"2/3 ceny" lenze nase autobusy budu o meter dlhsie ako Vase, a hlavne, budu mat celovozovu klimatizaciu, a to je dost podstatny rozdiel. A klimatizaciu povazujem v dnesnej dobe za nutnost, myslim ze je dost nezodpovedne kupovat autobusy bez klimatizacie..
to dufam aj ja. Uz som to tu chcel napisat tiez, takze toto je dobra prilezitost.
Ako som tak pocital, tak som napocital cez 14 roznych potahov sedadiel, ktore ma teraz DPB. Bolo by dobre definovat jeden jediny a ten pouzivat uplne vsade, ci to je elektricka, trolejbus alebo autobus.
V najnovsom update je fotka najnovsieho potahu-cerveneho kozenkoveho v IK435. Tento potah som videl a vyskusal aj nazivo, a mozem povedat, ze je najlepsi, najhygienickejsi a najmenej homeless-friendly potah a teda prave tento potah by sa mal zacat pouzivat na vsetkych vozidlach. Aj na Mercedesoch, ktore este len pridu. Lebo doteraz kazdy typ autobusu prisiel s "vlastnym" potahom, ci Tedom, alebo Citelis.
A teraz k tej farbe sedaciek. Jednotna farba vozidiel, teda exterieru je cervena-to je o.k. Ale cervena je jednou z farieb, s ktorou by sa to nemalo prehanat. Prilis vela cervenej neposobi dobre ani na psychiku ludi (preto by sa napr. do spalne v byte nemala vobec davat cervena farba).. A teda ak je uz cervena na exterieri vozidla, do interieru by sa uz nemala davat. Najlepsou farbou pre nove potahy sedadiel je teda seda, alebo tmavomodra. Tieto dve farby sa hodia do vsetkych vozidiel, ku vsetkym farbam madiel-zltej aj oranzovej.. (Zato cervena s oranzovou nejde absolutne dokopy..)
Takze moje doporucenie na farbu potahov je seda alebo tmavomodra (ale musi byt naozaj poriadne tmavomodra, ziadna bleda, lebo to bude otrasne). Modra v interieri vyvazi cervenu v exterieri a celkovo to bude posobit lepsim dojmom ako dvojita cervena.
Takze za novy kozenkovy potah DPB chvalim, za farbu zatial nie.
?
Nemusí byť až tak veľa. Ak je tam nadštandardná výbava ako hovoril Záhradník. Takže možno tam budú aj tie okrasné plechy, tónované skla a treba brať do úvahy aj klímu čo môže robiť dosť tisíc. Ale aj tak sa mi zdá 17,6 milióna dosť maximálne 15 000 000Sk by som si predstavoval za jeden...
Teda M-B Capacity Bratislavě závidím, ale jen jako šotouš. Jako obyvatel Bratislavy nikoli. 371 tisíc €???? Kloubové Sory s pomalu stejnou kapacitou Praha kupuje za 2/3 ceny!!!
Není vše zlaté, co se třpytí. Doufám, že zbytek kloubáků cca 250 vozů se vyřadí do dvou let.
cena jedneho CNG Citelisu pre Kosice bola 370 610 eur/11,165 mil. SKK
Nema sice klimu, ale je to CNG voz a nie naftak. 1,7 metra navyse za 6,5 melona... No nekup to!
luky133: Hehehe tak to je dobré , ale šak keď sú ludia blbý že aj žuvačky lepia tak to už fakt je choré.
A no to ma tiež napadlo že asi tú chladničku nebudú mať a tiež si myslým že budú také klasické busy len dlhé a s klímou, no dúfam že budú mať modré sedadlá ?
Niečo v zmysle: Vyplúvať a lepiť žuvačky pod sedadlo ta naučila mama? Lepíš ich aj doma na nábytok (či tak niečo). Nie, tak to nerob ani tu. Niečo v tom zmysle. Ale doslovne je to lepšie. ?
Re #135739 M.C.: Myslím, že tú výbavu by tam mohli dať, ale na druhej strane pochybujem. ? Veď Bratislavčania majú klímu takže všetko ostatné aj na úkor vodiča tam nedáme. Pochybujem, že tam bude mať vodič nastaviteľný volant resp. časť palubnej dosky ako som videl na videu, že bude mať chladničku. Podľa mňa nebudú mať ani tie okrasné plechy a látka bude dáka basic
Re #135727 kacka: Vraj od dodávateľa z Košíc, prípadne z nejakého skladu v Budapešti.
BTW, v správach na JOJke vraveli, že keby niekto v súvislosti s požiarmi podal podnet, mohlo by začať stíhanie za verejné ohrozenie. Kto sa na to podujme?
Len škoda, že tresnoprávna zodpovednosť manažérov u nás nie je (prípadne ma opravte-doplnte).
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
M.C.
A no to ma tiež napadlo že asi tú chladničku nebudú mať a tiež si myslým že budú také klasické busy len dlhé a s klímou, no dúfam že budú mať modré sedadlá ?