nehovoriac o tom ze prevadzkovatej 'hacku' moze byt niekde mimo dosah slovenskych zakonov a justicie... potom naozaj tupemu zahradkarovi ostane len sa vyhrazat a nadrapovat ? za 0.80 eura nikoho nezavrie a na prevadzkovatela z Haity sa moze akurat skaredo pozerat ?
podla mna prevadzkovat tzv. hackovaci server na SMS listky je uplne legalne, nikto nemozu nikomu branit v tom aby posielal ludom ktory si to vyziadaju SMS v lubovolnom formate!!!! SMSka nie je ziadny uradny dokument alebo vec pozivajuca ochranu zakona v zmysle ze by sa nemala falsovat!!!! SMS si mozem napisat, poslat, zobrazit AKU CHCEM, nie je to nijak nikde osetrene, dokonca aj na vyziadanie. Jediny kto by pachal trestny cin by boli jednotlivy cestujuci - tu ale vyska skody nedosahuje zakonom pozadovanu hranicu, takze sa o trestne ciny nejedna! Hack server moze podla mna aj pokojne propagovat sluzby, typu posleme vam SMS zhodnu s SMS ako posiela DPB, ale v ziadnom pripade to nepouzivajte na cestovanie v MHD a nemozno to povazovat za SMS listok, aj ked je uplne rovnaky - toto je podla mna PRAVNE UPLNE V PORIADKU, smska nepoziva ziadnu zakonnu ochranu proti falsovaniu.
cestujucich za 'podvod' v rozsahu 0.80eur trestne stihat nemozu jednoznacne.
co sa tyka pripadneho prevadzkovatela tejto sluzby, kde by sa asi vyska sposobenej skody dostala aj nad 8000sk, tu je otazne ci robi on nieco zle??? pretoze cierny listok vyuzije koncovy zakaznik, prevadzkovatel hackovania sa moze branit, ze on len posiela SMSky svojim klientom, a to pokial viem moze, moze poslat akukolvek SMS komu chce, to u nas dufam zatial trestne nie je, a rovnako nemoze byt trestne do tej SMS dat nejaky kod zhodou okolnosti alebo aj umyselne sa zhodujuci s kodom generovanym DPB v pravej SMS - toto pravne podla mna osetrene nie je a prevadzkovatela nemozu z nicoho napadnu, pokial si to pravne osetri, ze posiala nezavazne SMSky svojim klientom, urcite nie na cestovanie v DPB.
Zahradnik dristat somariny ako vzdy, velmi dobre to podla mna vie, lebo aj male decko vie ze PODVOD do 8000sk, KRADEZ do 8000sk NIE SU ZIAL NA LOVENSKU TRESTNE CINY, teda vlastne sa nejedna ani o podvod alebo kradez, pokial vznikne skoda mensia ako mala skoda (definovana ako 8000sk), co asi 0.80 eur nie je
1) Kto na škodu cudzieho majetku seba alebo iného
obohatí tým, že uvedie niekoho do omylu alebo využije
niečí omyl, a spôsobí tak na cudzom majetku malú škodu, potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.
(2) Odňatím slobody na jeden rok až päť rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a spôsobí ním väčšiu škodu.
(3) Odňatím slobody na tri roky až desať rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a) a spôsobí ním značnú škodu,
b) z osobitného motívu, alebo
c) závažnejším spôsobom konania.
(4) Odňatím slobody na desať rokov až pätnásť rokov
sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a) a spôsobí ním škodu veľkého rozsahu,
b) ako člen nebezpečného zoskupenia, alebo
c) za krízovej situácie.
.
(1) Škodou malou sa rozumie škoda prevyšujúca
sumu 8 000 Sk. Škodou väčšou sa rozumie suma dosahujúca najmenej desaťnásobok takej sumy. Značnou
škodou sa rozumie suma dosahujúca najmenej stonásobok takej sumy. Škodou veľkého rozsahu sa rozumie
suma dosahujúca najmenej päťstonásobok takej
sumy. Tieto hľadiská sa použijú rovnako na určenie
výšky prospechu, hodnoty veci a rozsahu činu.
(2) Ak tento zákon v osobitnej časti vyžaduje v základnej skutkovej podstate spôsobenie škody ako majetkový následok trestného činu a neuvádza jej výšku,
má sa za to, že musí byť spôsobená aspoň škoda malá.
DPB bude chcieť za chvíľu žalovať všetkých ? som si nemyslel, že aj v Prahe by boli takí blázni, že namiesto toho, aby si to dali do poriadku, tak budú radšej zastrašovať toho kto na problém poukáže. Ale taká je asi doba, že radšej než budeme problémy riešiť, budeme za ne viniť toho, kto o nich píše ?
