"v praxi RUTINNE využívaný palivový článok" - presne to som mal na mysli. ?
Ono zase netvrdím a vonkoncom nepreferujem aby sa trolejbusy zrušili už zajtra hlavne v SR nie. Ja tomu odhadujem tak 10 rokov, čo sa autobusy na tie vodíkové palivové články tak rozšíria a vylepšia, že klasické trolejbusy potom stratia opodstatnenie.
Ono autobus na vodíkové palivové články sa niektorými vlastnostami, napr. jazdnými ponáša dosť na trolejbus. Zatiaľ výroba týchto vozidiel je predsa len v plienkach a neviem či by ten prototypový Citelis bez problémov zvládol napr. stúpanie na Kolibu. Musím porovnať výkony motorov.
Napriek tomu, osobne čo preferujem prepojenie trate na Dlhé Diely so zvyškom siete. Ale daľšie úplne nové dlhé trate by som už nestaval, napr. čo tu niekto iný spomínal na Devín - to nemá rentabilitu.
Trolejbusy hlavne v Nemecku a dokonca aj v EKO krajine Rakúsku už dlhšiu dobu rušia. Jedine kde sa držia je mesto Salzburg + Solingen a možno ešte 2-3 mestečká...
Čo sa týka električiek, tam naopak vidím rozvoj pretože je to vhodný kompromis medzi autobusmi a metrom. Metro je predsa len príliš nákladné a autobusy + aj trolejbusy predsa majú obmedzenú dlžku a tým aj kapacitu ktorá može byť niekde nedostatočná. Niekde sú, samozrejme, tie trojkĺbové vozidlá ale
podľa mňa to nie je bohviečo už len pre vodičov. Riadiť taký kolos to chce značné skúsenosti a premávať môžu len po širokých uliciach.
máš ten dojem, že DD - Molecova je jediné miesto kde by sa malo hovoriť o terminále? Pomaly sa mi zdá, že DD sú jediné miesto v Bratislave, ktoré má problém s MHD.
keby, keby,
ak by boli uvažovali triezvo s náležitým výhľadom, neboli by dovolili, aby sa DD pripájali na Molecovej za takych podmienok,
prestupový terminál by bol fajn, ak by sa dalo "ubrať" zo šírky cesty, podchod je možno až zbytočnosťou, ak bude spoločný termínál, na ktorom sa uskutoční prevažná časť prestupov, tých pár ľudí, čo zostane, môže prechádzať po úrovňových priechodoch,
prestavba Molecovej sa skôr spája so snom o nadjazde do Líščieho údolia a spojnici na Staré grunty
"Komunikácia a vzťahy s verejnosťou - ... zriadenie Call-centra DPB". To sa tým myslí 02/5950 5950? Ale veď v žiadnej mediálnej kamapni DPB sa nespomína call-centrum...
ako nemysli si, ze na sucasnej zastavke by sa to dalo ? Ono kebyze sa urobi poriadny prestupny terminal (napr s podchodom) tak by sa to dalo (ale treba si pockat, pretoze sa hovori, ze do 2015 by mala byt cela molecka prestavana ? )
už dávno som sa tak dobre nepobavil
kam sa tam všetci a všetky pomestia? nástupište je úzke?
vyžadovalo by to najmenej dvojnásobnú šírku, aby sa mohli vytvoriť 2 "pruhy" - jeden pre čakajúcich a druhý pre odchádzajúcich na priechody,
aké bude striedanie cyklov s protismerom? hlavne električky
ak sa preruší prevdzka električiek a 1 - 2 budú stáť na spoločnej zastávke, kam pôjdu autobusy a t-busy na zastávku? alebo pre istotu zostane súčasná zastávka pred KCK, ktorú chce viacero zrušiť aj bez spoločnej zastávky s električkami?
ten odchod L28 a 29 do Devína z koľajového zvršku naprieč 2-3 pruhmi by ma zaujímal, ale hlavne L33, aby stihla odbočenie na otočku pred Riviéru, neviem prečo, ale pripomína mi to prípravu na používanie pásových vozidiel ?
