§14 cestujucimozuvyuzitajinuformudopravy..nie si z DPB? Nie je tu DPB pre zakaznikov?? a nie naopak!!! Niekto musi jednoducho pouzit MHD a ked to ide inde vo svete kulturne tak neviem preco nie v BA ?
nevie, či je to seriózna stránka, ale http://www.povinnavybava.sk/povinna-vybava-bicykla
no zase sa mi nezdá, že "Odrazové svetlá – ....aspoň jedno bočné oranžové na každej strane kolesa..." či "Bicykel musí mať dostatočný silný a jasný zvonček" keď mám horský bicykel, tak tam zvonček tuším nebol...
Re #132291 kacka: a čo to je? traktor? ja viem, že to vyzerá ako sanitka, ale DPB to prezentuje ako bus a je krátky? je, takže je to krátky bus - to je budúca náhrada bn9,5, ktoré sú zase náhradou 12mTamov a Karos...
ozaj, volvo - ospravedlňujem sa, myslel som to Iveco daily way
"čo keby som za tým zjazdom zjazd na Krasovského bicykel kvázi tlačil popri ceste dajme tomu v protismere od zjazdu po most ako chodec?"
Tak by to bolo ok, chodcom tam vstup zakázaný nie je.
"a druhá vec - naozaj nemusím mať na bicykli svetlá (myslím fyzicky namontované, nie iba zapnuté) keď je deň? "
Ja som si to zle prečítal. Myslel som zapnuté svetlá, nie namontované.
Svetlá boli podľa vyhlášky 116/1997 povinné (okrem prípadu, že máš pretekársky bicykel). Lenže uvedená vyhláška bola zrušená predpisom 725/2004, zmeny treba hľadať v 308/1999. Lenže ani v jednom z nich som nenašiel povinnú výbavu bicykla. Takže ešte musím pohľadať, aký právny predpis to teraz vlastne upravuje. ?
"A tu ma napadlo. Čo by sa stalo, keby niekto - nejaký podnikatel by kúpil zopár najnovších autobusov, najal zopár vodičov a začal voziť ľudí za voľačo nižšie cestovné po trasách najdôležitejších radiálnych liniek? A časom by svoju súkromnú linkovú sieť rozširoval. Že by niekto takto prostredníctvom zdravej konkurencie podkúril DPB pod nohami?
-Hned by sa začali inak správať."
Lenže za akej podmienky by sa toho súkromník chytil? Keby to bolo preňho finančne výhodné. To, že tak žiaden súkromník doteraz neurobil o finančnej výhodnosti asi príliš nesvedčí.
Keby mal prísť súkromník, tak nech podniká za podmienok ako DPB, teda cez zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme uzavretú s mestom. A nech mu dajú trebárs 93 a 94, ale k tomu trebárs 41, 77, 79.
myslel som si to, inak si pamätám, že kedysi strašne dávno, cca 20 rokov dozadu, bola súčasná B1 prezentovaná ako "zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel", lenže mi zišlo na um - čo keby som za tým zjazdom zjazd na Krasovského bicykel kvázi tlačil popri ceste dajme tomu v protismere od zjazdu po most ako chodec? ?
a druhá vec - naozaj nemusím mať na bicykli svetlá (myslím fyzicky namontované, nie iba zapnuté) keď je deň?
Re #132272 Jezo: lenže maršky mali nevýhodu, že sa platilo "na drevo" tým pádom mal DPB veľkú výhodu v električenkách... a bude ju mať zrejme vždy oproti hocijakému súkromnému nedotovanému prepravcovi, ktorý by si réžiu mal vykryť iba v cene lístka...
Re #132271 MiroBA: Opäť platí "čo veta, to sprostosť". DPB má konkurenciu v podobe IAD a to, že MHD tu nikto iný nevykonáva, bude asi tým, že by sa to nikomu neoplatilo... Nikto to však nikomu nezakazuje, ak sa chceš zadĺžiť, pokojne začni robiť DPB konkurenciu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kacka
a volvo v nakresoch neni http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29eff2212c24293a2f36ea&id=3