Opravím ťa.
Dopravný podnik mesta Bratislavy (DPMB) vznikol 1.7.1953 premenovaním vtedajších Dopravných závodov hl. m. Bratislavy (DOZÁB). Od 1.1.1987 bol pod názvom Dopravné závody hl. mesta SSR Bratislavy, koncernový podnik začlenený do koncernu Dopravné podniky hl. mesta SSR Bratislavy (kde figurovali aj ďalšie koncernové podniky - tuším že aj napr. dnešné OLO). Tento koncern ukončil svoju činnosť k 30.6.1989, jednotlivé koncerny sa spätne osamostatnili a z koncernu zabezpečujúceho MHD sa stal od 1.7.1989 stal Dopravný podnik Bratislava, š.p. (DPB). Teda odhliadnuc od právnej formy existuje DPB pod týmto menom už takmer 21 rokov.
Je to krajšie, to nikto nepopiera. Ale je to drahšie a nepraktickejšie. A Dvornyaga by tam užvôbec nevidel od druhých dverí na číslo ďalšieho autobusu, tak je to nanič ? .
Ako som už písal všimol som si neskôr a priznal som si chybu. To je nepozornosť keď niekto rýchlo pozerá výkres. ? Ale z estetického hľadiska (i keď to je každého osobný názor) je to krajšie, avšak vzadu to musí byť dosť nepohodlné.
Máš pravdu som si nevšimol tie čiary. ? Keď sme už pri tom CREDe/SORe tak omnoho viac sa mi páči CREDO Citadell 12 ako SOR NB 12, ale to je vec vkusu už. http://www.kravtex.hu/termekek_citadell12_en.php
Nemôžem si pomôcť, ale nechápem úchylku dopravných podnikov objednávať 4 dverový 12 metrový autobus. Chápem rýchlejšiu výmenu cestujúcich, ale preto je v autobuse aj menej nízkopodlažných sedadiel a menší komfort. ?
K tým vozokm, ale na druhej strane za tohto vedenia redukcia 203, 206, 207, 209, otrasný interval na 41, zhoršenie intervalu na 78 (i keď vznikla aj 178), a zdá sa mi, že aj na 93, 94, 95.
No nakoľko som viac fotiek nevidel neviem povedať, ale pravdu máš, že podľa fotiek to vyzerá na nízky strop. Avšak našiel som aj nákres a podla neho to vyzerá tak, že ulička je v normálnej výške a len sedadlá sú vyvýšene. ? http://www.kravtex.hu/img/buszok/bn95/jellegrajz_2.jpg
už som to tu spomínal... Uvedený autobus vyzerá, že má v zadnej (hrbovej) strop v malej výške oproti podlahe... Nie som si istý, či by sa tam dalo stáť... Ibaže by bol nasádzaný na linky ako 36 a pod. ?
Avšak ide o CREDO, ale je to len licenčný SOR, takže nepochybujem o tom, že by SOR dokázal pre Bratislavu vyrobiť aj plne nízkopodlažné BN 9,5 keď vypíše najbližší tender na ne. (ak niekedy vypíše) ?
btw. všimol som si, že Tedomy nemajú možnosť voľby maximálneho prevodového stupňa pre zvýšenie otáčok (napr.) do kopca. Nesťažujú sa na to vodiči?
Všimol som si, že v kĺbových Karosách to dosť využívajú, napr. pri výjazde na D2 na križovatke Lamač
a keď si v kĺbovom autobuse, vidíš pre zmenu dav stojacich ľudí... z toho vyplýva - nekupujme kĺbaky ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023