"čo keby som za tým zjazdom zjazd na Krasovského bicykel kvázi tlačil popri ceste dajme tomu v protismere od zjazdu po most ako chodec?"
Tak by to bolo ok, chodcom tam vstup zakázaný nie je.
"a druhá vec - naozaj nemusím mať na bicykli svetlá (myslím fyzicky namontované, nie iba zapnuté) keď je deň? "
Ja som si to zle prečítal. Myslel som zapnuté svetlá, nie namontované.
Svetlá boli podľa vyhlášky 116/1997 povinné (okrem prípadu, že máš pretekársky bicykel). Lenže uvedená vyhláška bola zrušená predpisom 725/2004, zmeny treba hľadať v 308/1999. Lenže ani v jednom z nich som nenašiel povinnú výbavu bicykla. Takže ešte musím pohľadať, aký právny predpis to teraz vlastne upravuje. ?
"A tu ma napadlo. Čo by sa stalo, keby niekto - nejaký podnikatel by kúpil zopár najnovších autobusov, najal zopár vodičov a začal voziť ľudí za voľačo nižšie cestovné po trasách najdôležitejších radiálnych liniek? A časom by svoju súkromnú linkovú sieť rozširoval. Že by niekto takto prostredníctvom zdravej konkurencie podkúril DPB pod nohami?
-Hned by sa začali inak správať."
Lenže za akej podmienky by sa toho súkromník chytil? Keby to bolo preňho finančne výhodné. To, že tak žiaden súkromník doteraz neurobil o finančnej výhodnosti asi príliš nesvedčí.
Keby mal prísť súkromník, tak nech podniká za podmienok ako DPB, teda cez zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme uzavretú s mestom. A nech mu dajú trebárs 93 a 94, ale k tomu trebárs 41, 77, 79.
myslel som si to, inak si pamätám, že kedysi strašne dávno, cca 20 rokov dozadu, bola súčasná B1 prezentovaná ako "zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel", lenže mi zišlo na um - čo keby som za tým zjazdom zjazd na Krasovského bicykel kvázi tlačil popri ceste dajme tomu v protismere od zjazdu po most ako chodec? ?
a druhá vec - naozaj nemusím mať na bicykli svetlá (myslím fyzicky namontované, nie iba zapnuté) keď je deň?
Re #132272 Jezo: lenže maršky mali nevýhodu, že sa platilo "na drevo" tým pádom mal DPB veľkú výhodu v električenkách... a bude ju mať zrejme vždy oproti hocijakému súkromnému nedotovanému prepravcovi, ktorý by si réžiu mal vykryť iba v cene lístka...
Re #132271 MiroBA: Opäť platí "čo veta, to sprostosť". DPB má konkurenciu v podobe IAD a to, že MHD tu nikto iný nevykonáva, bude asi tým, že by sa to nikomu neoplatilo... Nikto to však nikomu nezakazuje, ak sa chceš zadĺžiť, pokojne začni robiť DPB konkurenciu.
Na taxibusy východoeurópskym názvom maršrutky si pametám dobre a som bol s tých mála ľudí ktorí ich využívali. Škoda že sa neudržali, s výhľadom zaintegrovania do BID.
Myslím, že taká doplnková dopravy by nebola na škodu. Pretože napr. z konca Petržalky som bol pri hl. Stanici za 10min. Vhod to padlo napr. tomu komu ušla 93 a nestíhal už tým pádom vlak.
Ak si dobre pamätám prišiel s tým nejaký ruský podnikateľ - len jeho podnikanie bolo akési čudné. On zabezpečoval dopravu paradoxne predovšetkým v období špičiek cez pracovné dni, až po čase rozšíril premávku i o soboty, proste vtedy ked bol bohatý výber bežných liniek MHD a človek až tak nepotreboval ten taxibus.
On mal urobiť vtedy to - zabezpečovať dopravu práve hlavne po večeroch, práve cez víkendy ked spojov MHD je menej. Mal vychytať tieto nedostatky MHD a pokiaľ možno jazdiť v prekladoch s MHD linkami. Myslím že by sa mu viac darilo.
A k tomu, že mu to rachlo sa podpísalo pomerne vysoké cestovné, neviem teda akú mal náklady, za predpokladu, že to bolo podnikanie na "východoeúrópsky spôsob" -za 5minút aby bol zo mňa milionár. Asi toľko k tomu.
"A tu ma napadlo. Čo by sa stalo, keby niekto - nejaký podnikatel by kúpil zopár najnovších autobusov, najal zopár vodičov a začal voziť ľudí za voľačo nižšie cestovné po trasách najdôležitejších radiálnych liniek? A časom by svoju súkromnú linkovú sieť rozširoval. Že by niekto takto prostredníctvom zdravej konkurencie podkúril DPB pod nohami?"
- Ty si este velmi mlady (bez urazky), ked si nepamatas, ako takyto pokus dopadol. Marsutkam to vydrzalo tusim tri tyzdne, kym to pre nezaujem ludi zabalili.
