Sorry, že sem a že asi trápne otázky, ale rád by som vedel:
1) Videl som auto DP s nápisom "Pohotovost autobusy". Pokiaľ viem, v ČR sa používa slovo "dispečink" a tipujem, že aj "dopravní nehody", tak ako si mám vysvetliť toto? To je teda klasické auto dispečingu alebo nehodovka DP?
2) Ak je trendom na západe zvážanie na nosné linky (hlavne na metro), ako je potom možné, že taká 136-ka ide zo severu mesta cez širšie centrum mesta až na juh? Jej jazdná doba je až 70 minút (to sa nevyrovná ani našej 5-ke, 65-ke či 92-ke).
Spája síce stanice všetkých troch liniek metra, ale prečo až "cez celé mesto"?
co sa tyka krizovatiek u nas tak tie dopyty pre chodcov su len na ozdobu,alebo pre slepych
u nas to je na nic..nefunguje to...aj tak maju chodci zelenu stale regulerne v rovnakych intervaloch..iba na kramaroch to funguje,auta maju stlale zelenu kym si chodec nestlaci dopyt.takze tak
Problém je, že tlačítka sú takmer na všetkých križovatkách, ale tie ktoré sú skutočne riadené dynamicky by si spočítal na dvoch rukách. Takže tlačítka sú v BA väčšinou zbytočné a chodec dostane zelenú aj bez nich. A úplne najzbytočnejšie sú na priechode na Nám. 1. mája (od univerzity k administratívnej novostavbe), kde sú umiestnené aj na stĺpe v strede priechodu. ?
Zelenu dostanu chodci aj bez tlacitka? Taku krizovatku v BA nepoznam! Teda pokial si doplnis ze VZDY dostanu chodci zelenu aj bez stlacenia tlacitka. NIEKEDY dostanu, ano, pretoze krizovatky kde su podla teba 'zbytocne' tlacitka su dynamicky riadene, ale nie len tlacitkami chodcov, ale aj senzormi pre auta!!! A tak chodci dostanu tiez zelenu, pokial sa aktivuje urcity senzor autami - co je takmer vzdy, ale nie vzdy! Je predsa jasne, ze pokial dopytom auto senzorom aktivuje taku krizovatky kde na danom priechode moze byt zelena, tak tam je zelena, aj bez dopytu chodca, dokonca si myslim ze senzor chodca a auta aktivuje rovnaku poziadavku na fazu krizovakty... Tak preto su tam tie tlacitka pre chodcov... pre priklad uvediem aj konkretne krizovatky: napriklad Safarikovo namestie, pokial by neslo auto zo Sturovej, tak chodci zelenu nedostanu pokial nestlacia tlacitko od univerzity k filozofickej fakulte, ale je pravda ze povrchym pozorovanim mozno dojst k zaveru ze to tlacitko je zbytocne, lebo auto na Sturovej je skoro vzdy, ale je predsa jasne ze ked auto aktivuje poziadavku na zelenu zo Sturovej na Dostojevskeho, ze dostanu zelenu aj chodci na spomenutom priechode od univerzity...
Ja tiež to tlačítko (teda okrem špičky) nestláčam. Aj tak som vždy na druhej strane skôr ako by som dostal zelenú. Čo sa tlačítok týka, keby sa v BA nepoužívali len ako (pekne predražené) "klepátko" pre slepých, tak by ich ľudia používali tam kde treba. Ale takto to zbytočne pletie.
A ono sa nepostupuje zhruba rovnomerne? Tiez mam pocit, ze nie uplne. 10 suprav do Trnavy pre okolie Bratislavy a 10 suprav pre celu trat od Ziliny po Kosice mi nepride uplne rovnomerne... Ale zatial je zbytocne o tom polemizovat, kym nieje uplne jasne co bude kde konkretne jazdit.
no tých 10 ks nemá byť ale posledná séria pre Slovensko. Zastávam ten názor, že modernizovať, resp. vymieňať vozdlá treba na celom Slovensku. Lebo hodnotiť podľa toho, že niekde Poprad - Studený potok - (Tatranská Lomnica) - Plaveč alebo tie 840-ky jazdili na trase Rajec - ZA, tak nemožno to hodnotiť len podľa toho kvalitu železníc alebo, že na ICéčku BA - ZA - KE jazdia klimatizované vlaky. To je taká blbosť ako chváliť DPB za to, že na Dlhé diely jazdia najnovšie vozidlá, pričom zvyšok mesta by bral aj Ik 280 a 283 keby ešte boli pojazdné namiesto tlačenia sa v kraťasoch. Už by mohli prestať furt rekonštruovať, doba ide vpred a rekonštrukciami sa nedá všetko riešiť.
