1) Si študoval nejakú zahraničnú literatúru, že ti už nie je dobré slovo "konečná" ? ? Pre ZÁKAZNÍKOV to neznamená žiaden prínos.
2) Je to LEN a LEN šotohračka.
Ináč keď je tá zima a sneh som rozmýšlal prečo DPB už konečne nezakúpi nejaké poriadne automobily, ktoré by mali na starosti zimnú údržbu. Takéto podobné vozidlá používa aj ASA na upratovanie zastávok a chodníkov. Viem, že je lahšie používať vyradené autobusy, ale tie zase nie sú také úsporné, v prípade údržby zastávky musí stať pri nej alebo opodiaľ čím blokuje väčšiu časť cesty napr., príliš veľké na svoj účel a napr. na zastávky, ktoré sú pre minibusy sa ani nedostanú... Preto som rozmýšlal či by nebolo rentabilnejšie kebyže DPB zakúpi cca 4 nejaké takéto vozidlá: http://www.autokaros.sk/obrazky/obr210.jpeg
Je tam dvojkabína takže dostačujúci priestor pre pracovníkov, vzadu je korba na soľ, lopaty a iné nástroje a určite je to obratnejšie, úspornejšie a aj pohodlnejšie. Myslím teda žeby sa to oplatilo kebyže kúpia nejaké takéto IVECO, FIAT či iné značky... Keď som sa pozeral v takej primeranej výbave sa pohybovali niečo nad 35 000€ kus na čo by sa určite našli peniaze keď sa už našli aj na mini busy bez súťaže alebo aj Citelisy... Netreba teda myslieť len na cestujúcich i keď priamo sa ich to dotýka lebo toto by im prinieslo vyčistené zastávky možno aj o niečo skôr. A zase takéto vozidlá by sa dali využíť aj cez celý rok napr. pri upratovaní na zastávkach, dopravu malého materiálu pri nejakej oprave atď... A sú určite aj menej poruchové ako temer každý rok menené autobusy na zimnú údržbu. ?
Oblastné číslovanie...
1)... nie je pre deti, ale je pre systematiku označovania liniek. Bez výnimiek to však nejde. Tam kde sa dá, tak obe čísla označujú terminusy. Tam kde nie, tam len číslice na mieste desiatok. Tam kde ani to nie, tak tá linka proste oblastne očíslovaná nie je... Lepšie keď je ich málo, ako všetky.
2)... nie je hrajkanie, je to reálny "vylepšovák" za účelom spríjemnenia orientácie cestujúceho v linkách. Jeho zavádzanie si vyžiada minimiálne náklady, prakticky žiadne (nové schémy, CP, terčíky sa aj tak periodicky menia)
Oblastné číslovanie ma ohúrilo keď som mal 11 rokov, lebo sa menili trasy a všetko možné. Som sa s tým mohol hrať jak decko. Teraz ma to nejak nechytá. Podstatné veci vedeniu DPB aj tak unikajú viac než desaťročie.
to je všetkým ukradnuté... ľuďom by to uľahčilo cestovanie a ako ale... si zober, že niekto z Petržalky potrebuje ísť na Východné tak sadne na L98 a prestúpi len na L155 pri Figare a už je tam... to je ozaj komfort, ale vieš, nemôže byť MHD lepšia ako IAD. ☠
to je len byrokratická hračka aby sa niekto mohol tváriť, že vymyslel niečo prevratné :"Aha, pozrite sa na mňa, som génius! Zaviedol som oblastné označovanie liniek!" ...ale podstatné veci sú úplne inde, ako som písal už nižšie.
podľa mňa by mohla byť kľudne L51 predĺžená až na Slanec. Prestávky by sa robili tak, že šoféri by sa pri Voz. Krasňany vystriedali, prečo by malo ísť vozidlo na prestávku aj? Alebo tak by vozidlo po určitom čase odišlo z trasy a do vozovne na prestávku aj so šoférom a naskočilo by druhé, aby nebola diera v grafikone. Cez víkendy by sa to dalo riešiť tak, že by všetky spoje L51 premávali len v úseku Slanec - Vozovňa Krasňany a v CP by boli označené "v". Podľa mňa keď ľudia pochopia označenie L80 ako sa striedajú Kopčany/Kúp. Matador alebo na L36 zachádzku cez Polianky, tak by to šlo aj tu.
Ľudia, budíček... oblastné číslovanie nie je exaktné a nie vždy sa dá použiť... môžu v ňom existovať výnimky a nezrovnalosti... ide o to, aby väčšina liniek bola jasných...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
a.m.