Vydieranie som myslel obrazne povedané.
-Vysvetlím polopate.
DPB ako dopravca má v BA tak povediac monopol a nemá výraznú konkurenciu. Ved reálne -mimo tých ktorí nemajú
auto,( tu predpokladám, že podporovať individuálnu dopravu predsa nechceme ), čiže 90percent nevodičov je odkázaná len na DPB.
(jedine napr. tí čo bývajú v Rači a majú prácu v okolí Hl. stanice možu využívať aj vlaky)
Proste DPB je si vedomý, že mnoho ľudí je proste na nich odkázaných BEZ ohľadu na kvalitu služieb a preto sa im vôbec neráči ich úroveň zvyšovať.
A navyše sústavné zvyšovanie cien je nepriamo úmerné so zvyšovaním úrovne poskytovaných služieb.
DPB pýta od nás všetkých stále viac penazí za stále horšie služby (-toto nezachrání jeden darovaný autobus, 30ročné zastaralé električky s novými čelami, a 20 požičaných 12m autobusov, 6 nových trolejbusov zo 126 a prťaté nepekné SORy si možu strčiť) pri čom mnohí hlavne zime nemajú jednoducho na výber
(leda ak by chodili napr. z centra mesta na koniec Petržalky hodinu a pol pešo a v zime na bicykli tiež nie je bohvie čo) - to myslím určitým svojím spôsobom takpovediac vydieranie je.
A tu ma napadlo. Čo by sa stalo, keby niekto - nejaký podnikatel by kúpil zopár najnovších autobusov, najal zopár vodičov a začal voziť ľudí za voľačo nižšie cestovné po trasách najdôležitejších radiálnych liniek? A časom by svoju súkromnú linkovú sieť rozširoval. Že by niekto takto prostredníctvom zdravej konkurencie podkúril DPB pod nohami?
-Hned by sa začali inak správať.
S tými katastrofickými scenármi. Na ja dúfam, že do septembra sa prenajať alebo kúpiť ojazdené vozidlá podarí -ale zatial som nič také nepočul ani nečítal. Iba čítam, že DPB má k dispozicií stále menej vozidiel. To už by mali teraz zháňať lebo 15 autobusov im nikto nepožičia len tak za 5minút.
"1) neviem, či by som mohol ísť od toho nového obchodu po starý most po ceste (lebo obchádzať sa mi to dookola nechce) a 2) neviem, či by mi zelenáči nedali pokutu, keďže nemám svetlá a išiel by som po ceste "
1. Ísť môžeš (technicky), ale je tam značka zákaz vjazdu (B1), ktorá zakazuje aj vjazd cyklistom.
2. Pokutu by si mohol dostať, ale nie za svetlá (tie počas dňa mať nemusíš), ale za porušenie zákazu vjazdu.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MiroBA
Vydieranie som myslel obrazne povedané.
-Vysvetlím polopate.
DPB ako dopravca má v BA tak povediac monopol a nemá výraznú konkurenciu. Ved reálne -mimo tých ktorí nemajú
auto,( tu predpokladám, že podporovať individuálnu dopravu predsa nechceme ), čiže 90percent nevodičov je odkázaná len na DPB.
(jedine napr. tí čo bývajú v Rači a majú prácu v okolí Hl. stanice možu využívať aj vlaky)
Proste DPB je si vedomý, že mnoho ľudí je proste na nich odkázaných BEZ ohľadu na kvalitu služieb a preto sa im vôbec neráči ich úroveň zvyšovať.
A navyše sústavné zvyšovanie cien je nepriamo úmerné so zvyšovaním úrovne poskytovaných služieb.
DPB pýta od nás všetkých stále viac penazí za stále horšie služby (-toto nezachrání jeden darovaný autobus, 30ročné zastaralé električky s novými čelami, a 20 požičaných 12m autobusov, 6 nových trolejbusov zo 126 a prťaté nepekné SORy si možu strčiť) pri čom mnohí hlavne zime nemajú jednoducho na výber
(leda ak by chodili napr. z centra mesta na koniec Petržalky hodinu a pol pešo a v zime na bicykli tiež nie je bohvie čo) - to myslím určitým svojím spôsobom takpovediac vydieranie je.
A tu ma napadlo. Čo by sa stalo, keby niekto - nejaký podnikatel by kúpil zopár najnovších autobusov, najal zopár vodičov a začal voziť ľudí za voľačo nižšie cestovné po trasách najdôležitejších radiálnych liniek? A časom by svoju súkromnú linkovú sieť rozširoval. Že by niekto takto prostredníctvom zdravej konkurencie podkúril DPB pod nohami?
-Hned by sa začali inak správať.
S tými katastrofickými scenármi. Na ja dúfam, že do septembra sa prenajať alebo kúpiť ojazdené vozidlá podarí -ale zatial som nič také nepočul ani nečítal. Iba čítam, že DPB má k dispozicií stále menej vozidiel. To už by mali teraz zháňať lebo 15 autobusov im nikto nepožičia len tak za 5minút.