Reakcia na: Andy #148359:
...obsluhovať tel. prístroj alebo vykonávať inú obdobnú činnosť nesúvisiacu s vedením vozidla...keď viem o odklone, samozrejme zastávku PRED ním cestujúcim poviem...
nepovedal som, že je problém niečo oznámiť.
pri vychádzaní zo zastávky podľa teba nemá vodič nič dôležité na prácu? a pri jazde medzi zastávkami tiež nie? a pri vchádzaní do ďalšej? a keď príde k nehode, nebude označený za vinníka, lebo cestujúci ochotne dosvedčia, že sa venoval niečomu inému? hm?
vodič je od toho aby viedol vozidlo, nie aby počas jazdy obsluhoval hračky!
Andy
Ako Sommelier písal, mala by byť v tom spolupráca medzi dispečermi a vodičmi. Ale niečo k tým vodičom si neodpustím. Napríklad v Amerike vodiči hlásia na každej zastávke nasledujúcu zastávku a nie je to pre nich problém, niekedy ešte robia aj dobrovoľne popritom zábavu. Hlásenie každej zastávky, alebo oznamu na každej zastávke je samozrejme aj podľa mňa pri dnešných technológiách prehnané, ale v prípade, že nastane situácia, kedy by cestujúci o niečom mali vedieť, prečo by ich nemohol informovať vodič, keď je priamo na mieste ako jediný zamestnanec firmy, pre ktorú sú tí cestujúci zákazníkmi? Pokiaľ mám informácie, vo väčšine častí sveta, na západ, aj na východ od Bratislavy nerobí vodičom problém poskytovať zmysluplné informácie.
Čo podľa teba v tomto smere zakazuje zákon?
Ak by nič zákon nezakazoval, aký mesačný plat v hrubom by si ako vodič chcel, aby pre teba nebol problém informovať cestujúcich vždy keď je to užitočné (samozrejme v rozumnej miere)? Ak je 650 eur málo, tak koľko by bolo dosť? 1000? 2000? Fakt ma toto zaujíma.