Minule v nočáku (SOR) som odpočúval vodičov ako sa bavili o svojom voze a jeden spomínal, že už ma druhýkrát menený komplet motor. ? Asi v záruke, to neviem.
Dotkol som sa tvojho bolaveho miesta v egu, alebo mas t.c. mentalne kramy? Len pre tvoju informaciu, v Bratislave su dva z troch PRE MNA najkrajsich slovenskych mostov. Takze nejake to "pre teba by vsetko bratislavske bolo fuj len preto, ze je to bratislavske" si laskavo odpust.
Historizujuci most by bol len navrh. Mimochodom, neviem, co je na tom zle, cely kolonialny styl a ciastocne aj secesia su o vytvarani historizujucich stavieb. Dobry argument, preco nie napr. zelezny retazovy most, by bol ten, ze sa nehodi do daneho okolia. (Nie ten, ze sucasny je krajsi, ani nie ten, ze Papyr je vychodniar, notabene kladensky.)
Postavit kopiu povodneho Stareho mostu z fotky, co si dal do prispevku, je asi ta najlepsia volba.
I ja som toho nazoru, ze staci mat kolajnice vybavene namiesto dilatacnych spar sikmymi spojmi a rytmicke klepanie nenastane. Ale neviem, ci sa najde architekt-priekopnik, ktory sa tuto legendu odvazi vyvratit stavbou visuteho kolajoveho mosta.
Podľa mňa sú SORky druhé najlepšie vozy po Solarisoch. Pár Solarisov zhorelo, po dodaní mali veľké problémy, ale tie sa vychytali a jazdia spoľahlivo. SORky sú prakticky bezporuchové.
Žihadlá to sú, Tedom mi ako cestujúcemu príde živší, aj keď na druhú stranu, kým si prevodovka s motorom uvedomia, že od nich vodič požaduje plný kotol, trocha to Tedomu trvá. Čo som počul vodiči omnoho viac kladnejšie hodnotia Citelisy, najmä čo sa jazdných vlastností týka, už druhá vec je nedoriešená kabínka vodiča u Citelisov, prípadne absencia rádia, či neodpojiteľná fotobunka (pri niektorých kusoch), čo je však predpokladám vyriešiteľné.
No a čo sa poruchovosti týka, mám dojem, že Tedom je ďaleko poruchovejší, so závažnejšími poruchami ako Citelis. Pri Tedome sa nejedná podľa slov vodičov o výrobné drobné muchy, ktoré treba vychytať, skôr o závažné poruchy jednotlivých súčastí voza, ako sú alternátory, ECAS, dvere, prípadne utrhnuté, vysvorkované hadice, či konštrukčne nedoriešené svetlomety. Je totiž, v porovnaní s Karosami, alebo Ikarusmi, enormná spotreba žiaroviek v stretávacích svetlách.
Ahojte, chcel som sa opýtať ake sú skúsenosti s Citelismi a Tedommi? Som sa pozeral na výkony oboch (Tedom 215 kW, Citelis 213kW). To musia byť žihadlá. Čo na to vodiči čo berú kladnejšie? Čo cestujúci? Čo poruchovosť? Ďakujem
Povedal by som, že postupom času sa preukázalo, že skutočne spadol náhodou a to z dôvodov, ktoré v čase jeho výstavby ešte nikto nedokázal predpokladať (korózia predpínacích prvkov v betóne). Ale to je jedno, ja som si len chcel upresniť, čo to bol Ríšsky most ? .
možno ušlo pozornosti, že podstatou je vyjadrenie pochybností nad takým riešením a poukázanie na podobnosť s Prístavným mostom,
myslím si, že posledný riadok o nohách na zemi a možnosti dlhého slúženia jasne vyjadruje môj postoj k Starému mostu,
aby nebolo vôbec pochýb - som za záchranu Starého mosta v súčasnom tvarovo-výzorovom zhmotnení pri využití moderných technických postupov obnovy,
V nedeľu som využila posilovú dopravu na cintorín. Konkrétne X92 - Petržalka-Krematórium. Všetko super, dostatok vozov na trase, perfektný interval. Iba jeden-jedinký majinký zádrheľ...prvá bola vypravená až o deviatej... ? Na informáciách sa nevedelo, odkedy premáva, ale pani bola ochotná a zlatá, len tým, že som vyšla "skôr" (poobedné povinnosti, musela som vybaviť predobedom), tak som na prvú čakala 40 minút, eeee... ? Ani nikde na nete nebola informácia, kedy posilové spoje začínajú, dokonca z prekvapených tvárí na zastávkach som pochopila, že národ bratislavský také čudo ako X92 vôbec nezaevidoval... ? Ale okrem prvého "nedorozumenia" všetko super super, X92 fajná, ešte som krematórium tam rýchlo a elegantne neabsolvovala. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023