Reakcia na: no.ev.di. #134168:
Dnes by tá trať mala väčší význam sotva, jedine možno v tom prípade ak sa podarilo dostavať komplet trať s napojením na trať pod dnešným číslom 173 niekde ako sú Mlynky pri Dobšinej.
Síce úsek Tisovec - Revúca - Slavošovce bol tak na 80% hotový na daľších spojkách Slavošovce - Dobšiná - Mlynky sa ani nekoplo. -teda pokiaľ si dobre z čítania pamätám.
Možno je nejaký potenciál na nákladnú dopravu v priemyselnom areáli Slavošovce ale pre ten stačí bohate napojenie na trať 160 pretože nepredpokladám, že by bolo až tak nutné priame prepojenie Slavošovce - Tisovec. O príp. rentabilite vedenia nákladnej dopravy prenechám slovo niekomu kto sa rozumie do problematiky viac - možno zaujímavé by to bolo pre nákladnú dopravu papierenskej suroviny Ružomberok - Slavošovce. Každopádne by šlo o náročnú trať na údržbu s veľkým prevýšením s podobným charakterom ako "stredoslovenský Semmering" - trať č. 170.
Pre osobnú dorpavu je dnes jediná alternatíva ako vyhliadková trať pre historické vozidlá -niečo podobné ako železnička Čierny Balog aj to za podmienky, že by bola ešte vyhovujúca statika tunelov po tých 60tich rokoch. Trebalo by dať vyrobiť a osadiť oceľové mostné polia, osadiť zhruba 25km koľajníc -na to by sa mohli použiť staršie napr. čo by zostali po modernizacií V. koridoru. -je tam toho...
A hlavne musel by mať o to záujem región, -pripraviť projekt a možno by sa na to ušlo niečo z fondov únie v budúcnosti ak by nebolo čo z peniazmi.
Minimálne čo by som rozhodne dal spraviť aspoň najnutnejšiu konzerváciu jestvujúcich objektov (viadukty, tunely) cez ktoré by sa dala príp. aj vybudovať cyklotrasa.
BB-Schuhu