Veď máš pravdu - je to tak ako vravíš. Ja len nechcem brať šrotovné ako nejakú dotáciu, ktorá spôsobila dlh, ale ako zníženie DPH na ten jeden segment, ktorý možno spôsobil výpadok príjmov, možno nespôsobil nič zlé.
"kukam jak puk, ze niekto ma v tejto ankete na imhd aj pocit zlepsenia spinavosti v MHD" to si asi naklikalo vedenie DPB+obyvatelia KV-DD (či vlastne ono je to to isté, však?), aby tam nebola nula
vcera som mal stastie a 2x som si vsimol, ze idem busom s certifikatom cistoty. Ale ako som si to vsimol?!
Proste som isiel v pekelne spinavych vozoch s tymi ciernymi, od spiny, sedackami a cely interier spinavy, tak som si povedal, ze zakonom schvalnosti ten bus urcite bude mat certifikat! A tak aj bolo!
FUJ, FUJ, FUJ HANBA! SPINA!
Naozaj iba lepia nalepky, co kamarati natlacili aby zarobili...
A kukam jak puk, ze niekto ma v tejto ankete na imhd aj pocit zlepsenia spinavosti v MHD.
prečo má byť dočasne zížená dph práve pre jeden segment trhu? prečo nemá byť dajme tomu 16 či 17, ale uplatnená jednotne pre všetkých? pretože ak do hocijakého systému zavedieš jednu výnimku, už ti budú žiadať výnimky ďalší a ďalší... prečo napríklad potom nebolo šrotovné na PC? na byty? na práčky/chlaničky/nábytok? na hocijaký iný tovar, ktorý si vyberiem? lebo autíčkarska loby zapracovala...
takže ja šrotovné považujem za čisto nekompetentný populistický krok ľudí, ktorí nemajú o ekonomike ani šajn a všetko robia v štýle "po mne potopa", čo mi potvrdzujú napríklad aj revízie rozpočtu, keďže je totálna sprostosť snažiť sa predstierať, že za 2-3 mesiace sa dá ušetriť to, čo sa navyše minulo za pol roka... ale to už je trochu OT
ale mohli by to tak zdôvodniť ? neviem, v ktorom smere žeby Du? (mám 50% šancu sa trafiť )
Re #136342 M3go: to je nejaký photoshop alebo reál? ak b), radšej to moc nerozširuj, lebo sa toho niekto hore aj chytí
Re #136307 luky133: "odkedy je napr. nemecké šrotovné pomohlo to aj na Slovensku " ale hovoríme o slovenskom šrotovnom komu pomohlo?
Re #136357 ufo: tie peniaze na šrotovné bolo treba niekde zobrať, len tak zo vzduchu sa neobjavili. keďže daňové príjmy boli (a aj sú, o tom trochu viem) podstatne nižšie, ako "odborné" prognózy, bolo treba si požičať - buď priamo na šrotovné alebo na niečo iné, an čo sa dali tie peniaze z akcie šrotovné použiť-, a keď si požiačiaš, niekedy v budúcnosti to musíš splatiť, samozrejme celková zaplatená suma bude vyššia ako požičaná-to je taká základná ekonomická poučka, ktorá platí v mikro a makro
Re #136359 levan: netvrdím, že ho obhajuješ, ale tvrdím, že bolo blbosť, pretože jediní, kto na tom skutočne niečo získali boli predajcovia, inak, zaujímavé, že vozy zo zahraničia boli lacnejšie ako "šrotované" naše
Re #136306 Emo: ktoré chceš dokázať?
1/ľudia by si nekúpili auto, ale niečo iné a dph by zaplatili tak či tak - to je proste fakt. nevidel som štatistiku napr. koľko ľudí si pobralo pôžičky na "výhodnú" kúpu nového vozu... to by bolo určite zaujímavé číslo-takže títo ľudia preložili budúcu spotrebu na súčasnú, pričom im vznikol dlh a za druhé, ľudia by si kupovali autá tak či tak, len by to nebolo nárazovo, ale postupne by prichádzalo k obnove. to je ako keby si teraz nakúpil za rok 450 vozov do DPB a ďalších 10 rokov zase nič, lebo "veď sú nové" a "ešte vydržia"... pri snahe o trvalú udržateľnosť by si nemal vyrábať nárazovo, ale postupne...
2/šrotovné na SVK bola totálna somarina už len kvôli tomu, že naši teda príliš nekupovali vozy vyrobené na SVK, takže prd podporili našu ekonomiku - niekde som tu videl zoznam najpredávanejších vozov v "akcii šrotovné"
3/to, že "dávali aj iní" nepovažujem za rozumný dôvod - "keď budú íní skákať húfne z mostu, pôjdeme tiež? keď Nemci chcú politicky podporovať spotrebu "šrotovným", je to ich vec, keď tým podporia našu výrobu, je to fajn a nič nás to nestojí, lenže keď my ideme šrotovným (aj tvojimi daňami, aby si bol v obraze) poporovať výrobu napr. Dacie, z ktorej štát nemá nič-tj. žiadne pracovné miesta ani subdodávateľov (a to všetko sú dane+odvody), s tým si spokojný? to je niečo ako keď sú štátom dotované bane, "aby ostali zachované pracovné miesta" a pritom tam fárajú Rumuni
Zdravím,
Měl bych na "vás" jednu otázku. Zrovna pracuji na modelu vozu 7303 a rád bych měl na modelu co nejvěrnější barvy. Takže pátrám po RAL odstínech "nového" bratislavského nátěru. Tudíž je takto směřovaná moje otázka, zda by někdo neznal přesná čísla odstínů (červená, stříbrná, modrá, bílá, případně i šedá)
Za případnou pomoc děkuji ?
Kam sa píše ked ked niekto iniciatívny pootrha cestovné poriadky zo zastávky? Napr na zastávke ľubovnianska smer mesto je to ako po výbuchu granátu. Na zemi otrhana reklama a zo štyroch sú tri cestovné poriadky fuč. Ruky dolamat takým ľuďom.
v mnohom máš pravdu, možno si si všimol, že som neobhajoval šrotovné,
predajcovia sa museli podielať na dotovaní ceny, boli priamo nutení podmienkami výnosu MH k zníženiu podielu z ceny, ktorý platil kupujúci, možno si ešte spomenieš, že boli dve hladiny šrotovného, a to práve v závislosti od spoluúčasti predajcu na bonifikácii ceny pre konečného odberateľa,
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kecho
takže ja šrotovné považujem za čisto nekompetentný populistický krok ľudí, ktorí nemajú o ekonomike ani šajn a všetko robia v štýle "po mne potopa", čo mi potvrdzujú napríklad aj revízie rozpočtu, keďže je totálna sprostosť snažiť sa predstierať, že za 2-3 mesiace sa dá ušetriť to, čo sa navyše minulo za pol roka... ale to už je trochu OT
Re #136371 kacka: ok ?