Tie tvoje kydy o "systéme" sú len obyčajné kvázi "umelecko - filozofické" frázy (ak rozumieš slovu fráza), ktorých ty a tebe podobní máte plné huby, ale stavím sa, že im ani sami nerozumiete. ?
To, že hovoríš o posledných dvadsiatich rokoch svedčí o tom, že si nos príliš ďaleko z Bratislavy nevystrčil. Západonemeckí šotouši sa rozhorčovali nad úpadkom vkusu už o ďalších 20 rokov skor ? .
A áno, Viedeň s rádovjo vačším prísunom peňazí je na to lepšie. Ale že by to bol taký dokonalý vzor? Posledné dvojnápravové vozy dojazdili 1988, dodnes všetky električky nemajú zrkadlo, za každý vybudovaný kus metra zrušené električkové trate, posledný nakupovaný model tramvaje pred ULF-om bol stykačový Duewag typ Mannheim vulgo E2... A Praha? Nezmyselné Porschetry a doteraz nejazdiace ForrCity? Každý má svoje chyby.
Riešením by možno bolo zvýšenie ceny za reklamu, nielen na vozidlách MHD, ale aj dane z prenájmu všetkých billboardov v meste. Na vozidlách MHD aspoň 5x a na verejných priestranstvách aj 10x. Reklám by výrazne ubudlo a príjmy by sa zvýšili. A zvýhodniť vyhradené plochy vo vnútry vozidiel, ktoré často zívajú prázdnotou.
Lenže pre DPB predáva reklamu asi externá firma, čiže s tým nič nenarobíme a v prípade magistrátu, resp. mestských častí to asi nemá význam komentovať.
A prečo by Viedeň nemohla byť plným vzorom? - Každý musí vedieť, že MHD je tam na rádovo vyššej úrovni. Vyše 10 rokov Wiener Linien kupuje ULF. Z nižšou podlahou nad TK nebolo vozidlo tuším ešte ani vyrobené. Rozvoj Metra, Kupovanie autobusov značiek ktoré celosvetovo niečo znamenajú. A možem pokračovať.... samozrejme, nechcem teraz tvrdiť že in
Wien je všetko dokonalé ale mnohé veci sú tam lepšie. Ak nechceš Vieden - tak už k aj len Praha (v ktorej tuším žiješ) -tiež má k MHD úplne iný prístup. (Škoda Forcity, Trat Barrandov, Metro L-D a dalšie projekty) -a mimochodom myslím si, že to preto lebo zmýšlanie Čechov ovplyvnilo práve to, že patrili dlho pod Rakúsko ako Germánsky národ. Ale zase musím uznať,že Slováci sa od Madarov naozaj nemali čo veľa naučiť...
Ale fakt DPB , nieto že nepostavil od roku 1989 jediný meter novej trate ale ani tých sprostých 25, (nieto 40) Capacity nevie zaobstarať. Ja byť vo vedení tak aspon pre to 150tisícvé sídlisko by som tých 25 vozov kúpil ako čiastočnú náhradu náhradu za slubovanú električkovú trať. DPB Petržalčanom dlží veľa. Každé civilizované mesto by už do takej husto obývanej štvrte potiahlo aj dvš trate. - To že Magistrát Bratislavy dáva peniaze bohviekde a že MHD podcenuje to už je vec druhá...všetko je o národe.
Čo je na tom zvláštne neviem čo je to za zvyk za posledných 20 rokov oblepovať či pomalovať celé vozidlo reklamou - cez dvere, okná cez všetko, pri autobusoch dokonca aj cez zadné sklo. To mi príde rovnako neestetické ako tie výtvory pouličných "umelcov". To už aj to Grafiti može byt potom na vozidle ked si za to dotyčný zaplatí - koniec koncov počuli som fámu, že vo Francúzsku na vlakoch aj taká možnosť je. No pre mna rozhodne nevkus.
K Reklamám -Ako spomenul Majo ,samozrejme má to i Linz ale pokial viem to uplatnoval len na starých vozidlách Düwag. Netvrdím, že všetko čo je v At sa mi páči. Ale aspon v Hlavnom meste majú tolko zmyslu pre estetiku.
Čo je na tom zvláštne neviem čo je to za zvyk za posledných 20 rokov oblepovať či pomalovať celé vozidlo reklamou - cez dvere, okná cez všetko, pri autobusoch dokonca aj
Keby si zaplatili stanovenú cenu a nevadilo by im, že ich reklama sa pohybuje vačšinou v noci a po Nemecku, tak s radosťou. My nie sme štátny podnik, ktorý dostáva miliardové "požičky" len tak ? .
áno chcel, čo si myslel? ? tu ti povie áno a keby za nim došiel Benda, tak tipujem, že by si so sebou odniesol dvere so zárubňou ako súvenír ? classical new-age hypocrite ?
To bude zrejme závisieť od toho ako bude pokračovať samovyraďovanie vozov a hlavne v akých dodávkach budú prichádzať nové kĺbaky.
Pretože len tak poslať naspäť 24 vozov by mohol byť problém.
Najprv treba doplniť stav za samovyradené vozy, ktorých je za posledné roky viac než dosť.
nebolo by od veci keby 2. kolóna bola čiste plynová. Potom by ale asi aj CNG Karosy B741 šli do Juráku a ten by musel do Trnávky poslať TAMBUSY a zvyšné Ik435. Ale keďže podľa mňa už stoja aj prvé skelety SORov pre Bratislavu, tak do konca júna tu môže byť prvých 10-15 kusov a tie vyfasuje Trnávka. Keďže platí "kolobeh hrzde" tak zvyšné Ik435 sa pomaly presunú do Petržalky. Inak to s tou L83 je teda "dobré". Najprv nikoho ani nenapadlo tam poslať Petržalské vozy, potom sa už konečne niektoré poradia robia aj z Petržalky a teraz všetko, čo je zas opačný extrém. Podľa mňa by tam pár poradí malo byť Juráckych.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
A áno, Viedeň s rádovjo vačším prísunom peňazí je na to lepšie. Ale že by to bol taký dokonalý vzor? Posledné dvojnápravové vozy dojazdili 1988, dodnes všetky električky nemajú zrkadlo, za každý vybudovaný kus metra zrušené električkové trate, posledný nakupovaný model tramvaje pred ULF-om bol stykačový Duewag typ Mannheim vulgo E2... A Praha? Nezmyselné Porschetry a doteraz nejazdiace ForrCity? Každý má svoje chyby.