Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Neviem , či najvhodnejšia téma do tohto fóra ale zaujímavá ohľadom železníc.
Pred chvíľkou dávali na TV markíza príspevok o použití starých drevených podvalov. Vrajže sa s tým aj obchoduje - nejaký občan mal z toho spravený záhradný chodník alebo aj stĺpy oplotenia. Údajne je to zdraviu škodlivé -napustené ťažkými kovmi a v susednej ČR predaj dokonca zakázaný.
Len ma napadlo staré podvaly keď sú tak zachovalé sa nedajú znova použiť? Keď nie na hlavné trate tak aspoň na trate z menšou záťažou, napr. aj na električkové. Nie som si celkom istý ale nemyslím, že už dnes sa všade dávajú len výhradne betónové. Aj tým by sa zase niečo možno ušetrilo. Je niekto znalý tejto problematiky?
Reakcia na: no.ev.di. #134186:
Baňa skrachovala, už chodí len jeden Mn.
Reakcia na: Martin Fundárek #134190:
12 hodín a 15hodín späť? Však to ani nemôže premávať ? ako tak pozerám GVD, tak aj spojenie Leopoldov - Sereď zoslablo a to dosť teda :
Leopoldov - Sereď : 5 54, 15:35, 18:27
Sereď - Leopoldov : 6:20, 16:14, 19:55
a všetko chodí len v pracovné dni, v sobotu a nedeľu nič...
Reakcia na: Viliam22 #134189:
Podľa nemenovaného pána je najstaršie vozidlo z roku 1990. To znamená, že keď si prerobíš auto na plyn, spravíš GO na hnilom ráme a prestriekaš na inú farbu, prípadne nalepíš smajlíkov, už ho máš nové. ?
Reakcia na: no.ev.di. #134186:

a) u výpravcu/dirigujúceho dispečera v Nižnej Slanej
b) u výpravcu v Rožňave
c) u strojmajstra depa Plešivec, ktoré tie manipuláky asi dopravuje
d) na ZSSK Cargo
e) na ŽSR na sekcii dopravných trás, či ako sa to volá
Reakcia na: no.ev.di. #134185:
ND funguje v úseku Jesenské-Tisovec (1 pár Mn v 😵. Donedávna chodil Mn aj z Brezna do Pohronskej Polhory, dnes už je len pp. Z Polhory do Tisovca nie je ND už najmenej 50 rokov, t.j. odkedy vyradili zubaté pary.
Inak jeden pár Pn pp je trasovaný z Brezna do Jesenského aj dnes - jazdná doba tam 12 h, späť 15 h, normatív hmotnosti tam 110 t, späť 120 t, na Zbojskú musí mať vždy postrk 736 s funkčnou EDB a sú tam aj ďalšie obmedzenia.
K tomu dnešnému fotoupdatu len toľko poviem, že je až priam smiešne sa pozerať na klimatizované autobusy v Nórsku kde je určite chladnejšie ako v Bratislave. ?
Reakcia na: Martin Fundárek #134184:
však v GVDéčeku stále je ten jeden skororanný pár... čiže tou baňou si nie si istý. Kde sa to dá zistiť či je/nie je v prevádzke?
Reakcia na: Martin Fundárek #134183:
to ako na celej trati 174 od Brezne po Jesenské sa nevozí nič, alebo v ktorom úseku? Lebo ja som videl momentu čo zachytáva nákladný vlak medzi Breznom a Tisovcom, ťahala to 731 alebo 735.
Reakcia na: no.ev.di. #134178:
Myslím, že na 167 už bude len 1 pár Mn v X, pretože baňa v Nižnej Slanej je už tuším zatvorená. Osobák bol už zrušený.
Reakcia na: Preßburg.Germane #134177:
"počas vojny iná možnosť veľmi nebola"
Presne, gemerské spojky mali byť riešením problémov, ktoré spôsobilo odtrhnutie južných území, v dôsledku čoho trate do Muráňa, Slavošoviec a Dobšinej nemali spojenie so zvyškom siete SŽ.
"za Slovenského štátu sa tam počítalo aj s nákladnou dopravou a Tisovec mal byť významný železničný uzol. Preto si nemyslím, že by nákladná doprava po trati č. 174 bola úplne nemožná"
"Pri takom stúpaní by však musel byť redukovaný počet vagónov"
Za Slovenského štátu trať fungovala v čiastočne ozubnicovom režime, čo už dnes nehrozí (nie sú rušne). Dakedy pred 10 rokmi sa robili nejaké testovania a mali byť pokusne zavedené nákladné vlaky, ale, ak sa dobre pamätám, 742 tam mohli mať DVA vozne. Myslím, že reálne sa tadiaľ ani nič nepreviezlo.
Reakcia na: Ike #134181:
akí sú tí čo diskutujú k článku múdri...hlavne, že máme na magistráte inžinierov, architektov a všetko možné ale Patrónka vyzerá na úrovni doby kamennej ? prehliadnúc ešte ostanté veci čo sa týka stavebníctva v tomto meste...
Reakcia na: diky #134179:
ja som toto presmerovanie L38 navrhoval aspoň pol roka nazad, keď som si všimol, že je možné od TESCA zabočiť na Zidiny cez dokončený nadjazd ponad železnicu...
Reakcia na: Peon #134132:
malá oprava, retardéry sú tam "len" dva 🙂 ale inak súhlasím, práve táto linka (38) by sa hodila aby jazdila obojsmerne touto trasou (najmä pre starsích ludí) so zriadením zastávky na znamenie medzi ulicou Rácova a premostením.... Bolo by to vlastne 10+10 priamych spojov denne pre starých ludí z tejto lokality do Tesca, krematoria/cintorína a scasti aj centra obce.
Reakcia na: Martin Fundárek #134175:
Re #134170 Preßburg.Germane :
Rozoberali ste prevádzku na Gemerských lokálkach :

165 Plešivec - Muraň : tu je doprava najsilnejšia z týchto tratí
- osobné vlaky
- 3Mn
1. a 2. pre Magnezitové závody v Jelšave a Lubeníku, kt. vlečky ústia do žst. Lubeník
3. obsluhuje Lubeník, vlečku v Hucíne, a občas náklad kovošrotu v Jelšave, občas (súčasne 2-3x do týždňa) zachádza do Revúcej a výnimočne do Muráňa.

166 Plešivec - Slavošovce : jeden Mn každý pracovný deň, vlak vezie vozne len pre Slavošovské papierne a vlečku papierní obsluhuje T334 (Rosnička)
- bez os dopravy

167 Dobšiná - Rožňava : 2 páry Mn
1.Mn obsluhuje vlečku v Betliari, podľa potreby aj Nižnú Slanú, Vlachov a zájde do Dobšinej kde obehne súpravu a vydáva sa naspäť
2.Mn berie vlak z bane v Nižnej Slanej (keď nemajú dovolenku)
- jeden pár os : Rožňava 4:53 - Rožňava mesto 4:59 / Rožňava mesto 5:04 - Rožňava 5:10

vytiahnuté z článku http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002493-Narodeniny-VLAKYNET-trochu-inak-2cast-Gemerske-manipulaky.asp

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.