Tak kebyze je urobeny prestup na "hrane" tak by v pohode slo urobit "Vystup na Molecovej (elektricky) smer KV" potom bez ludi ist na priecestie pri byvalej Istote, otocit sa a nasledne "Nastup na Molecovej (elektricky) smer mesto" a odbocit na devin
technicky by to išlo, ale nemá to nič spoločné s bezpečnosťou a plynulosťou dopravy,
križovanie trate električky v mieste bez svetelnej signalizácie nie je dobré riešenie,
aj tá zastávka za Shelkou je málo ľudský variant prestupu na električky do centra mesta,
tak nemyslel som, ze L33 sa toci tam, ale nenapadlo ma vtedy, ako inak povedat, aby sa tocili o "180°" na tej krizovatke (alebo by mohli koncit na zastavke "Molecova" smer Dubravka, otocit sa na priecesti (tam ako kedysi oddychovali pred spickou TAMBUSy a otacali sa) a potom ficat ako 32 a odbocit smerom na devin (alebo bez toho oddychu sa tocit)
od jednej križovatky po druhú je cca 100 m,
pri Shelke sa 33 netočí, zatiaľ, a mnohí dúfajú, že sa ani tociť nebude,
ak sa pod Molecovou do centra myslí názov zastávky pred ZUŠ, je na zváženie, ako by sa tam dostal pri dodržaní bezpečnosti a nenaušení cyklu, teraz pri signále voľno pre ľavé odbočenie z Karloveskej na Molecovu majú voľno najprv chodci na priechode medzi nástupným ostrovčekom električiek v smere do centra a chodníkom pred ZUŠ a potom autá pre pravé odbočenie z Molecovej na Karloveskú v smere do centra, na otočenie autobusu v križovatke by možno bol priestor, ale súhlas DI by sa nezískal,
psst, nie tak nahlas, najmenej hrozí nemilé oslovovanie ?
L133 - interval v špičke 12 a v sedle 0, že by to bola spása,
i keď v smere ASMN - Nový most by pomohlo pre ľudí, ktorí potrebujú prestúpiť na L28, 29, 30, 37 alebo 91, 191
tych 200m som myslel od krizovatky Molecova-Karloveska po krizovatku Karloveska-Riviera
Re #137800 vlado13: V pohode - isli by ako 33 (tj tocili by sa pri Shelke a zastavili na Molecovej smerom do centra (a potom odbocili smer Devin))
2 Brano:
# Zavedenie minibusových liniek 35, 135, 147
# Predlženie trasy linky č. 133 a zahustenie intervalov
# Zavedenie linky č.36 (Karlova Ves - Lamač)
? ? ? ?
ale on je trtko trápny a ak ho ľudia zvolia tak je najvyšší čas odísť odtiaľto... Som zvedavý na čom presne on tak úmorne pracoval, že si to na tej stránke tak spisuje?! Skôr by som radšej poznal tých ľudí čo museli trpieť jeho a Kadnárove imbecilné úlety. Ďalej som zvedavý aj na toto - Keď sa niekde požaduje nová linka, alebo lepší interval, tak DPB argumentuje, že navýšenie vzkm nie je zo strany magistrátu schválené. V prípade KV ide všetko zázračne bez problémov, takže aj magistrát prispieva k tejto dá sa povedať mafiánskej hre? ☠
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Preßburg.Germane
"v praxi RUTINNE využívaný palivový článok" - presne to som mal na mysli. ?
Ono zase netvrdím a vonkoncom nepreferujem aby sa trolejbusy zrušili už zajtra hlavne v SR nie. Ja tomu odhadujem tak 10 rokov, čo sa autobusy na tie vodíkové palivové články tak rozšíria a vylepšia, že klasické trolejbusy potom stratia opodstatnenie.
Ono autobus na vodíkové palivové články sa niektorými vlastnostami, napr. jazdnými ponáša dosť na trolejbus. Zatiaľ výroba týchto vozidiel je predsa len v plienkach a neviem či by ten prototypový Citelis bez problémov zvládol napr. stúpanie na Kolibu. Musím porovnať výkony motorov.
Napriek tomu, osobne čo preferujem prepojenie trate na Dlhé Diely so zvyškom siete. Ale daľšie úplne nové dlhé trate by som už nestaval, napr. čo tu niekto iný spomínal na Devín - to nemá rentabilitu.
Trolejbusy hlavne v Nemecku a dokonca aj v EKO krajine Rakúsku už dlhšiu dobu rušia. Jedine kde sa držia je mesto Salzburg + Solingen a možno ešte 2-3 mestečká...
Čo sa týka električiek, tam naopak vidím rozvoj pretože je to vhodný kompromis medzi autobusmi a metrom. Metro je predsa len príliš nákladné a autobusy + aj trolejbusy predsa majú obmedzenú dlžku a tým aj kapacitu ktorá može byť niekde nedostatočná. Niekde sú, samozrejme, tie trojkĺbové vozidlá ale
podľa mňa to nie je bohviečo už len pre vodičov. Riadiť taký kolos to chce značné skúsenosti a premávať môžu len po širokých uliciach.