Práve preto som ich napísal, lebo sú to snáď jediné dve miesta, kde sa prednosť proti hrotu s ohľadom na plynulosť premávky dodržať nedá Ak tam však stojíš pred križovatkou ako jediný (nikto za Tebou), tak sa to dokonca dá aj tam - na oboch je totiž dosť dlhý signál na to, aby si stihol svoje voľno aj vtedy, keď sa pohneš do výhybky až po prejazde vozu oproti (pokiaľ je tiež len jeden a vyrazí na začiatok signálu)
heh...
dať prednosť jazde znamená povinnosť vodiča počínať si tak, aby vodič, ktorý má prednosť, nemusel náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy...
tak nejak to bolo v 315/užsomzabudolkoľko, nejak podobne to hádam bude aj v 8/200... kua, 8?
pokúšam sa predstaviť si tebou popisované konanie na miestach uvedených Beus-om v prac. deň škol. roka v rannej špici... ?
Zase hlásaš bludy. Žiadna taká norma nie je. Výhybka bola umiestnená tak, ako je preto, že sa v tom sklone zanášala bahnom a bordelom a v prípade nedokonalého prestavenia výhybky nebola istota, že by naše dokonale obrzdené vozidlá K2 počas prestavovania výhybky vodičom nenabrali smer späť na Námestie SNP.
Dnes som pred ZOO o 16:00 videl tri rútiace sa solarisi po dialnici smerom do petržalky, tie solarisi nepatrili DPB, jeden 18 metrový, a dva malé, neviete niekto niečo viac... ?
Veľmi jednoducho - predstav si, ze by dráha tvojho vozidla s dráhou toho oprotiidúceho kolidovať MOHLA (napr. v prípade prasknutia struny prestavníka výhybky počas tvojho prejazdu cez ňu, a jej následného samovoľného prestavenia pred niektorým z podvozkov tvojej súpravy - to sa už stalo, našťastie nič nešlo oproti). Veruže si slabo počúval inštruktorov v električkoškole, pretože minimálne jeden z nich to určite všetkým vraví, že kedysi platilo dávanie prednosti pri jazde proti hrotu, a hoci už neplatí, oplatí sa to dodržiavať. Ja som tiež jeden z tých, ktorí túto zásadu takmer vždy dodržiavajú (výnimkou je snáď len križovatka na Floriánskom v smere na stanicu/Obchodnú, a križovatka na Americkom v smere na Trnavské, obe z už spomenutých dôvodov).
nemyslím, že je to problém. a už vôbec nehrozí, že by som sa downgradoval na čokoľvek kvôli nejakej blbej páke. a hovoril som nielen o výkoľajoch (často sa zadarí aj pedálovej) ale o vážnych nehodách typu jurigovo námestie...
Myslím, že tie výhybky sú tam tak preto -pre nejakú normu ktorá nedovoľuje umiestňovať výhybky od určitého sklonu - ono od zastávky nám. SNP trať stále stúpa tak je celý úsek riešený ako koľajová splitka.
Inak podobne je to aj na Obchodnej ulici od zastávky Poštová smer Kapuscínska / nám . SNP.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Beus