Byvam na Sevcenkovej a tuto zastavku pravidelne vyuzivam. Takze mam zhruba odsledovane ako to funguje. Ta nefunkcnost tlacitka od ZST je zufala. A viem, ze hlavne ten odstup od stlacenia po zelenu pre chodcov je to co zabija vyhody tejto krizovatky. Ja napriklad chodim na cervenu bez stlacenia. Taktiez mam pocit, ze problem je, ze na mnozstve krizovatiek je krabicka s tlacitkom, ale zelenu chodci dostanu aj bez dopytu. Tak automaticky cakaju aj tuna. A dalsia vec je, ze napriklad znama s kocikom nestiha prejst na jeden cyklus od danoveho uradu k ZST.
Ono to mas vcelku jedno. Otvor si cestovny neporiadok a nejaku zeleznicnefandovsku stranku a zistis, ze na drvivej vacsine neelektrifikovanych trati jazdia 810, nanajvys ich modernizovane verzie (v ktorych sa sedi este nepohodlnejsie) a SEST kusov 840-tok Slovensko nezachranilo, kdekolvek by jazdili, stale je to malo. Takisto tych 10 kusov 671-iek, ktore kupujeme, Slovensko z biedy nevytrhnu. Keby sa aspon remotorizovali a modernizovali 460/560-ky napr. po vzore ceskych 854, dost by sa zlepsil komfort aspon na lokalnych elektrifikovanych tratiach.
A 460 už nejazdia nikde okolo ZA? Ani do Čadce? Ak by mali nejaké nové vlakové jednotky putovať do BA kraja, tak mohlo by to byť aj z financií EU za splenia podmienky obnovy hromadnej dopravy v zaostalejších krajoch, alebo BA kraj musime zo štátneho len zabezpečiť, či aj na ten by sa dalo po čase z EU čerpať? Rozhodne som za to aby sa s výmenou starých 460, 560 a zastaralých osobných vozňov postupovalo rovnomerne na celom Slovensku.
Michalovce asi ťažko. Elektrika končí v Bánovciach n/ Ondavou Ale inak ja osobne by som prvú várku nasadzoval len na trať Plaveč - PO - KE - ČnT, nakoľko v Žiline im aspoň nejazdia plesnivé rozpadnuté pantografy
Určite by som tie jednotky nasadil na Os vlaky na trati Plaveč - Prešov - Košice - Michalovce / Čierna n. Tisou, Žilina - Čadca a Bratislava - Kúty. A nech niekto netrepa, že sa prvá várka nedá nejak podeliť alebo neskoršie várky nejak poslať aj sem na západ. TT - Kúty napr.
CSS na Panónskej na priechode (PP) pri ŽST je kapitola sama o sebe. Táto signalizácia je riadená spoločne s križovatkou pri benzínovej pumpe. Križovatka je riadená v dynamickom režime (aký to nezvyk na Bratislavu), ale využitie tejto vymoženosti je vzhľadom na zaťaženie možné len večer a cez víkend. PP je riadený v "dynamickom" režime, ale v koordinácii s križovatkou. [A teraz to príde] Ak si na PP stlačíš tlačítko v správny čas, tak dostaneš zelenú, ale vtedy, keď to bude vhodné z pohľadu koordinácie pre vozidlá. Ak si stlačíš tlačítko v nesprávny čas, tak ju dostaneš až v ďašom cykle (t.j. cca 80 sekúnd). Ak si tlačítko nestlačíš, tak zelenú nedostaneš nikdy. Otázne teda je, načo je počas dňa taká "dynamika" dobrá, keď je z nej viac škody (zbytočné prestoje pre chodcov) ako úžitku (autá aj tak zastavia, ale až na križovatke).
Pod pojmom správny čas je doba (medzičas) medzi tým, ako skončí zelená pre vozidlá v smere na Rusovce na PP a na križovatke (tuším 13 sekúnd). A netreba zabúdať ani na taký detail, že tlačítko na strane podchodu dosť často nefunguje (v tomto roku som odsledoval už 3 také obdobia) a tak si môžeš stláčať koľko chceš, ale kým nepôjde niekto z druhej strany tak máš smolu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peon
Sorry, že sem a že asi trápne otázky, ale rád by som vedel:
1) Videl som auto DP s nápisom "Pohotovost autobusy". Pokiaľ viem, v ČR sa používa slovo "dispečink" a tipujem, že aj "dopravní nehody", tak ako si mám vysvetliť toto? To je teda klasické auto dispečingu alebo nehodovka DP?
2) Ak je trendom na západe zvážanie na nosné linky (hlavne na metro), ako je potom možné, že taká 136-ka ide zo severu mesta cez širšie centrum mesta až na juh? Jej jazdná doba je až 70 minút (to sa nevyrovná ani našej 5-ke, 65-ke či 92-ke).
Spája síce stanice všetkých troch liniek metra, ale prečo až "cez celé mesto"?