nezmení sa ale to, že hrbatých SORiek sa najskôr zbavíme v roku 2018-2020 ale to by sa museli vozidlá u nás vyraďovať po 8-10 rokoch a nie 15-18.
Jediná vec, čo mi na NB18 prekáža je strohosť interiéru, moc hranaté, zatiaľ čo Tedomy a Solarisy sú o dosť krajšie vyhotovené. SOR je taká suchotina, aj keď je to citeľný krok vpred oproti Ik435 a Karosám B741. Je zaujímavé napr.,že prechod medzi NP časťou a vyvýšeniu časťou riešil SOR na karosérií šikmou časťou okenného rámu a na NB nemohol tie dva schody na ľavom boku na lištách vyriešiť šikmou časťou ? Na prenajatých Mercedesoch je to dobre vidno ako to má vyzerať.
Ak si pamätám dobre z jedného článku pred pár rokmi tak DPB spolupracoval na vývoji SORu BN12 tak asi k nemu cítia istý vzťah. ? Ale ja by som preferoval radšej TEDOMy, ale neboj v decembri sú voľby a zmení sa pravdepodobne celé vedenie mesta a tým pádom aj DPB a možno bude všetko ináč. ?
Ja Ti zasa odpoviem trochu inak ako luky133: nakoľko bratislavský dopravný podnik má so sorom nadštandardné vzťahy, je celkom možné, že budú do Bratislavy dodávané aj autobusy BN12, aj keď tie dva na obrázku sú skôr výsledok nášho neúspešného tendra a tak ich operatívne sor prehlásil za testovacie...
Ale nakoľko v BA máme doteraz Sory: B9.5, BN9.5, BN10.5, C10.5 a NB18 do budúcna sa nedá vylúčiť nákup žiadneho ďalšieho typu soru... a povrávalo sa aj o BN 12.
Pravdepodobne ide o tie vozidlá, ktoré sa tu už spomínali a ide o testovacie autobusy, ktoré vyrobil SOR len tak. Dokonca som počul, že mali byť určené pre tender na linku do Rajky, ktorý sa musel zrušiť a SOR si myslel, že vyhrá, ale to som len počul takže tomu by som až tak neveril. Čo sa jedná kategórie 12m, DPB má momentálne tento vozový park pomerne v dobrom stave a pokiaľ viem neuvažuje sa o dodávke autobusov a pri kategórii 12m preferuje celonízkopodlažné vozidlá viď. napr. Citelisy alebo Tedomy (podľa stránky TEDOM-u DPB disponuje najviac vozidlami zo všetkách dopravcom kde tieto autobusy premávajú, celkom 30ks ? )
K tomu sfalsovaniu uplne by stacilo kedy kazdy den dali napriklad prve dve pismena rovnake takze sfalsovat by sa teoreticky dalo len z toho dna.. resp. by vyrobili nejaky lahky kluc k desifrovaniu...napriklad W sa bude posielat od 9 do 15.OO a hned by mali prehlad... ?
Inak ked sa tu pise o zdielani listkov. Raz som zazil ako jeden chalan vystupoval z elektricky a strcil listok do oznacovaca. Tak som ho vytiahol a bol to 70 centovy listok oznaceny pred 25 minutami. Takze som ho kludne mohol este na 35 minut pouzit
Väčšina ľudí netúži po falšovaní lístkov, a len si ho proste chcú kúpiť, aby nešli na čierno. Tak pre tých to je. Veď pri bratislavskom systéme kontroly lístkov by sa asi len debil zaoberal falšovaním SMS lístka..
V nbežne fungujúcom svete sa rovnako vyskytujú prevádzky s fotobunkami aj bez nich. Ja som bol osobne viackrát svedkom v Stadtbahne BOGESTRA. ako rezignovaný cestujúci po bezvýslednom poskakovaní okolo fotobunky (kde ňou nahradili dopytové tlačítka) rezignovane mávol rukou a viezol sa o zastávku ďalej.
Mohol by si príležitostne zobrať so sebou pásmo a zmerať tú šírku uličky v SOR-ke aj v MB, abysme vedeli tú neporovnateľnosť porovnať?
Ja möžem na oplátku zmerať šírku uličky v SOLARIS-e a v CITYBUS/-ELIS-e.
Zdielanie SMS listkov je zaujimava zalezitost... cudujem sa ze este na to niekto neprisiel skorej... cely system SMS litkov stoji na velmi tenkom lade...nevyskusane, neoverene a nebezpecne vychodoeuropske vymyselnosti...
btw, ovela jednoduchsie ako zdiealanie SMS listku je jeho uplne "sfalsovanie" z mojej skusenosti, cca 1 kontroly SMS listku, a zopar pozorovani kontrol inych som dosiel k zaveru (suhlasim, moze byt nereprezentativny) a REVIZORI KOD LISTKU NEKONTROLUJU, kontroluju obsah SMS listka - cas, ale kod si uz nijak neoveria - museli by pri kontrole SMS listka nieco natukavat do svojho pocitaca, a to zasadne pri kontrolach nerobia, a viem si predstavit ze tym sposobom by skontrolovali mozno 2 SMS listky za jednu kontrolu... nie je nic jednoduchsie ako si "vytvorit" SMS listko, ulozit do prislych SMS akoze z cisla 1100 a dat tam spravny cas a nejaky vymysleny kod:))) zdielanie listkov cez nejaky portal sa mi zda prilis sofistikovane a naklady na prevadzku nemusia byt pokryte vynosmi... najma ked sfalsovat SMS listkov ide tak primitivnym az detskym sposobom...
tie ponuky sa nemusia zverejnovat? presne kriteria, ako bol vybrany vitaz. myslim, ze by nas malo zaujimat, ze ci v onom vyberovom konani nebola v hre korupcia.
myslim ze privretiu ucinnejsie a efektivnejsie predchadza kamerovy system, pokial je dobre nastaveny a s dobrym monitorom - teda napriklad pri otvorenych dverach na monitore automaticky len pohlady na dvere a monitor je na vhodnom mieste, ze ho aj vodic vidi, nie ako napriklad v trolejbusoch...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eripmav
btw, ovela jednoduchsie ako zdiealanie SMS listku je jeho uplne "sfalsovanie" z mojej skusenosti, cca 1 kontroly SMS listku, a zopar pozorovani kontrol inych som dosiel k zaveru (suhlasim, moze byt nereprezentativny) a REVIZORI KOD LISTKU NEKONTROLUJU, kontroluju obsah SMS listka - cas, ale kod si uz nijak neoveria - museli by pri kontrole SMS listka nieco natukavat do svojho pocitaca, a to zasadne pri kontrolach nerobia, a viem si predstavit ze tym sposobom by skontrolovali mozno 2 SMS listky za jednu kontrolu... nie je nic jednoduchsie ako si "vytvorit" SMS listko, ulozit do prislych SMS akoze z cisla 1100 a dat tam spravny cas a nejaky vymysleny kod:))) zdielanie listkov cez nejaky portal sa mi zda prilis sofistikovane a naklady na prevadzku nemusia byt pokryte vynosmi... najma ked sfalsovat SMS listkov ide tak primitivnym az detskym sposobom...