nie, je to moja zvedavosť na základe toho, čo napísal intony o (predpokladám) známych riešeniach v cudzine,
a niečo ako poznámka k súčasnej neznalosti,
Keby tam tie počítače boli, tak verím tomu, že sa nájde nejaký expert čo sa s tým bude hrať dovtedy, kým nepríde na to ako to funguje. Aspoň to číslo linky. Bo neverím tomu, že pred predajom tých vozov by sa niekto unúval vymazať z nich údaje.
súhlasím, ako pilotný projekt by sme mohli vyskúšať modifikáciu inteligentného svetelného riadenia dopravy (križovatky) pred zastávkami ako bola na Palisádoch, semafór ovládaný z vozu MHD by sa na pokyn vodič prepol na signál stop a chodci by mohli prejsť cez cestu a voz MHD opustiť niku,
Čo tam po pomerne krátkom ostrovčeku, viac by ma zaujímalo, ako by si takúto problematiku riešil vo Vrakuni, kde spolu s okružnou križovatkou vybudovali asi 150 metrov deliacich ostrovčekom medzi protismernými pruhmi. Tam ak sa pokazí auto, tak nie je šanca ho nikde obísť.
Re #140910 Ike:
Urýchli to dopravu? Áno, trolejbusy nebudú musieť čakať, až si niektorý z bratislavských polovodičov spomenie na prednosť vozidla VHD pri vychádzaní zo zastávky.
Zníži to nehodovosť? Viď vyššie a najmä chodcom na priechode nehrozí, že spoza trolejbusu vyletí blázon v protismere.
Zkomfortní to MHD? Viď prvý bod.
prečo by veľké autá s 19´´ kolesami a viac nemohli prejsť takú fyzickú prekážku, ktorej výška je do 10cm? pri ich odpružení to vodiči ani nazaregistrujú, viem je to proti predpisom, ale v takých autách si z predpisov robí ťažkú hlavu málokto, ak raz nechce čakať za vozidlom MHD, tak nebude, vojde do protismeru a prinúti oproti idúce autá k uhýbaniu ku chodníku, spomaleniu alebo zastaveniu, lebo vie, že takmer každý radšej počká, aby sa vyhol búračke,
v ktorých mestách sa také riešenia vyskytujú? sú z toho nejaké fotografie? v galérii na imhd sú rôzne veľmi poučné zábery aj s dobrými textami, z nedávnych sa mi páčia Pražské električky, Zubačka z Arth na kopec Rigi, Koľajové trate (osobitne záber Kde končia koľajnice, začína stavenisko), je tam aj niečo také?
podľa mňa aj dodatočne možno napísať a požiadať o informácie ako sa v tých mestách vyporiadali s popísanými okolnosťami,
Doteraz tam z Gyoru cez Mosonmagyarovar a Hegyeshalom premávali vlaky každý deň každé 2 hodiny od rána do večera.
Teraz do Rajky vlak zavíta denne iba 05:41, 07:41, 15:41 a 17:41 h. A z Rajky odchádza 05:12, 06:02, 16:20 a 18:20 h - www.mav.hu . Takže možnosť vlakového spojena Petržalka - Rajka - Mosonmagyarovar - Gyor sa ešte viac vzdiaľuje...
Podľa nového GVD pôjde cez Rajku (až od 28. 5. 2010 do 28. 9. 2010) iba jeden rýchlik z Prahy do Budapešti (z Petržalky do Maďarska 5:18 h, z Rajky na Slovensko 22:35 h).
V tejto súvislosti ma zaujíma, je tá trať medzi Petržalkou a Rajkou využívaná aspoň trochu na nákladnú dopravu Za takejto "silnej" prevádzky sa ju vôbec (tú trať) oplatí udržovať?
A už asi 2 roky ak nie viac žiadne osobné vlaky neobsluhuhujú ŽST Rusovce. Má na nej niekto službu ALEBO existuje už iba na papieri v podobe prázdneho políčka odchodov v GVD a v podobe názvu zastávky bratislavskej MHD?
To beriem... i keď aj tak sa nájdu predbiehači... vlastná skúsenosť A potom predstavitelia tebou spomenutej skupiny áut, ktorí si netrúfli obehnúť trolejbus mimo tých dosiek, ho nervózne predbehli v tom momente, kedy smerovacie dosky skončili čiže nepovedal by som skludnenie dopravy, ale akési stlačenie a následný výbuch, keďže trolejbus predbiehali ako utrhnití z reťaze ale za to si môžme sami, chápem...
Investícia je to síce pekná, ale aj tak mi to príde len ako akási "nálepka na ústa" a reálne investície do MHD by boli v podobe inteligentných križovatiek s preferenciou MHD a nie v riešení postavenom na generovaní kongescií ?
Samozrejme. Vodiace dosky takisto. a urcite by sa este nieco naslo.
Re #140910 Ike: Ukludni to dopravu. Tym ze rozne poznavacie spz-ky spravidla inych okresov ako BA a spz-ky s tromi rovnakymi cislami a velkymi autami atd uz nebudu moct ist cez plnu ciaru (šak nepukua) ale si to budu musiet odstat kvoli fyzickej zabrane, miesto tej plnej ciary. Aby proste nestresovali, nenahanali sekundy a nerobili hluposti (nazval by som to aj inak, vsak viete...) tam kde to aj tak nema zmysel. Je to vlastne psychologicky krok ktoreho nastrojom realizacie je fyzicka uprava kolizneho miesta. Robi sa to v miestach kde je jeden pruh tam, jeden pruh spat a zastavka bez niky.
Ja som však stále nepochopil prínos tohto riešenia...
Urýchli to dopravu? Nie. Zníži to nehodovosť? Nie. Zkomfortní to MHD? Nie.
Pokiaľ stále nespravíme v BA preferenciu električiek a MHD, kde sa dá, tak takéto rádoby riešenia nám vážne nepomôžu.
Prínos je jedine v tom, že trolejbus nemusí vychádzať z trolejbusovej niky... Ale zdá sa mi, že podobne ako pri Jaskovom rade a tamojších retardéroch, nikto nerozmýšľal, ako tu bude prechádzať vozidlo RZP, poprípade požiarnici....
Navrhovateľovi som zámerne spomínal, že "pokazený trolejbus" bude veľmi častým argumentom proti. Mal som pravdu. ?
Pochopiteľne, Bratislava je do istej miery špecifická, takéto riešenia však existujú, fungujú, v mestách kde boli zrealizované tiež jazdia električky a trolejbusy a tiež vozidlá s právom prednostnej jazdy. Priznávam, neviem, ako takéto situácie s pravdpodobnosťou 0,1% v zahraničí riešia, ale ak riešia a nemajú s tým problém, Palisády by nemali byť žiadnou výnimkou.
rozumiem správne, že by sa malo zo zákona vypustiť preukazovať údaje, ale dať povinnosť preukázať totožnosť OP a vynechať CP alebo iné preukazy totožnosti, lebo v nich nie sú uvedené všetky údaje?
čo s cudzincami, ktorí pricestovali alebo žijú v SR iba s CP a čo s preukazovaním mena zákonného zástupcu u neplnoletých cestujúcich a preukazovaním totožnosti u cestujúcich pod 15 rokov veku?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
drink