1. Pôvodne som mal v úmysle použiť výraz "občianske" združenia, to by ale tiež nebolo presné. Lebo aj imhd.sk je občianske združenie a nemyslím si, že by škodilo doprave. ?
2. No jo, ale kedy to bolo. Odvtedy sa situácia zmenila.
„Nejde mi o útok na ľudí, ktorí upozorňujú na chyby,“ povedal Branislav Zahradník" ..evidentne reakcia na
"Ak DPB upozorníte na chybu, je to trestný čin?"
? ? ?
Mnoho spolocnosti predavajucich listky cez net / mobil (napr. ZSSK, OBB, Slovak Lines atd.) overuje identitu uzivatela menom. Napriklad vo vlaku sprievodca, pripadne revizor skontroluje kod a ci je Vasa identita zhodna s tou ktoru ste zadali.
Pri SMS by to mohlo fungovat tak ze poslem SMS s mojim menom na 1100 a pri kontrole revizorovi predlozim mobil a OP/pas/whatever... alternativne by to mohlo fungovat s nejakym inym unikatnym identifikatorom (stale tu mame stovky Janov Novakov v Bratislave :D)
Ad. 1.
Miešaš dokopy rôzne združenia s rôznym zameraním, preto tvoje paušálne vyjadrenie ani nemôže sedieť. Ad. Tichá/Kôprová, je to OT, ale viď ostatné príspevky - nemôžem s tebou súhlasiť.
Neviem o tom, že proti električke v Petržalke by bojovalo nejaké vyslovene ochranárske združenie - skôr je to R14 a teraz tá nová iniciatíva.
Čo sa týka občianskych združení či iniciatív, tu je momentálne v BA pole dosť pestré, t.j. možno nájsť aj iniciatívy, ktoré sledujú vyslovene sebecké ciele, ale aj také, ktoré sledujú niečo širšie. Keďže žijeme v slobodnej a občianskej spoločnosti, každý má právo formovať také iniciatívy, aké chce.
Ad. 2.
Myslím si, že v BA aj na celkove na Slovensku sú oveľa väčšie brzdy rozvoja verejnej dopravy ako ochranárske združenia.
Ak by sa ti dostala do rúk publikácia Bratislava Nahlas, ešte z koncom 80-rokov, vtedy asi najzásadnejší výstup z kruhov bratislavského ochranárstva, hovorí sa tam dosť veľa práve o podpore a rozvoji verejnej dopravy.
Pokiaľ viem, tak na to územie Petržalka tak či tak pripravuje územný plán zóny, momentálne je to pozastavené, čakajú práve kvôli zapracovaniu definitívnej verzie NS MHD (otázne je, kedy sa dočkajú ? ). Tým pádom by sa tá zástavba mohla nejako rozumne regulovať, aby povedzme tých výškových budov nebolo priveľa. Ak je to tak, odpadá aj argument, že električka znamená masívnu urbanizáciu, nakoľko prostredníctvom ÚPZ to môže m.č. Petržalka ovplyvniť.
Avšak nie som si istý, keďže Petržalka City, podľa ich webstránky, už podala žiadosť o územné rozhodnutie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ivanbuto
Ad. 1.
Miešaš dokopy rôzne združenia s rôznym zameraním, preto tvoje paušálne vyjadrenie ani nemôže sedieť. Ad. Tichá/Kôprová, je to OT, ale viď ostatné príspevky - nemôžem s tebou súhlasiť.
Neviem o tom, že proti električke v Petržalke by bojovalo nejaké vyslovene ochranárske združenie - skôr je to R14 a teraz tá nová iniciatíva.
Čo sa týka občianskych združení či iniciatív, tu je momentálne v BA pole dosť pestré, t.j. možno nájsť aj iniciatívy, ktoré sledujú vyslovene sebecké ciele, ale aj také, ktoré sledujú niečo širšie. Keďže žijeme v slobodnej a občianskej spoločnosti, každý má právo formovať také iniciatívy, aké chce.
Ad. 2.
Myslím si, že v BA aj na celkove na Slovensku sú oveľa väčšie brzdy rozvoja verejnej dopravy ako ochranárske združenia.
Ak by sa ti dostala do rúk publikácia Bratislava Nahlas, ešte z koncom 80-rokov, vtedy asi najzásadnejší výstup z kruhov bratislavského ochranárstva, hovorí sa tam dosť veľa práve o podpore a rozvoji verejnej dopravy.