, o premavke na pozemnych komunikaciach. Napr. tato kaze vodicovi osovneho auta v uzavretej obci (cize v meste) aby spomalil jazdu, pripadne zastavil vozidlo aby umoznil autobusu alebo trolejbusu vyjazd zo zastavky... Staci sa pozriet ako to v skutocnosti vyzera. A to je iba jeden priklad z moha. Napr. sa vo vyhlaske hovori ze vodic nesime vojst do krizovatky ked vidi, ze ju okamzite nemoze opustit. Napr. vodizlo odbocujuce doprava cez elektrickove tele ma ostat dovtedy stat, kym nevidi ze krizovatkou prejde naraz. Ako to vyzera v skutocnosti? Natlaci sa na kolajnice a tam caka, kym ho niekto pusti dalej. A tramvaj aby stala... Ja by som ho zrazil. A potom mu velmi rychlo ukazem KDE je hranica krizovatky...
Btw, ohladne toho predpisu. Je celkom zabavne si to precitat a potom vyjst do ulic Bratislavy a zistit, ze ti najpovolanejsi ho s najvacsou pravdepodobnostou asi necitali. No co uz, aj taki su bratislavski vodici!!!
m@rtin a hroch: Ja s vami úplne súhlasím ohľadne konkurenčného boja, informovanosti a službách DP pre cestujúcich. Ale nech mi nikto nehovorí, že kampaň a la Praha nestojí nič. Aj na toto treba mať peniaze. Okrem toho je nutné rešpektovať trochu aj mentalitu národu + ekonomickú situáciu. Nechcem tu zasa miešať Prešov, ale predsa: DPMP postavil celé svoje fungovanie na čo najvyššej ekonomickej efektivite, tzn. držať MHD na prijateľnej úrovni pri čo najnižších nákladoch a čo najnižších cenách. A môžem vám garantovať, že v podmienkach východného Slovenska cestujúci viac uvíta lístok za 8 Sk (PO má najnižšie cestovné na Slovensku vzhľadom k veľkosti dopravnej siete) ako sprievodcu po MHD zadarmo. Na to vezmite jed. Ale aby sa ani v tejto oblasti nezaspalo, čoskoro sa v predajniach DPMP objavia aspoň "sprievodcovia" na obojstranne popísanej A4-ke (ČB text), a tí budú zadarmo. Takže v rámci možností - toho sa treba držať.
Inak, ako som už napísal, s teóriou súhlasím, len prax je (resp. musí byť) niekedy iná.
P.S. Už sa teším na opovržlivé reakcie.
Ja viem co je to predpis D1/1, aj ked nie som vodic elektrciky, niekedy mam pocit ze ovladam tie predpisy viac ako clovek ktory ma vezie. Ja si vsimam presne to iste. Aj techniku jazdy. Ked zaregistrujem uplne zbytocne naslapy, brzdenia, klaty a pod. tak si velmi rychlo spravim o vodicovi obraz. Sledujem aj to ci caka na dobiehajucich ludi, ci ide na cas, popripade s akou odchylkou a pod. Vacsinou si tieto veci necham pre seba, iba ked sa stretnem s niecim mimoriadny, tak to sem napsiem. Inac sa mi ani nechce.
Dakujem za info....Ja sam denne vyuzivam MHD-cku na ceste do prace i domov. A ver mi, nikdy sa neveziem len tak. Vsimam si napr., ci vodici elektricky dodrzuju rychlosti. Tato oblast sa ma priamo dotyka. A musim Ti povedat, je len malo takych, ktori dodrzuju prevadzkovy predpis. Len tak na ozivenie : rychlosť jazdy proti hrotu do priamej kolajovej vetvy je max 15 km za hodinu, po hrote 30 km za hod. Ak tento moj prispevok teraz citaju vodici elektriciek : ruku na srdce! Dodržujete to??? Ja viem, ze vyhybky vydrzia aj vyssie rychlosti, ako tie predpisom stanovene. Len tie vyhybky potrebuju opravu ovela skor, ako vyhybky, ktore su prechadzane stanovenymi rychlostami.
....a je este vela vela veci, o ktorych by sa dalo pisat....
Ale nechcel som si tu vylievat srdiecko, ci stazovat sa....Som rad, ze takyto pokec-kruzok existuje a verim, ze v konecnom dosledku pomaha vsetkym. Aj tym, ktori sa vezu, aj tym, ktori ich vezu.......:-)))
Ale aby som odpovedal na tvoju otazku: Neviem kto sa tohoto fora ucastni, ale vacsinou to budu nadsenci, ktori sa o dopravu zaujimaju. A tito ludia s nou aj cestuju, takze by sa dalo povedat ze cestujuci. Pracovnici DPB sem tiez prispievaju, napr. KLF (vodic), ale momentalne si na nikoho ineho nespomeniem. Teda okrem teba samozrejme.
Niektori z nas poznaju par ludi v DPB, ktori nie su iba radovymi zamestnancami. Niekedy sa s nimi stretneme a pokecame, dozvieme sa preco sa niektore veci nedaju a tak. Samozrejme, mame na to vlastny nazor, vacsinou z pohladu cestujuceho - co je pre neho prvorade. Povedzme cistota vo vozidlach, ako priklad. Niekedy sa dopracujeme ku konkretnym riesenieam, vacsinou vsak skonstatujeme ze nie su na to peniaze. Niekedy nase argumenty vezmu na vedomie, ale kvoli niecomu sa to tak nedalo spravit... Ale skus sa popytat aj inych ludi, toto je totiz iba moj osobny nazor, netvrdim ze aj ostatny to takto vidia.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si