Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 2xT3SUCS #132713:
No a tu je šelma psovitá domáca zakopaná - si na to proste zvyknutý.
Reakcia na: Beus #132720:
pozorne počúvať nemusí vždy a nevyhnutne aj pamätať si, obzvlášť keď už uplynulo pár piatkov... ?
Reakcia na: 2xT3SUCS #132719:
ale to nebola ta otazka ktoru som sa chcela opytat ?
Reakcia na: 2xT3SUCS #132715:
Veľmi jednoducho - predstav si, ze by dráha tvojho vozidla s dráhou toho oprotiidúceho kolidovať MOHLA (napr. v prípade prasknutia struny prestavníka výhybky počas tvojho prejazdu cez ňu, a jej následného samovoľného prestavenia pred niektorým z podvozkov tvojej súpravy - to sa už stalo, našťastie nič nešlo oproti). Veruže si slabo počúval inštruktorov v električkoškole, pretože minimálne jeden z nich to určite všetkým vraví, že kedysi platilo dávanie prednosti pri jazde proti hrotu, a hoci už neplatí, oplatí sa to dodržiavať. Ja som tiež jeden z tých, ktorí túto zásadu takmer vždy dodržiavajú (výnimkou je snáď len križovatka na Floriánskom v smere na stanicu/Obchodnú, a križovatka na Americkom v smere na Trnavské, obe z už spomenutých dôvodov).
Reakcia na: kacka #132717:
už sa stalo... ?
Reakcia na: S499.1023 #132710:
nemyslím, že je to problém. a už vôbec nehrozí, že by som sa downgradoval na čokoľvek kvôli nejakej blbej páke. a hovoril som nielen o výkoľajoch (často sa zadarí aj pedálovej) ale o vážnych nehodách typu jurigovo námestie...
Reakcia na: 2xT3SUCS #132716:
mozem otazku na teba?
Reakcia na: S499.1023 #132711:
netrúfam si posúdiť...
Reakcia na: S499.1023 #132712:
zabi ma, ale fakt netuším, ako dať prednosť vozidlu, ktorého dráha s dráhou mnou vedeného nijako nekoliduje... ?
Reakcia na: no.ev.di. #132696:

Myslím, že tie výhybky sú tam tak preto -pre nejakú normu ktorá nedovoľuje umiestňovať výhybky od určitého sklonu - ono od zastávky nám. SNP trať stále stúpa tak je celý úsek riešený ako koľajová splitka.
Inak podobne je to aj na Obchodnej ulici od zastávky Poštová smer Kapuscínska / nám . SNP.
Reakcia na: S499.1023 #132710:
s tým sa vyrovnávam veľmi ľahko. nevisím v kabíne za riť meter nad podlahou ako poniektorí, ale sedím, takže mám pedále PRED sebou len mierne odlišne od auta, ktorých vedením (a učením vedenia) som sa živil cca štvrťstoročie, takže mi to príde asi ako dýchať?
Reakcia na: 2xT3SUCS #132708:
To, čo som napísal, nie je v rozpore s tvojím tvrdením - vozidlo, idúce proti hrotu výhybky, muselo dávať prednosŤ protiidúcemu vozidlu BEZ OHĽADU na postavenie jazykov výhybky.
Reakcia na: 2xT3SUCS #132705:
A nebude náhodou fakt, že sa vážne nehody v posledných rokoch diali častejšie pákovým vozom. daný najmä tým, že prevažná väčšina pákových vozov je vedená elitnými pilotmi Hangáru Cífer ? ? ? ?
Reakcia na: 2xT3SUCS #132705:
A ako sa vyrovnáš s faktom vykonávania tej istej dôležitej činnosti POD SEBOU?
Raz a navždy je daný fakt, že to JE prirodzené a ergonomické, je to podložené rozsiahlymi psychologickými výskummi. Sú na svete tisíce vodičov, ktorí v živote neprišli do kontaktu s pedálmi a nevykoľajujú a nemajú problém. Tvoj problém je ten istý, ako bol problém starých skúsených vodičov z "regulačových" vozov pri prechode na pedále - niektorí to niesli tak ťažko, že sa dobrovoľne downgradovali na sprievodcov a dielenských.
Reakcia na: S499.1023 #132707:
?
Reakcia na: S499.1023 #132702:
nehovorím o prednosti, o tom snáď preboha ani netreba. hovorím o tom, že sa (údajne) nesmelo vojsť ani do SPRÁVNE, teda NEKOLÍZNE postavenej výhybky, kým voz v protismere nebol preč. toť v sobotu som také čosi videl, priam zažil, ale už som zabudol, ktorý kolega to bol, čo čakal pred PRIAMO prestavenou výhybkou do dúbravky (pred obratiskom v KV), kým som neprešiel smerom opačným úúúplne nielen za výhybku ale už aj za križovatku... no, možno sa len zamyslel nad krížovkou, v ktorej mu dačo nesedelo...
Reakcia na: 2xT3SUCS #132700:
Samozrejme, šípky neslúžia oprientácii vodičov, aj pražský vodič musí poznať kompletne celú sieť a linkové vedenie, vrátane všetkých zastávok.
Šípky tam boli kvôli orientácii substrátu a upustilo sa od nich pravdepodobne preto, že bolo nad sily zastávkovej služby ich udržiavať pri zemnách linkového vedenia a odklonoch v aktuálnom stave, tak sa prijalo bratislavské "riešenie" - zrušiť, cestujúcxi by to aj tak nepochopili.
Reakcia na: no.ev.di. #132696:
Ak nemáš znalosti na to, aby si pochopil zmysel rozraďovacej výhybky, tak nediskutuj zbytočne hlúpo o týchto veciach. Určite tam nie je tá výhybka preto, aby mýlila vodičov.
Reakcia na: S499.1023 #132701:
? neviem. ale viem, že za posledné roky sa diali vážne nehody takmer výlučne pákovým šerblom.
do akej miery je to spôsobené faktom, že vodič nemôže dosť dôležitú činnosť vykonávať PRED sebou, lebo je nútený ju vykonávať VEDĹA a čiastočne aj ZA sebou, by si hádam zaslúžilo seriózny rozbor (nielen si tak mirnixdirnix z brucha vystreliť, že to je prirodzené a ergonomické...)
Reakcia na: no.ev.di. #132696:
Ale veď zase trepeš nezmysly. NIKDY nikdo nodmietal zatrolejovanie obratiska s odôvodnením, že sa bude trať predlžovaŤ a napájať ale VŽDY sa používalo len zdôvodnenie "bolo by bars zložité vedenie" a "kúpili ste si duobusy, tak sa otáčajte na diesel" (argumentácia PPTZ smerom k RRPT).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.