Reakcia na: m@rtin #14208:
Skus prosim pochopit, ze je to jedno, v akej su triede passat a superb. Aj tak su tie triedy velmi blizko seba a sam uznas, ze tie auta sa lisia minimalne rozmerovo, aj tvarovo. Tu ide o to, ze VW nikdy nedovoli urobit taku verziu superb, ktora by mohla ohrozit, aj ked v inej triede, passat. O nic ine.
K tomu ostatnemu.Neviem, preco to vyrobca tak napisal - neviem si to overit, bo nemam k dispozici udaje ku karose 941E. Skus sa priamo u Karosy spytat (napis im mail - ak je to taka super firma - urcite ti odpovie). Mne skoro vobec neslo o kapacitu CB - aj ked sa ti to mohlo zdat. Az ked si sopmenul, tie udaje.
Neviem, ako suvisi to, ze v BA jazdia vraky s "pohrdanim" k9xx. Su to dve rozdielne veci. Mozem mat aj holy zadok a vozit sa na kolobezke a viem, ze skoda, ci fiat je "horsi", ako mercedes, ci audi, alebo jaguar, etc.
Ale jedina vec min. o k7xx plati. Pri rovnakej (ne)udrzbe vydrzia menej ako ikarusy i28x a i4xx. A to je jeden z dovodov, preco sa tu volaju vrakosy a nie su moc v oblube. Poviem priklad - karosy s pokazenymi dverami (aspon jedno kridlo) - mozem ich najst denne niekolko kusov na linkach, ale na ikarus (hociakeho typu) som na ani jeden taky nenarazil, ani na eliny, ci t-busy. A to nehovorim o klbovych karosach - kazda druha ma pozvarane v klbe tyce, ktore sa zvyknu urvat - neviem z akeho dovodu - neviem ti to lepsie popisat ktore. Proste v nasich podmienkach su karosy 7xx nevyhovujuce a nie je dovod predpokladat, ze rada 9xx bude ina.
Ved karosa iste neskrachuje, ked ba bude kupovat ine busy.
Papyr
- odhlasuje zastavky
- automaticky prepisuje ciele na displejoch RG alebo BUSE
- upozornuje vodica na odchod z konecnej zastavky
- na displeji vypisuje vodicovi dalsiu zastavku a pripadny rozdiel medzi opravidelnym a realnym odchodom
- robi tachografy (zaznam okamzitej rychlosti a prejdenej vzd.)
- zaznamenava aktualny cas a polohu vozidla
- zaznamenava aktualny stav palivovej nadrze
- zaznamenava okamzitu hmotnost vozidla v kazdom okamihu
- zaznamenava kazde otvorenie dveri
- keby sme nemali madarske oznacovace, ale povedzme take oznacovace, ako mate v BA, zaznamenaval by kazde stiknutie listka.
Vsetky tieto udaje su zaznamenavane na magneticke medium, odkial sa po sluzbe pretahuju do pocitaca a daju sa dlhodobo vyhodnotit. Povedzme priemerna spotreba jednotlivych vozidiel, priemerna vytazenost jednotlivych liniek (hmotnost vozidla), pripadna potreba znizit, resp. zvysit chronometraze (tachograf), ktory vodic kedy meskal viac ako 2 minuty, aku linku riadil a na ktorej zastavke to bolo, ktory vodic kradne naftu (stav PHM) a tak podobne.
Prinajmensom toto by mal vediet palubny pocitac hodny toho mena.