Tiež mi občas lezie na nervy existencia tých sklopných sedadiel. Raz som mal cestu na Dlháče s gitarou (podotýkam, že aj s batožinovým lístkom), s tým, že som chcel vystúpiť až hore na Kuklovskej. Aby som zaberal minimum miesta (autobus bol plný), postavil som sa práve do rohu toho priestoru. No asi tak na 15 sekúnd, kým sa jedna pani, zjavne nie v dôchodkovom veku, nezačala dožadovať sklopného sedadla. Bolo mi súdené prejsť do uličky a vystupovať skoro na každej zastávke, lebo tých 7 minút by niekoho zabilo, že by postál. ?
Aj ked sa tomu techickemu vykresu asi moc verit neda. Vychadzal som len z udaju ze 2-4 dvere maju 120cm. Bohuzial ak tu mierku aplikujem na prve dvere tak meisto 80cm maju an vykrese 93cm...
Obhájili by ich asi takto nejako: Autobusy značky Solaris sa v Bratislavskej premávke neosvedčili čo si mohli všimnúť aj cestujúci najmä pri požiaroch. Taktiež autobusy značky Solaris neponúkali za výhodnú cenu klimatizáciu (to, že sa kúpila len do 20 ks by už ale nespomenuli) preto sme nakúpili dlhodobo osvedčenú značku SOR. ? ?
Vcera som isiel 18m SORom xxxx a hned prve drzadlo-tyčka za klbom sa po kazdej nerovnosti vychylovalo celkom dost do strany. Napada mi otazka kedy sa zlomi prvy Sor...
Nazdar vospolok. Moja otazka sa netyka teraz asi najdiskutovanejsej temy ohladom novych klbovych busov - ale nevie niekto z vas ako pokracuje rekonstrukcia trolejbusu Skoda Sanos S 200 Tr c.6505 ?? Posledne fotky tu zverejnene boli z oktobra 2009 a za tych 8 mesiacov sa na nom uz urcite nieco porobilo. Vopred dik za akekolvek info ?
pre admina/CP:
ak by sa dalo, pls. doplniť do CP zastávku AVION-IKEA (z) smer letisko, minimálne na 61tke je určite a z Račka má jazdnú dobu 14 minút, rovnako ako Pestovateľská + na zastávke je vyvesený CP "platný od 1.7.") ?
to keď by bolo v BA novinách porovnanie interiéru Solaris vs. SOR + to, že Solaris neponúkal vyššiu cenu ako SOR, tak som zvedavý ako by sa DPB obhájil. Je mi na grc z toho, že jedna značka tu je preferovaná len vďaka mafiánskym vzťahom a jednak tomu, že je to lákadlo pre lakomých Slovenských dopravcov. ?
Capacity pre BA ma malo miesta na sedenie, to je jasne, to je ale problem DPB, urcite sa robi aj s viac miestami na sedenie. Zle riesene je ale sedenie pri motore: (a) pozdlzne umiestnene sedadla nie su nikdy dobre a pohodlne a maju len to vyhodu, ze (b) umoznuju stat viac ludom, co ale v pripade Capacity neplati, bo su tam schodiky. Riesenie zadnej casti ako ma Solaris 15 (teda predpokladam ze podobne riesene su aj 18ky, neznam) je ovela lepsie a efektivnejsie.
mne v sore vadi asi iba podklad pod sedadlami co su otocene chrbtom k vodicovi. krajne sedadlo je moc daleko od kraja a clovek sa pri zliezani akurat tak odre. sedadla v opacnom smere su v pohode.
pridam jednu prihodu zo vcera. do poslednych dveri nastupil starsi ujo s palickou. robil mu problem aj ten jeden "schod" do autobusu ale sadnut si chcel na sedadlo hned pred motorom ku ktoremu su dva schody ? ked asi po dvoch minutach zistil ze je to vysoko tak si isiel sadnut viac dopredu.
Podla toho co som pocul, tak Solaris a SOR mali prakticky rovnake cenove ponuky. Solaris je trieda Mercedsesu, SOR trieda ci dve nizsie. Takze neporovnavam SOR a Mercedes, ale Solaris a SOR a mam podozrenie, ze vyberove konanie DPB bolo zmanipulovane v prospech SOR, kedze ponuka za rovnaku cenu vyrazne horsie vozidla. Zatial co SORky pre Prahu mozno nazvat lokalpatriotizmus, SORky pre blavu mozno nazvat len korupcia.
Nuz nejde o to, ze v tej 4ke v Solarise je pomerne malo miesta na nohy, ale o to, ze kolko tam je celkovo miest na sedenie a kolko miesta na kociky a voziky a pritom je interier prijemny a prehladny. Dokonca aj zuzeny priestor 3tich dveri je OK.
Panstvo, nič v zlom, ale trošku objektivity by vám neuškodilo.
SOR a Mercedes je niečo ako Dacia a Mercedes. A táto SORka je od českého výrobcu to najlepšie, čo za 10 rokov vyrobil. Nie je to žiadna sláva, ale z používania v Nitre viem, že je to úplne v pohode.
5 dverový systém je dobrá vec, uľahčuje nástup a výstup ľudí. To, že ľudia sedia na miestach, ktoré sú výklopné aj v preplnenom autobuse, to už je na osvetu cestujúcich, ale rozhodne nie nejaká výrobná chyba alebo nedostatok. Rovnako nie je chyba SORu, že ľudia v busoch s klímou otvárajú okná. To je opäť na osvetu alebo uzamknutie týchto okienok.
Ja som bol napríklad milo prekvapený, že v SOR sa môžme 4 chlapi posadiť na štvorku, kdežto keď si tak sadneme v Solarise, tak si nemáme ako nohy dať. Rovnako zle je napríklad riešené sedenie v prednej štvorke Capacity, kde zavadzia madlo. A preto je teraz celé Capacity šmejd?
Tvrdý plast, mäkčený plast, také čalúnenie, onakvé... Prosím vás, veď to je vec vkusu a to si kľudne nakonfigurujte do svojho auta, ale to snáď nie je prioritou pre vozidlá MHD.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
M.C.