navrhnuté štandardné riešenie je do štandardných pomerov, ale DD, to je úplne iná káva,
väčšina zastávok v smere do KV je v miestach, kde existuje paralelný chodník alebo kde nie je významný pohyb chodcov,
v smere z KV sú 2 - 3 zastávky so stiesnenými pomermi, ale na tých nezvykne čakať veľa ľudí, aby pokračovali ďalej MHD,
problémom MHD na DD je nezvládnutá a zlá projektová fáza, bývalý Stavoprojekt sa koordinácii nevenoval ako mal, nech je zem ľahká nebohému HIP-ovi, nedal si poradiťa teraz na to dopláca celý OS, jeho obyvatelia aj návštevníci,
jasné, predpokladateľná dopravná záťaž sa nedá porovnávať so súčasnou, je to rádový posun z tisícov na desaťtisíce s tým, že absolútne negatívne dopady sa prejavia v čase dopravných špičiek,
podľa mňa sa zrušia 2 svetelné krížovatky v tesnom susedstve - Žabotova / Šancová a Predstaničné / Šancová, lebo na povrchu dnešného Predstaničného nám. majú stáť budovy, ku ktorým sa neprezentoval príjazd na úrovni "prízemia",
Ing. Mikuš už toho navyprával toľko, že ťažko rozlíšiť, kedy hovorí seriózne a kedy sa hrá na rozprávkara,
k 3 pruhom z megakomplexu treba ešte prirátať 2 + 2 pruhy zo Šancovej, potom ešte prúd vozidiel, ktorých vodiči sa rozhodnú prísť cez Jaskový rad, Dobšinského a Palárikovu, netreba zabudnúť na MHD odchádzajúcu z podzemia,
tomu sa hovorí dopravný koncept na pohľadanie,
na príjazd máme 3 smery a na odjazd vlastne iba 1, ak k tomu nevieme odkloniť tranzit zo Šancovej, máme sa na čo "tešiť" a ľuďom bývajúcim na Žabotovej a v susedných uličkách môžeme už vopred kondolovať
SOR je jednoznačne lacná práca, proste sa to nemôže už len prevedením interiéru a exteriéru porovnávať s vozidlami Solaris, MAN, Mercedes, Citelis a dokonca ani Tedom. SOR je čiste pre nízkonákladové dopravné spoločnosti a nie pre mesto, ktoré chce poskytovať nejaký štandard služieb. Ešte aj tie 13-ročné Mercedesy čo došli do Trnávky sú komfortnejšie ako SOR-ky, alebo Van-Hool čo došli do Nitry prekonávajú SOR-ky. To, že spĺňa rôzne kritériá čo sa týka mechaniky vozidla, je fajn, ale predsa to nie je to čo ponúkajú vyššie uvedení výrobcovia. Pokiaľ sa budú autobusy v takej významnej miere podieľať na preprave cestujúcich (Vlčie hrdlo, Petržalka, DNV, Lamač, Patrónka, Dúbravka, Ružinov,Vrakuňa), tak by mali úmerne tomu poskytovať aj komfort, keďže v autobuse strávia ľudia dosť dlhý čas a autobusové linky v BA neplnia funkciu odvozných liniek k metru (kt.tu nie je), električke alebo trolejbusu. Platí to možno tak pre linky z Východného, Vajnor a Vrakune (z časti).
Nechápem prečo DPB konečne nezjednotí to dopytové otváranie dverí. V električkách je to jasné, pri autobusoch je bordel. Odporúčam dopravnému podniku vydať manuál pre cestujúcich na obsluhu a používanie vozidiel MHD pre jednotlivé typy autobusov. Najprv chceli mať maximálne dve značky a teraz sa ich tu pohybuje hádam 8. Napomôžem si, ale najpraktickejšie boli staré Karosy a Ikarusy, kde sa dvere rozleteli okamžite a nie ako teraz, keď treba čakať celú večnosť.
vždy existujú vodièi, ktorí nedodržiavajú predpisy a miestnu úpravu organizácie dopravy,
pri vysunutí zastávok do pravého pruhu a zastavovaní v ¾avom vytvorí sa na 2 - 3 miestach nezmyselná úprava, napr. pred križovatkou H.Melièkovej a Kresánkovej v smere z kopca, rovnako aj pri podchode, a to tak nad ním ako aj pod ním,
v skutoènosti sú na trase z DD do KV 2 miesta, kde treba chrániť výjazd zo zastávok ZŠ Majerníkova a Matejkova, v smere z KV na DD opäť 2 miesta - výjazdy zo zastávok H.Melièkovej a Matejkova,
tieto miesta sa dajú riešiť miestnou úpravou, podobnou tej, ktorá sa prijala na základe Ivanovho návrhu, na Šancovej, jednoducho sa vyznaèí zákaz zastavenia na úseku v dåžke zodpovedajúcej 2 parkovacím miestam a zabezpeèí sa zvýšený doh¾ad nad dodržiavaním zákazu spolu s odťahom,
Aj to by bola možnosť, ale spomenul som riešenie, ktoré je štandardné v mnohých iných mestách, a ktoré má aj dodatočné výhody - napr. viac priestoru pre čakajúcich cestujúcich, ktorí si menej kolidujú s chodcami, plus stavebná úprava priestoru.
OK, viem, že sa to nedá celkom porovnávať. Išlo mi o to, z hľadiska dopravnej záťaže tejto lokality, že v súčasnosti cestovaniu zo stanice a na stanicu dominuje MHD, prípadne taxíky, alebo aj malé množstvo krátkodobého parkovania IAD, alebo iba jazdy IAD "na otočku". Avšak, ako správne vravíš, to, čo sa tam plánuje, vytvorí pre IAD úplne iné, rozumej zásadne lepšie podmienky.
Pričom Ing. Mikuš sa neštíti tvrdiť, že projekt zlepší priepustnosť Šancovej, kvôli tomu, že sa zruší jedna svetelná križovatka (Šancová/Žabotova).
Inak na Žabotovej by som teda po realizácii tohto projektu bývať nechcel - tri prúdy áut vychádzajúce z nového magakomplexu - dopravané megalomanstvo v réžii IPR a úradníkov magistrátu.
Zdravím, prepáčte mi OT, viem, že to nesúvisí s MHD, ale sú tu odborníci, ktorý to zaručene vedia Nevieme ti povedať, aký železničný vagón sa najčastejšie vypravuje pre osobné vlaky v okolí Bratislavy a v akom počte? Ďakujem
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
vlado13
podľa mňa sa zrušia 2 svetelné krížovatky v tesnom susedstve - Žabotova / Šancová a Predstaničné / Šancová, lebo na povrchu dnešného Predstaničného nám. majú stáť budovy, ku ktorým sa neprezentoval príjazd na úrovni "prízemia",
Ing. Mikuš už toho navyprával toľko, že ťažko rozlíšiť, kedy hovorí seriózne a kedy sa hrá na rozprávkara,
k 3 pruhom z megakomplexu treba ešte prirátať 2 + 2 pruhy zo Šancovej, potom ešte prúd vozidiel, ktorých vodiči sa rozhodnú prísť cez Jaskový rad, Dobšinského a Palárikovu, netreba zabudnúť na MHD odchádzajúcu z podzemia,
tomu sa hovorí dopravný koncept na pohľadanie,
na príjazd máme 3 smery a na odjazd vlastne iba 1, ak k tomu nevieme odkloniť tranzit zo Šancovej, máme sa na čo "tešiť" a ľuďom bývajúcim na Žabotovej a v susedných uličkách môžeme už vopred kondolovať